Najgori automobili najavljeni u 2019. su…
Budimo realni – znali ste da ćemo smisliti nešto ovakvo…
Prije nego započnem listu, vrijedi pojasniti kako je uopće nastala. Jer pod pojmom „najgori“ ne podrazumijevam ružnoću u smislu dizajna, loš motor ili slabe performanse. Ne mislim samo apsolutnu bezličnost u kombinaciji s privlačnosti s kakvom raspolaže gangrenozna rana potkoljenice, niti je ideja lomiti koplja na opremi, senzorima i pogonskom gorivu. Pod pojmom „najgori najavljeni automobili u 2019. godini“ mislim na automobile koji možda i nisu izašli iz svoje konceptne faze i ušli u serijsku proizvodnju, ali su svojom pojavom najavili loša, ružna, bezlična i generalno nikakva vremena kojih se kao auto-entuzijasti itekako pribojavamo.
Stoga ajmo ne duljiti i krenimo s listom…
Ford Mustang Mach-E
Klasa: SUV
Motor: isti kao i u mikseru
Snaga: preračunato iz elektrona, 255 do 332 konja
Pogon: na stražnje ili na sve kotače
Razlog za postojanje na ovom popisu: Mustang sa sufiksom „Mach“, četverim vratima i u obliku SUV-a? Stvarno?!? Eto…treba li uopće pisati još nekakve razloge?
Ovo nije automobil. Ovo je marketinški trik koji na neki način anulira sve ono što Mustang znači u svijetu automobila. I nebitno je radi li se o nekim „novim vremenima“ ili se uz postojanje ovog automobila veže neka druga floskula, jer je u samoj srži riječ o hrpetini glorificiranog i trendovski-orijentiranog električnog s*anja koje svijetu samo maže oči.
Nissan 370Z 50th Anniversary Edition
Klasa: Coupé
Motor: V6 s 3,7 litara zapremine
Snaga: 332 konja
Pogon: na stražnje kotače
Razlog za postojanje na ovom popisu: Dok Nissan propada, ovaj sada već 11 godina star automobil i dalje se poziva na „tradiciju“ koju milenijalci ne razumiju. Kao automobil je 370Z odličan i za razliku od mnogih konkurenata nema ekrane kao glavne atribute pri kupnji. Ali nedostatak ekrana nije napravljen namjerno, već zato što je automobil na tržištu prisutan već punih 11 godina. Stoga ovo nije automobil, već jasna poruka od strane Nissana koja kaže: „Ne da nam se izmišljati novi Z. Imate ovaj i je*ite se“.
BMW X7
Klasa: SUV
Motor: totalno nebitno
Snaga: i opet totalno nebitno
Pogon: na sve kotače – jer je bitno čvrsto stajati ispred restorana
Razlog za postojanje na ovom popisu: Ne samo da je riječ o SUV-u, već o jednoj od najružnijih, najjadnijih, najnepotrebnijih i općenito najužasnijih kreatura koje je svijet automobila ikada izmislio. S boka nalik pravokutniku. Straga frižideru iz 1965. godine. A sprijeda uvjerljivo nalik rebrastom radijatoru iz sobe turskog hotela s jednom zvjezdicom, smještenog na rubu neke selendre.
Ako BMW za mnoge slovi kao marka kojoj pretencioznost ide u sklopu popisa standardne opreme, onda je X7 s trona maknuo Porsche Cayenne prve generacije i Bentley Bentaygu, te postao predvodnikom i apsolutnom potvrdom takvog načina razmišljanja. Fuj.
Toyota Supra
Klasa: Coupé
Motor: isti kao i u BMW-u Z4
Snaga: ista kao i u BMW-u Z4
Pogon: isti kao i u BMW-u Z4
Razlog za postojanje na ovom popisu: Pojam „halo car“ donedavno je imao neko značenje. Ali Toyota je izbacivši Zupru na tržište ovaj pojam uništila do kraja. Jer Zupra nije Toyota. Nije čistokrvni japanski sportski automobil koji istovremeno postavlja rekorde na stazama, katanom devastira sela, jede sladoled od hobotnice i piše haiku-poeziju. Nije dostojan nasljednik ama baš ničega što je Toyota sa Suprom tijekom prve četiri generacije postigla. I samim time je Zupra samo dokaz ideje koja ne podrazumijeva ništa više od puke uštede novaca jednog proizvođača koji (onako usput rečeno) ima svoj grad. Zato se i našla na ovom popisu.
Ferrari SF90 Stradale
Klasa: Super-automobil
Motor: V8 s 4 litre zapremine, par Turbo-punjača i električnim motorom
Snaga: 986 konja (od kojih je 120 kW električno)
Pogon: na sve kotače
Razlog za postojanje na ovom popisu: Dizajn. Ništa drugo. Jer ovaj Ferrari svojom pojavom i luk može natjerati da zaplače. Naravno da su se u Maranellu raspisali oko funkcionalnosti, otpora zraka, redefiniranja dinamičkih svojstava i tko zna čega još sve ne, ali vizualno ovaj automobil predstavlja uvredu za oči. Linija ima toliko da karoserija podsjeća na neki filmski labirint u kojem se u stanju izgubiti glavni lik – dobar ukus. Naravno da je SF90 Stradale brz automobil. Naravno da je jak i tehnološki ultra-mega-giga-napredan. Naravno da je to i dalje Ferrari u svakom smislu i sve je to super, divno i krasno. Osim dizajna koji to nikako nije. Eto, zato.
Cadillac CT5
Klasa: Limuzina
Motor: 4 cilindra i 2 litre + 6 cilindara i 3 litre + Turbo-punjači
Snaga: 237 do 360 konja
Pogon: na stražnje kotače uz mogućnost pogona na sva četiri
Razlog za postojanje na ovom popisu: Jedini razlog postojanja ovog automobila na ovom popisu je u pravilu Cadillac CTS-V. Jer CTS-V je zvijer. Ljuta pila. Bolesnoća na četiri kotača s američkim pedigreom i potpisom osobe koja nema 96 godina ili člansku iskaznicu “Cosa Nostre”. Nova vremena razvodnila su filozofiju brutalnog razmještanja organa s kakvom je CTS-V raspolagao. Nema više ni LS-motora u igri. Čak će i V8-konfiguracija najvjerojatnije nestati iz ponude. A to ovaj ružnjikavi Cadillac čini kastriranim mlađim bratom kvartovskog huligana. I samim time nikoga neće pretjerano čuditi kada dotični na tržištu dobije batina.
Bugatti Centodieci
Klasa: Hiper-automobil
Motor: megalomanski velik i s megalomanskim brojem turbina i hladnjaka
Snaga: čista megalomanija
Pogon: na sve kotače
Razlog za postojanje na ovom popisu: Iako u svojoj srži na neki način genijalan, povijest pamti da Bugatti EB110 nije baš bio nešto posebno lijep, brz, jak i sposoban na cesti. Bio je pretjeran u mnogočemu, ali mnogi znalci tu pokretnu proslavu obljetnice rođenja stričeka Ettorea uopće ne doživljavaju kao super-automobil. No u Bugattiju očito ne misle tako, jer se na obzoru pojavio Centodieci. Riječ je o Chironu na steroidima koji nalik loše kloniranom Stormtrooperu iz „Star Warsa“ služi kao podsjetnik na EB110. I to podsjetnik od 9 milijuna Eura. Dakle, riječ je o još jednom ultra-luksuznom hiper-automobilu koji će svoje dane provoditi na aukcijama i u garažama bogatih mikropeničara diljem svijeta. Stoga kao takav ovaj automobil zapravo i nije automobil, već precijenjena i poprilično gadna nakupina metala, karbona i gume. Zato se Centodieci sasvim legitimno nalazi na ovom popisu.
BMW Concept 4
Klasa: Coupé (koncept)
Motor: nemamo pojma
Snaga: ni o tome nemamo pojma
Pogon: nemamo blage veze
Razlog za postojanje na ovom popisu: Ovaj spoj Ernesta Vampira i Grahama Chapmana kao čovjeka s velikim zubima iz Pythonove epizode „Kako ne biti viđen“ trenutno je u konceptnoj fazi. I usprkos molitvama koje smo više puta upućivali Bogovima automobilske industrije, ova dizajnerska katastrofa s velikim „bubrezima“ ipak će ugledati svjetlo dana. I to u nepromijenjenom izdanju od ovog konceptnog, ako ćemo slušati glavne i odgovorne ljude kojima u sklopu Europass CV-ja piše da rade u BMW-u.
Concept 4 je ukratko jadan, smiješan, nepotreban i krajnje oduran način za neverbalnu izjavu rečenice „gledaj kaki BeeMWe ja imam“ i trljanje toga u oči svima koji vas vide na cesti.
Iskreno govoreći, ovaj konceptni automobil razočarava sam po sebi. Ali uz to razočarenje donosi i pogled kroz BMW-ov prozor u budućnost. Zubatu, vizualno nasilnu i poprilično gadnu budućnost.
A žalili smo se kada je Chris Bangle radio u BMW-u…
Tesla Cybertruck
Klasa: SUV? Pick-Up? Hm…
Motor: električni
Snaga: tri verzije… Koga briga
Pogon: na stražnje ili na sve kotače
Razlog za postojanje na ovom popisu: Da je ovaj automobil film, redatelj bi bio Uwe Boll. Da je riječ o scenariju, potpisao bi ga Ehren Kruger. Da je kojim slučajem riječ o glazbi, potpisnici bi zajednički bili Britney Spears, Justin Bieber i Sean Paul na „beat“ od Miroslava Škore i Seke Aleksić. A da je riječ o spisatelju (odnosno spisateljici), Cybertruck bi bio E.L. James. Dakle, zaboravimo „Blade Runner“ i inspiraciju za Cybertruck koja se uz taj film navodno veže, jer ovaj automobil nije ništa više od puke provokacije. I dan-danas se nadam da će se Elon Musk jednom pojaviti na televizoru i svima nama objasniti kako se šalio. Jer ovaj „automobil“ doista izgleda kao praktična definicija šale. One prvotravanjske. I Još k tome loše.
Cybertruck je „automobil“ koji svoje postojanje duguje ideji koja podrazumijeva tek puku provokaciju. No s obzirom na stričeka Elona kao oca cijele ideje, to zapravo nikoga ne bi trebalo niti čuditi. Uglavnom, ako na ovom svijetu postoji provokacija koja prosječnog zaljubljenika u svijet automobila može šokirati u 4 dimenzije, onda je to Cybertruck. A striček Elon to jako dobro zna.
Eto…popis je za sada gotov. Kandidata (naravno) ima još – i to iz dana u dan sve više, jer auto-industrija već odavno nema baš nekog pretjeranog smisla. Gore navedeni automobili predstavljaju najveća razočaranja koja su predstavljena u 2019. godini. A vi cijenjeni čitatelji u sklopu komentara slobodno navedite i svoje kandidate.
Zahvaljujemo na pažnji.
Osoblje