Mitsubishijevi dani slave
Nekoliko crossovera, ostarjela limuzina i mali električni autić trenutačno su tužna ponuda Mitsubishija… ali nije uvijek bilo tako
Nakon 10 generacija, Evo odlazi u povijest. Da, Mitsubishi gasi legendarni automobil koji je uvijek bio jedan od ključnih razloga zašto volimo Japance. Sada, ponuda Mitsubishija izgleda poprilično bijedno: nekoliko crossovera, kvazi-terenaca, Lancer koji se još uvijek drži za svoje godine, ali definitno star te i MiEV, autić uzbudljiv kao i ime koje nosi. Situacija nije ništa bolja ni na drugim tržištima, kao ni na domaćem japanskom, a spekulira se da b i trokraki dijamant mogao napustiti tržište nakon dugogodišnjih gubitaka.
Velika je to šteta s obzirom na to da je prije 20 godina Mitsubishi tržištu donio lijepe automobile, brze automobile, inovativne automobile. Bila je to simfonija izbora i za „obične“ kupce i za entuzijaste.
Istini za volju, tržište i ukusi kupaca su se s godinama promijenili, i teško da bi se neki od ovih modela mogli lako prodati danas na tržištu, tako da je lako shvatljivo da su se Japanci „smirili“ od ludih 80-ih i 90-ih.
Međutim, za razliku od promjena na tržištu koja su promijenila lica svih proizvođača automobila, srozavanju Mitsubishija kumovale su i loše poslovne odluke, nedostatak sredstava, kraj duge suradnje s Chryslerom, upitna financijska praksa i zataškavanje greška. Ipak, to nas ne bi trebalo obeshrabriti da pogledamo u slavnu prošlost.
Mitsubishi 3000 GT
Niti jedna rasprava o slavnoj prošlosti Mitsubishija ne može početi bez 3000 GT (GTO) modela, high-end japanskog sportskog modela koji je do kraja svih granica nepošteno bio podcijenjen. U vrhu svog vremena 3000 GT je imao twin-turbo V6, pogon na sva četiri kotača, upravljanje na sva četiri kotača, aktivnu aerodinamiku, elektronički kontrolirani ovjes i pop-ups svjetla. Bio je težak, bio je skup, bio je moćan i bio je apsolutno fantastičan automobil.
Galant VR-4
Ono što je Galanta razlikovalo od ostalih japanskih obiteljskih limuzina bio je 4G63 turbo motor koji je razvijao 195 KS, pogon na sva četiri kotača i ručni mjenjač. Rezultat? 6 pobjeda u WRC-u.
Kraj je nastupio s nasljednikom koji je došao sa slabašnim 2-litarskim motorom.
Eclipse
Za mnoge generacije mladih auto-entuzijasta na zapadu ovaj automobil je bio prvi automobil za tuning. Eclipse je čedo zajedničkog Mitsubishi-Chrysler projekta, a dolazio je u varijantama kao spušteni FWD coupe pa sve do 4×4 4G63 turbo GSX modelima. Zadnji modeli su polupali lončiće, i tako je završila priča o još jednoj legendi.
Pajero
Mitsubishi Pajero iz 90-ih, za razliku od današnjih SUV-ova bio je pravi terenac. Na američkom i tržištima gdje se govorio španjolski prodavao se pod imenom Montero jer pajero na španjolskom znači dr*adžija. Živa istina.
Uglavnom, Pajero je imao karoseriju na šasiji, naravno 4×4 s blokadom srednjeg diferencijala i prave terenske mogućnosti što će vam i danas osvjedočiti lovci i off-road entuzijasti. Takvog Pajera ipak je pregazilo vrijeme u korist „urbanih“ ekonomičnijih malih SUV-ova.
Lancer Evolution
Evo se pojavio 1992. Kao zamjena za Galanta u Rallyju. Što reći o legendi a da nije rečeno već sto puta? Evo se hrabro borio na cesti i van nje s mnogim rivalima još narednih devet generacija da bi ove godine nažalost bio ugašen. Zaista teška vremena.
FTO
Na zapadu dosta nepoznat model, osim onima koji su igrali Gran Turismo, jer je bio ekskluzivno namijenjen japanskom tržištu u periodu od 1994-2000. Ipak, nešto automobila je zahvaljujući sivom uvozu našlo put do nekih zemalja. Sličan Eclipsu, FTO je bio coupe s prednjim pogonom pogonjen 1.8-litarskim motorom s četiri cilindra ili rijetkim 2.0-litarskim V6 motorom.
FTO je poznat po odličnoj upravljivosti i tada naprednim automatskim mjenjačem s mogućnošću za ručno prebacivanje brzina. Iako nije u povijesti ostao zapamćen poput Integre ili Celice, FTO je bio odličan stroj voljen u svoje vrijeme a i danas izgleda dosta dobro.
Diamante
Nepoznanica na europskom tržištu, Diamante je bio Mitsubishijev pokušaj da se natječu s Hondom Legend. V6 motor koji razvija 202 KS, odlično upravljanje i luksuz činili su ga dostojnim protivnikom. Dolazio je i u karavanskoj izvedbi, a danas je teško zamisliti da Mitsubishi tržištu ponudi luksuznu limuzinu.