Najružniji automobil na svijetu je prodan
I to po cijeni od koje mi se još uvijek vrti u glavi.
A i vama će se kad zavirite u detalje i pogledate fotografije.
Ako ste jedan od naših vjernih čitatelja, onda ste u sklopu tema na ovom našem malenom internetskom kutku posvećenom svijetu automobila sigurno vidjeli automobil pod nazivom Youabian Puma.
Samim time je za pretpostaviti da znate o kakvom se automobilu radi i neke od detalja s kojima dolazi na tržište.
No ako ste pak jedan od onih koji su nam tek nedavno posvetili svoju pažnju, eto kratkog objašnjenja:
Youabian Puma je Roadster. I to ne bilo kakav. Riječ je o Roadsteru s četiri sjedala, kotačima nalik onima kakve je najčešće moguće vidjeti na nekim natjecateljskim Off-Road vozilima, te s interijerom koji je posuđen iz Volva V70 i naknadno modificiran.
Zvuči zbunjujuće, zar ne?!
Cijeli projekt potpisuje doktor K. Youabian (ime doktora nije poznato čak ni redakciji op.a), a sam je automobil predstavljen na salonu automobila u Los Angelesu 2013. godine.
Tom je prilikom u javnost prvenstveno prezentirana osnovna ideja, koja je (kako kaže Dr.K.) „Puma je proizvedena iz samo jednog-jedinog razloga – da se ističe i svojom pojavom bude unikat unutar današnje auto-industrije“. Hm…čovjek zapravo ima i pravo, jer ovakav automobil ni ludom njemačkom genetičaru ne bi pao napamet.
Mislim, ako zanemarimo fotografije (što je jako teško), te uz gore navedeni inicijalni opis spomenemo tek pokoju brojku, Puma će definitivno istog momenta postati automobil koji se razlikuje od svih drugih. Samo ne na dobar način.
Uostalom, kako ne bismo bili zbunjeni kada se u istoj rečenici spomene luksuz, Roadster i četiri sjedala, te s druge strane 6,15 metara dužine karoserije i 44-inčni kotači (zajedno s gumama) s kromiranim felgama? Ako to nije dovoljno za zbuniti nekoga, onda ne znam što jest.
…a ima još…
Naime, Youabian Puma nije samo Roadster s četverim vratima i ogromnom karoserijom, već se i pod poklopcem motora nalazi nešto interesantno. Radi se o V8-motoru zapremine sedam litara koji raspolaže s ukupno 505 konjskih snaga. Pretpostavka je kako se radi o motoru doniranom iz Corvette C6, ali u to nitko na ovom svijetu ne može biti siguran, a službene informacije su po tom pitanju izostale.
Uglavnom, Dr. K. garantira da Puma svojim performansama zasjenjuje mnoge druge sportske automobile, čemu pak u prilog ide još pokoja brojka. Navodno ova monstruoza od preko šest metara dužine do stotke ubrzava za 5,9 sekundi, te nastavlja ubrzavati do nekih 270 kilometara na sat, što u kontekstu jednog Roadstera nije nimalo loše. Uostalom, s takvim se brojkama otprilike mogu pohvaliti i Nissan 370Z, te BMW Z4 posljednje generacije (čija je proizvodnja nedavno prestala), pa u toj domeni priče Puma dolazi kao konkurent.
Da, možda se radi o konkurentu koji u usporedbi s ova dva navedena Roadstera izgleda kao da će ih pojesti, ali eto…po pitanju performansi su barem na papiru tu negdje.
Zvuči nevjerojatno, no čak četiri godine nakon predstavljanja ovog glomaznog automobila nalik mokrom snu prosječnog fetišista na uljne lampe iz vremena Ali Babe, Puma nije zabilježila nikakvu prodaju. Sve do prije nekoliko dana, kada je jedan (i pretpostavljam jedini) primjerak ovog automobila završio u nečijoj garaži.
Tražena svota iznosila je 895,000 dolara, odnosno otprilike 50,000 više od početne cijene za novi Porsche 918 Spyder. Super, zar ne?!
Dakle među štovateljima svijeta automobila uspio se naći netko dovoljno lud da za ovo monstruozno plavo čudovište s motorom iz Corvette, interijerom iz Volva V70 i kromiranim kotačima izdvoji skoro šest milijuna kuna, što je u najblažem obliku rečeno jednostavno van pameti.
Čisto za usporedbu, unutar takvog budžeta izuzev Porschea 918 Spyder i 50,000 dolara na računu čovjek može postati vlasnikom skoro pet primjeraka Porschea 911 Turbo S (i to s Chrono-paketom), ili pak svih relevantnih BMW-ovih M-modela. Dakle, ako niste štovatelj Porschea, te BMW smatrate proizvođačem praktičnijih automobila, za spomenuti iznos bez problema dobijete M2, M3, M4, M5, M6 i M6 Gran Coupé, te vam još uvijek ostaje dovoljno novaca da ih sve registrirate i za svaki uplatite policu Kasko-osiguranja.
…ili biste radije svoje vrijeme za volanom provodili u automobilu nalik plodu nasilnog seksualnog odnosa (u Ladi Nivi prerađenoj za ekstremna Off-Road natjecanja) između GMO-žohara i najružnijeg Pokémona kojeg ste u stanju zamisliti?
Hm…priznajem…teška odluka.
Uglavnom, Youabian Puma je prodan za traženi iznos. Ne zna se kome i ne zna se gdje, pa oko toga nema smisla trošiti riječi. Glavno je da se netko usrećio s ovim 6,15-metarskim Roadsterom koji je doista ne samo uvreda svim dizajnerima u svijetu automobila ikad, već i apsolutna uvreda za intelekt.
Naravno, kako svi dobro znamo da su ukusi itekako različiti, cijelu priču oko ovog automobila mogu ispričati tek u svoje ime, ali vjerujem da nisam jedini koji tako razmišlja.
Uostalom, količina prodanih primjeraka ovog „drugačijeg“ automobila dovoljno govori sama za sebe, zar ne?!
Bilo kako bilo, ovaj je jedan (jedini – pretpostavljam) primjerak prodan i netko će grijati dupe u sjedalima iz Volva V70 i uživati na suncu vozeći svoj 505 konja snažan Youabian, te s visine gledati na ostale sudionike u prometu i njihove bijedne Ferrarije, Lamborghinije i njima slične već stoput prožvakane i ispljunute strojeve.
Jeste li ljubomorni na takvu pomisao, ili vas takva ideja automatski tjera na wc?
Odgovor na ovo (retoričko) pitanje označite u anketi, a ja se osobno i u ime redakcije ispričavam svima kojima sam ovim tekstom i fotografijama pokvario doručak.
Zahvaljujem na razumijevanju i do čitanja.
Anketa: