“Najkul” automobili iz osamdesetih: Porsche 911 Turbo (930)
Čak 11 godina nakon što je Porsche 911 po prvi puta predstavljen svijetu, uslijedila je nova generacija. A kako i ne bi, kada je ona prva tijekom tih 11 godina pokorila svijet utrkivanja i usprkos poziciji motora, tamo gdje motor ne treba biti“ zavladala stazama diljem svijeta.

Kada je generacija 930 stigla na svijet, jedna od najboljih reklama za nju svela se na Porsche 911 Turbo. Odnosno „Widowmaker“ kako su ga novinari nazvali već nakon prvih test-vožnji.
Već od samog početka ove „Turbo“ ideologije za 911-icu ekipa u Zuffenhausenu nije baš puno marila za reakcije na tržištu. Jer 911 do tog momenta već je itekako svoju publiku koja je u ovom automobilu pronašla svoj „sveti gral“. Zato između ostalog nije planirano ovu verziju modela nuditi u kombinaciji s nekim opcijama, ali i karoserijskim izvedbama.

Uglavnom, za razliku od današnjih vremena u sklopu kojih ekipa s rijetkom kosom za volanom 911-ice Turbo u topless-izdanju ima prilike postati kompletno ćelava, 1975. godine nije bio takav slučaj. Kupcima je na izbor bilo svratiti u salon i kupiti si Coupé-verziju ili jednostavno odustati od „turbaka“ i kupiti si neku manje divlju varijaciju na temu 911-ice. Sve drugo nije predstavljalo realnu i moguću opciju.

Gledano iz današnje perspektive, Porsche 911 Turbo definitivno je poseban automobil. Ali iskreno govoreći, čak je i za ono vrijeme bio predivan koliko i svojim pristupom pomalo „ruralan“ i nevjerojatno opasan. A sa svojih je 300 konja i Turbo-rupom promjera marijanske brazde plašio okupante unutar interijera.
Ali usprkos tome je riječ o modelu koji je i dan-danas jedan od naj-kul automobila svih vremena. I kako danas stvari stoje, tako će ostati i ubuduće. Jer mnogi upravo ovaj automobil u glavi imaju kao asocijaciju kada se negdje uz kavu spomene Porsche 911.

Tih je dana ovaj malčice obnovljeni 911 Turbo dobio i neke nove stavke opreme poput Blaupunktovog radio-uređaja i opcija vezanih uz odabir presvlaka i materijala unutar interijera. Stiglo je i nešto strujnih krugova, pa 911-ica u smislu udobnosti više nije podsjećala na turski zatvor.
Ali i dalje su poglede najviše privlačile one legendarne “Fuchsice” i ogromno stražnje krilo koje je motoru osiguravalo pravovremeno i funkcionalno hlađenje. Jer to su bili detalji koji su definirali 911 Turbo i činili distinkciju između “turbaka” i “obične” Carrere.

Inicijalno je 911-ica s oznakom „Turbo“ svijetu predstavljena u kombinaciji s okruglih 3 litre zapremine. I tih su 3 litre bile sasvim dovoljne da ovaj poremećeni 911 na stražnje kotače putem mjenjačkog sklopa s 4 brzine isporuči punih 260 konja. I to se ispostavilo kao sasvim dovoljna količina snage da čak i najiskusniji za volanom ovog automobila imaju pune ruke posla.
A onda je stigla 1978. godina i Porsche 911 Turbo povećanjem zapremine motora na 3,3 litre dobio je okruglih 300 konja. I time postao jednim od najagresivnijih, najsirovijih i najopasnijih automobila svih vremena.
Uostalom, pitajte Charlieja Sheena što misli o 911-ici s oznakom „Turbo“…
