Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio
Na petom smo poglavlju teme koja prati najluđe, najčudnije i najblesavije konceptne automobile iz moderni(ji)h vremena.
I kao prvi se automobil u sklopu ovog poglavlja nameće jedan od najzanimljivijih…
Ford Indigo
Igrali ste drugi nastavak serijala igara pod nazivom „Need for Speed“?
E pa onda ste sigurno odgledali studijski video-uradak s kojim je ovaj automobil prezentiran „gejmerima“ unutar igre i potom napravili barem krug-dva pokušavajući održati sva četiri kotača na stazi. Jer ovo nije automobil, već demonstracija sile u kombinaciji s pukim dodvoravanjem auto-sportu u kojem je Ford kao proizvođač automobila već odavno dobio status ikone.
Ovaj je Fordov ultra-sportski dvosjed kombinirao najviši nivo tehnologije sa svime onim što je potrebno za uživanje u vožnji. Divlji i poprilično megalomanski orijentiran je motor zajedno sa svojih 6 litara zapremine, 12 cilindara i nekih 440 konja stajao iza vozača, a ovjes je s potpisom slavne tvrtke Reynard u cijelu priču ugurao i dašak Formule Indy.
Samim time ovo ni na papiru nije bio automobil za papke, već za sposobne vozače kakvi tih dana baš i nisu svraćali u Fordove salone. Zato je valjda i proizveden samo jedan funkcionalan primjerak ovog poremećenog i genijalnog konceptnog automobila.
Kako je Aston Martin u to vrijeme radio pod Fordovom dirigentskom palicom, tako su mnogi Astonovi modeli pod haubom imali upravo ovaj V12 motor iz Indiga. Samim time je riječ o konceptnom automobilu koji se usprkos vječnosti provedenoj u podrumu ipak preselio u stvarnost i na neki način postao vječan.
Honda Fuya-Jo
Performanse? Ma ne treba…
Privlačan izgled karoserije? Ma ne treba ni to… Ali bilo bi dobro da prikaz novog dizajnerskog jezika podrazumijeva spajanje vrtne aparature s kolicima iz lokalnog dućana mješovitom robom. Pa ako biste mogli napraviti jedan takav automobil, to bi bilo super.
Uglavnom, užas… Pretjerano komplicirani i ergonomijom osakaćeni užas. To je sve što bih rekao na ovu temu.
Bravo Honda.
Ford Synergy
Ne znamo za vas cijenjeni čitatelji, ali nekima od nas ovdje ovaj Fordov konceptni automobil djeluje kao da je sklepan od barem četiri tima ljudi. I to ljudi koji se međusobno ne poznaju i nisu dizajneri po struci, već eventualno frendovi koji su odlučili večernji izlazak i alkoholiziranje prekinuti ulaskom u dizajnserski studio i nacrtati nešto.
Ford Synergy u svojoj je srži zapravo limuzina sa šest sjedala s iznimno aerodinamičnom laganom aluminijskom karoserijom. Isto tako je riječ o automobilu na struju koji je još 1996. godine prognozirao elektrifikaciju kao svojevrstan trend unutar automobilskog svijeta. Ali usprkos tome je pod haubom i dalje benzinski motor s okruglom jednom litrom zapremine koji je sam po sebi služio kao generator koji kao primarno zaduženje ima punjenje baterija u ovom Fordu.
Synergy je u pravilu ispao prikazom Fordove ideje kako bi limuzina srednje veličine izgledala 2010. godine. Ali ta je vizija ubrzo otišla u povijest, jer je ubrzo nakon prezentiranja Synergyja svijetu na tržište stigao redizajnirani Mondeo četvrte generacije.
Honda Neukom
Ako ćemo iskreno, onda bih rekao da se ovaj pokretni užas nalik stakleniku trebao nazvati „Glaukom“. Jer upravo to stanje očiju uzrokuje svojom pojavom od fotografija nadalje.
Honda je ovo čudovište 1999. godine posjetiteljima Tokyo Auto Salona prezentirala kao ideju koja podrazumijeva „otvorene prostore i druženje u pokretu“.
A onda je automobil (ako ovu nakaradu uopće možemo tako nazvati) preseljen u podrum, gdje je i ostao do današnjeg dana.
Hyundai FGV-II
Eto nam još jedne u samom nazivu pametno skraćene studije. Jer FGV u ovom slučaju znači „Future Green Vehicle“, što je problematično samo po sebi.
Za početak ovaj konceptni automobil nije zelen, već je narančaste boje. Zatim nikada nije predstavljao budućnost prijevoza, jer da kojim slučajem jest, odjednom bi hodanje i vožnja autobusom djelovali poput raja na zemlji za sve one željne kretanja.
Uostalom, samo pogledajte te nakaradne linije i karoseriju koja svojim prednjim dijelom izgleda kao da ju je za neki neslužbeni nastavak filma „Death Race 2000“ crtao George Barris i sve će vam biti jasno. A onda se stavite u poziciju pješaka koji na pješačkom prijelazu gleda kako mu se ovo špičasto čudo približava…
Uglavnom, Hyundai FGV-II nije zaživio dalje od svoje konceptne faze. I to je zapravo jedina lijepa vijest vezana uz ovaj konceptni automobil.
Citroën Osmose
Osmoza je proces u kojem polupropusna membrana odvaja dvije otopine različitih koncentracija.
Tako barem kaže Wikipedia.
Ali iskreno ne vidim gdje bi se ta ista osmoza mogla primjeniti u sklopu ovog Citroënovog koncepta, jer izuzev hrpetine boja koje „komplimentiraju“ jedna drugu nema ničeg drugog što bismo mogli povezati s ovim znanstvenim pojmom.
Možda su u Citroënu podrazumijevali svijet konceptnih automobila s onim u kojem se nalaze njihova cestovna prometala. No ni u tom dijelu priče ovaj konceptni Citroën nije poslužio kao bilo kakva membrana. Stoga je valjda zato završio na polici u podrumu ili nekoj staklenki u kojoj su se donedavno držali Citroënovi krastavci (najvjerojatnije) plave ili roze boje.
U Citroënu su svojevremeno oko koncepta Osmosis tvrdili kako je riječ o „hrabrom konceptu koji oslikava viziju dizajna vozila prilagođenog korisniku koji vodi do novog oblika odnosa između pješaka i vozača, a istovremeno se bavi pitanjem odgovornog korištenja automobila“.
Sad pročitajte tu izjavu i sami sebi bez muljanja glasno recite da ste je shvatili.
Mi ovdje nismo.