Može li Cadillac ugroziti Mercedes?
Što vi mislite, može li Cadillac ugroziti Mercedes npr. u segmentu luksuznih Coupéa…
Ne znam kako je kod drugih, no vjerujem da nisam jedini kojem na spomen apsolutnog luksuza u smislu automobila istog časa pada napamet britanska (tj. njemačka) tvrtka Rolls-Royce.
Kada se pak radi o automobilu koji za glavne atribute ima snagu i ekstremni luksuz, a pri tome se priča o nekom Coupé-automobilu, istog mi časa napamet pada britanska (tj. njemačka) tvrtka Bentley. No nakon spomena te dvije svjetski poznate i tradicijom luksuza itekako i nadaleko poznate tvrtke, moram priznati da je prva sljedeća na redu ona pod znakom trokrake zvijezde, odnosno Mercedes-Benz.

Realno gledano, Mercedes S-klase oduvijek je u svijetu auto-industrije slovio za svojevrstan vremeplov, jer ako se pogleda u detalje, velik broj tehnoloških inovacija svijet automobila današnjice duguje upravo S-klasi.
S druge strane se dotični Mercedesovmodel uz svu tu hrpetinu novih tehnologija oduvijek dičio i visokim stupnjem luksuza, što je posebice bilo vidljivo u sklopu najjačih (odnosno samim time i najopremljenijih) varijacija na temu S-klase.
Da, BMW i Audi nikad nisu više od nekoliko koraka daleko, u novije vrijeme je tu i Jaguar, čiji se model XJviše ne kvari kao nekad, a Rolls-Royce i Bentley imaju svoju itekako vjernu publiku među onima dubljeg džepa, no Mercedes-Benz je u segmentu luksuznih limuzina sa S-klasom dobio vlastito mjesto na tronu najpoželjnijih luksuznih limuzina.
Samim time su se već odavno otvorila vrata kroz koja je Mercedesprogurao nekolicinu limuzina preinačenih u velike Coupé-automobile s istom količinom luksuza i nerijetko još većom brojkom koja služi za opisivanje snage dotičnih modela.
Tako se kroz godine pojavljivala masa modela poput 560 SEC (W126), zatim CL 500 (C140), te CL 600 (W215), koji su u stopu pratili filozofiju velikog i luksuznog automobila s dvojim vratima, ogromnom količinom snage u sklopu svojih motora velikih zapremina, te svom silom tehnoloških inovacija u sklopu svih segmenata koje sam automobil zapravo prate.
Time je naravno i kupcima takve klase automobila dato na izbor za koju će se marku odlučiti, što je ubrzo i konkurenciji počelo itekako stavljati sol na ranu.
Uglavnom, tijekom godina je Mercedes u tom segmentu luksuza s dvojim vratima ponudio itekako hvale vrijednih generacija svojih modela baziranih na S-klasi, pa stoga ne čudi kako se tradicija i dalje nastavlja.
Nova Mercedesova uzdanica na tom polju naziva se S65 AMG Coupé, te kroz definiciju nastavlja istu priču vezanu uz apsolutan luksuz, snagu, udobnost i tehnološke inovacije. Dapače, u smislu motorizacije ovaj model graniči s ludilom, jer pod poklopcem motora se nalazi V12-motor s dva Turbo-punjača, što sve zajedno rezultira s ukupno 630 konjskih snaga koji se putem najnovije tehnologije u smislu mjenjačkog sklopa prenose na stražnje kotače.
Naravno, s obzirom na oblik karoserije sami vlasnici ovakvog automobila ne ispadaju hrpa seljačina ako ne uposle vozače, što s limuzinama često nije slučaj, no prema riječima mnogih, ovolika količina snage teško se kontrolira pri divljanju bilo koje vrste, iako je i to moguće.
No Mercedesova uzdanica u svijetu velikih Coupéa uskoro bi mogla doživjeti prijetnju, no za razliku od uvriježenog pravila koje prijetnje već godinama smješta unutar granica „starog kontinenta“, ovoga puta konkurencija se stvara „preko bare“, tj. u SAD-u, odnosno preciznije iza zatvorenih vrata tvrtke Cadillac.
Model o kojem se radi zapravo nije odobren za ulazak u proizvodnju, već je (i dalje) u konceptnoj fazi, no prema riječima odgovornih ljudi iz Cadillaca, koncept pod nazivom Elmiraj uskoro će dobiti zeleno svjetlo i krenuti u proizvodnju.
Za one kojima naziv Elmirajnije baš pretjerano poznat, u kratkim crtama slijedi objašnjenje: radi se o 5,2 metra dugačkom i ultra-luksuznom modelu s dvojim vratima koja u ama baš svim segmentima prati sve ono najbolje što se u klasi takvih automobila nudi u Europi.
Naravno, u toj maniri se klasificira i motor, koji u brojkama navodi 4.5 litara zapremine, osam cilindara i preko 500 konjskih snaga.
Dotični motor smješten naprijed trebao bi prema navodima iz Cadillacaproizvoditi nekih 680 Nm maksimalnog okretnog momenta, koji bi posredstvom automatskog mjenjačkog sklopa s dvije spojke trebali s posebnom lakoćom pogoniti stražnje kotače.
Performanse još nisu poznate, no daljnje objave dotični (i dalje) konceptni model reklamiraju u stilu „automobila koji bi na tržište u sklopu „Art & Science“ filozofije trebao donijeti nešto sasvim novo i izjednačiti se s konkurencijom koja dolazi s prostora Europe“, u što s obzirom na nedavne eskapade ove tvrtke nemam razloga sumnjati.
Dizajn potpisuje direktor Cadillacovog odjela dizajna, odnosno čovjek pod imenom Mark Adams, koji za svoj omiljeni uradak kaže kako „Elmiraj istražuje ideju dinamičnih voznih svojstava u savršenom skladu s luksuzom i obiljem tehnoloških rješenja“, no s obzirom na već nekoliko odgađanja od ove aktualne konceptne faze do stvarnog početka proizvodnje, moram priznati da sam na neki način pomalo skeptičan.
U svakom slučaju je lijepo znati da Cadillacviše ne proizvodi automobile kojima se koriste (skoro isključivo) penzioneri i kriminalci, tako da bi u toj maniri nekih novih vremena za ovu tvrtku bilo itekako lijepo da se Cadillac Elmiraj konačno pojavi tijekom sljedeće godine (kako je zapravo i planirano), te da tako konkurentima da do znanja da je ozbiljan konkurent, jer u krajnjoj liniji već na prvi pogled tako i izgleda.
Dakle mislim da bi Mercedes-Benz, Audi i BMW uskoro doista mogli dobiti itekako jakog konkurenta iz SAD-a, no hoće li tako doista i biti pokazat će isključivo vrijeme.