Najluđi automobili svih vremena: MG Metro 6R4
Iako nije riječ o jednom od onih automobila koji su svojom pojavom na nekom natjecanju redefinirali bilo što, svejedno je riječ o automobilu koji je naizgled bezličnu i jadnu tvrtku lansirao pod povećalo javnosti.
A kako i ne bi, kada je samom svojom pojavom od baze bio pomaknut 21 i pol svjetlosnu godinu…

Nazvan prema podzemnoj željeznici kojoj je dodan sufiks dobiven iz naziva usisivača za prašinu (jer nema drugačijeg objašnjenja), ovaj je „zakašnjeli“ automobil sredinom osamdesetih prošlog stoljeća priključio veseloj karavani nazvanoj „Grupa B“. I svojom je idejom i orijentacijom predstavljen kao još jedan od pretendenata na sam vrh trona za ovu po mnogima najluđu kategoriju iz svijeta Rallyja svih vremena.
MG Metro 6R4 baziran na je Austin-Roveru Metro, odnosno na pomalo neuglednom gradskom automobilu malih gabarita i svojevrsnom nasljedniku legendarnog Minija. Riječ je o automobilu koji je na tržištu u svom civilnom izdanju vegetirao od 1980. do 1998. godine, dok trkaća verzija sa sufiksom 6R4 predstavlja totalno poremećenu i izvitoperenu varijaciju na temu nečega što je do tog vremena bilo poznato kućanicama i dostavljačima pizze u Velikoj Britaniji.
Jer originalni serijski Metro nije imao centralno-smješten V6-motor s 3 litre zapremine. Nije imao ni 4 pogonska kotača, a nije na raspolaganju imao niti svu silu raznoraznih (i poprilično kontroverznih) aerodinamičkih dodataka. I zato je natjecateljska 6R4 verzija s onom originalnom imala veze otprilike kao prosječan političar s pojmovima „poštenje“, „odgovornost“ i „rad“.

Za tvrtku koja je u to vrijeme i dalje proizvodila bezlične i ni po čemu posebne automobile, MG Metro 6R4 ispao je omanjom revolucijom. Pogotovo kada se u obzir uzme odmak od cestovne verzije modela. I posebice kada se u cijelu tu jednadžbu uklopi Williams Grand Prix Engineering kao tvrtka koja je razradom stajala iza ovog malenog trkača.
Ali sve to nije pomoglo pretjerano puno, jer s obzirom na ukidanje „Grupe B“ 1986. godine, MG Metro 6R4 na scenu je stigao prekasno i jednostavno nije bilo dovoljno vremena metodom pokušaja i pogrešaka razviti ovaj automobil kako treba.

Kako bi MG tih dana zadovoljio homologacijska pravila, proizvedeno je ukupno 200 primjeraka ovog automobila. No trik je bio u tome što su se odjednom pojavile dvije verzije od kojih je samo ona s 250 konja uobličena u cestovni automobil i nazvana “Clubman” pojavila u prodaji, dok je ona jača ostala sa striktnom namjenom za Rally-natjecanja. No kako povijest pokazuje, trik je upalio i Mero 6R4 je bez nekih većih problema homologiran za upotrebu na stazi.
Naravno da se Metro 6R4 nije prodavao u salonima, već je MG zaprimao posebne narudžbe od strane klijentele kojoj tadašnjih 40,000 Funti nije bilo puno love za jedan ovakav automobil. Ali sve to i dalje nije bilo dovoljno da bi se MG Metro kao natjecateljski automobil svijetu pokazao na ispravan način. Jer s obzirom na tijek razrade automobila i tadašnja događanja u svijetu Rallyja, jednostavno nije bilo vremena za takvog što.

Prvi start za natjecateljski Metro 6R4 dogodio se krajem 1985. godine kada je Tony Pond za volanom ovog poremećenog mališana iz MG-a stigao do trećeg mjesta Lombard RAC Rallyja, pozicioniravši se tako iza dvije Lancie Delte S4. No nakon tog trećeg mjesta na premijernom izlasku ovog automobila na stazu, povijest se više nije ponovila. A onda je “Grupa B” kompletno ukinuta, pa je MG Metro 6R4 odjednom ispao poput oružja bez bojnog polja na kojem će se demonstrirati njegova sila.
Uglavnom, nakon kratke i poprilično neslavne karijere u domeni svijeta Rallyja, MG Metro 6R4 preselio se u onu koja podrazumijeva RallyCross natjecanja. A početkom 1987. godine je tvrtka TWR (Tom Walkinshaw Racing) motor iz ovog poremećenog malog auta doraditi i premjestiti je pod haubu Jaguara XJ220, čiji je razradbeni ciklus tih dana počinjao.
Uglavnom, Metro 6R4 možda nije bio uspješan u onome za što je kao automobil stvoren. Ali toliko ostavštine od jednog tako malenog i za MG kao proizvođača atipičnog automobila jednostavno nije baš svakidašnja pojava.
I zato je ovaj automobil bilo nemoguće zaobići unutar ovog popisa najluđih automobila svih vremena.
