Ne volite Mercedes-Benz? Ajmo na popravni…
Priznajem – nisam veliki štovatelj onoga što Mercedes-Benz kao tvrtka proizvodi danas. Ali ono što su proizvodili nekad na momente je itekako fascinantno.
Pa eto… Dobro nam došli u jedan od tih momenata.

Ako samo malčice zavirimo u stranice povijesti i pogledamo kakvi su se automobili proizvodili početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, ubrzo ćemo shvatiti da je Mercedes u tom dijelu povijesti u mnogočemu ispao predvodnikom.
Da… Svi su automobili tog vremena bili kockasti i uglati.
Svi su na ovaj ili onaj način pokušavali ispasti luksuzni, moderni i tehnološki spremni za sedamdesete kao novo desetljeće.
Svi su na raznorazne načine pokušavali doprijeti do svojih kupaca i konkurenciji otimati klijentelu iz pravih razloga.
No svi su imali jedan veliki problem.
A to je da u datom momentu nisu bili Mercedes-Benz. Jer ovaj je legendarni njemački proizvođač nekim od svojih modela doslovce pisao povijest, te mnogim drugim proizvođačima automobila ispao nedosanjanim snom.
Pogotovo ako se spomene S-klasa.

Mercedes S-klase oduvijek stoji kao pionir.
Uredan, direktan i ustrojen automobil koji na tržištu nikada nije morao tražiti svoje mjesto pod suncem.
I to samo zato što je S-klasa predstavljala zaseban solarni sustav kojem mnogi drugi proizvođači automobila nisu mogli ni prismrdjeti.
Tehnologija s kojom je S-klasa iz generacije u generaciju dolazila na tržište bila je zapravo sve ono čime su se ostali proizvođači automobila tek trebali početi baviti.
A ista je priča i u domeni udobnosti, luksuza i performansi. Pogotovo ako se pogleda u 1972. godinu, kada je S-klasa dezignacije W116 stigla na tržište.
Riječ je ne samo o jednom od najposebnijih Mercedesovih modela svih vremena, već i o jednom od najposebnijih automobila svih vremena.
A to definitivno nije mala stvar.
Jer „Sonderklasse“, odnosno S-klasa iz tog vremena u svijet je automobila donijela neviđene atribute i nametnula se kao svjetska velesila. Tj. ono čemu Nijemci na neki način oduvijek streme.
Kada bi se u zatvorenu prostoriju posjelo 10 starijih entuzijasta vezanih uz ovu marku, te kada bi se na zidu pokazala fotografija S-klase s početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća, trebalo bi se samo uvaliti u stolicu i gledati njihove dlake na leđima kako rastu. Jer ova S-klasa za mnoge štovatelje Mercedesovog lika i djela ima jedno posebno mjesto.
Ono koje praktički niti jedan model ove marke od 1972. godine do danas nije dosegao.
A onaj najfascinantniji dio priče o S-klasi W116 te godine još nije niti otpočeo…

Mercedes 450 SEL 6.9 svoje je premijerno izdanje doživio tri godine nakon puštanja S-klase u prodaju. I već je te slavne 1975. godine ovaj automobil okrunjen titulom apsolutne ikone.Karoserija je i dalje bila umjetničko djelo, a pod poklopcem motora pod dezignacijom M100 kucalo je ručno rađeno srce s 8 cilindara i čak 6,9 litara zapremine.
Bio je to motor koji svoju bazu vuče od modela 300 SEL 6.3, ali koji je uz dodatak mehaničkog sustava ubrizgavanja goriva izvlačio i 282 konja uz 550 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
A to je 1975. godine bilo usporedivo sa znanstvenom fantastikom.
Sam motor koristio je čak 12 litara ulja, a intervali izmjene istog bili su programirani na 15,000 kilometara.
Time je Mercedes u to vrijeme i s tim motorom praktički redefinirao pojam „pouzdanosti“, a zatim su uslijedile i performanse ove ogromne i teške luksuzne limuzine.

Za ubrzanje do 100 kilometara na sat, ovom je Mercedesu bilo potrebno tek 7,1 sekundi, a maksimalna brzina sezala je do 225 km/h.
I to uz samo tri brzine s kojima je raspolagao mjenjački sklop.
Uz to je 450 SEL 6.9 imao i „šperu“, te hidropneumatski ovjes koji se poravnavao sam i svojim sustavom ulja u amortizerima pod pritiskom osiguravao maksimalnu udobnost neovisno o podlozi i nagibu po kojem se automobil kretao.
Vozaču je na raspolaganju bila i sva sila za to vrijeme nevjerojatnih igračaka poput tempomata, klima-uređaja i sustava za pranje farova, a onda su tu i sustavi centralnog zaključavanja i prozora na struju s kojima je malo koji automobil iz tog vremena raspolagao u serijskom izdanju.

Tijekom samo 5 godina proizvedeno je tek 7,380 primjeraka ove grdosije s megalomanskim motorom.
A danas su rijetki preostali primjerci traženi bez ikakve rezerve.
Time ovaj Mercedes i nakon punih 45 godina od inicijalnog predstavljanja svijetu predstavlja jedan od najpoželjnijih i najcjenjenijih modela ove marke.
A kako stvari stoje, cijene će za preostale primjerke ovog legendarnog Mercedesa i dalje rasti – baš kao i količina štovatelja ove slavne marke kojima je jasno da upravo ovaj automobil predstavlja ono najbolje što je auto-industrija ikada bila u stanju ponuditi.

Jer Mercedesova S-klasa i dan-danas postoji. Ali u usporedbi s ovim megalomanom na četiri kotača predstavlja tek bijednu kopiju zlatnih vremena luksuza, kvalitete i udobnosti.
Pa ako već ni zbog čega drugog, eto nam jednog razloga da svi zajedno za ovaj automobil napravimo mjesta u svojim umovima i srcima.
Jer ova je S-klasa takvog što itekako zaslužila.