Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Marko Rakić 22.05.2018

Mercedes SL 73 AMG: 7300 kubika, 12 cilindara i 525 KS

Brojke u naslovu govore same za sebe – možda je dovoljno reći da se isti taj motor ugrađivao u Pagani Zondu S. Mercedes je početkom devedesetih godina prošlog stoljeća počeo raditi na razvoju najvećeg motora kojeg su ikada proizveli za cestovna vozila. Veličanstveni V12 zapremine 7300 ccm koji je razvijao 525 KS.

Motor su inženjeri jedva ugurali u SL klasu
Motor su inženjeri jedva ugurali u SL klasu
Foto: mercedesheritage

Mercedes SL klasa sportski je kabriolet njemačkog proizvođača premium automobila koji se proizvodi već više od 60 godina, točnije od 1954. i poznatog 300 SL-a. Četvrta generacija donijela je veliki zaokret u odnosu na onu prije. R107 (III. generacija) je pristigao na tržište 1972. godine te ostao sve do 1989. Nova serija bila je prijeko potrebna, a novi R129 (IV. generacija) bio je pun pogodak. Prodaja se uglavnom odnosila na modele 300 i 500 SL, nešto rjeđe SL 600, dok se AMG modela prodalo svega nekoliko stotina komada. Bili su posebni, svaki od njih, no ipak se jedan značajno isticao – SL 73 AMG.

Model iz naslova proizveden je u svega 85 primjeraka, a mogao se kupiti u razdoblju od 1995. do 2001. godine. U naslovu su spomenute osnovne specifikacije ovog motora (kodnog imena M120), poslije se ispostavilo najvećeg kojeg je AMG odjel ikada napravio. Blok motora izrađen je od aluminija, a bio je toliko velik da je jedva stao u dugu haubu SL klase. U današnje vrijeme bi stroj takve zapremine i tolikog broja cilindara imao barem 1000 KS, vjerojatno i više, no za pojam devedesetih je imao impozantnih 525. Bilo je to dovoljno za 4.8 sekundi do 100 km/h te maksimalnu brzinu ograničenu na 250, dok je bez elektronske blokade s lakoćom postizao više od 300 km/h jer je imao veliki okretni moment te iznimno snažnu kompresiju koju je mogao razviti u velikom radnom prostoru.

Ovaj sjajni motor nažalost je bio jedina dobra strana Mercedesa SL 73 AMG-a. S masom od gotovo dvije tone bio je pretežak, pogotovo na duljinu od tek 4.5 metara, pa je upravljivost bila primjetno lošija nego kod modela 55 AMG koji je bio najprihvaćeniji od četiri modela (55, 60, 70 i 73 AMG) koja su prošla kroz ovaj odjel. Bilo je i poteškoća s pouzdanošću zbog smještaja motora, no kroz godine su uklonjeni, a to je nanjušio Horacio Pagani, vlasnik jedne od najboljih firmi za izradu sportskih automobila. Pagani Zonda C12-S bio je sretnik koji je ugostio ovaj vrhunski motor, tada osnažen za 30 KS, pa je Zonda S raspolagao sa 550 KS. Činilo ga je to jednim od najbržih serijskih automobila tog doba, budući da je masa vozila bila gotovo dvostruko manja od SL 73 AMG.

Pagani Zonda S iz 2002. s Mercedesovim 7.3 motorom
Pagani Zonda S iz 2002. s Mercedesovim 7.3 motorom
Foto: supercars

Mercedes je za sljedeću generaciju svojih luksuznih kabrioleta ostavio jedino 6.0 V12, dok su svi ostali 12 cilindarski izostali iz ponude. 7.3 je ostao u igri poprilično dugo, točnije do 2010., kada je ugrađen u Zondu Tricolore. Snaga je porasla na 670 KS što je bilo dovoljno za 3.5 do 100 i maksimalnu brzinu od 350 km/h.

Mercedes SL 73 AMG nije bio značajan u svoje vrijeme niti poznat kao modeli S500 i S600, ali ipak predstavlja predanost proizvođača u traženju novih smjerova i granica. Mali je broj ljudi koji su čuli za ovaj AMG model, što zbog cijene, što zbog vrlo malo izrađenih modela. To pak ne utječe na činjenicu da će ovaj SL ostati jedini Mercedesov model koji je ugostio njihov najveći motor (za cestovna vozila) u povijesti.

Izvana ni po čemu bitno drugačiji od običnog SL-a
Izvana ni po čemu bitno drugačiji od običnog SL-a
Foto: amginyears
Mercedes SL 73 AMG
Mercedes SL 73 AMG
foto: Tuning Host
Mercedes SL 73 AMG
Mercedes SL 73 AMG
foto: Tuning Host
Mercedes SL 73 AMG
Mercedes SL 73 AMG
foto: Tuning Host
Mercedes SL 73 AMG
Mercedes SL 73 AMG
foto: Tuning Host
Mercedes SL 73 AMG
Mercedes SL 73 AMG
foto: Tuning Host

Podijeli s frendovima!

Marko Rakić
Kao mali stajao na ogradi i pogađao koji automobil prolazi cestom, a sa šest godina naučio auto katalog napamet i svojima u obitelji pio krv da mu čitaju Auto blic. Susnivač portala F1Puls.com
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako prodati rabljeni auto što prije?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača

Piše: Niko Poznat

Fotogalerija: Auto Sport Adria: Superautomobili oduševili Zagreb!

Piše: Niko Poznat

Milijuni eura na kotačima sutra stižu u Zagreb

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Porsche 959 kao definicija savršenstva

Piše: Niko Poznat

Prvi pogled na 2026. BMW M2 CS: Povratak legendarnog sportaša

Piše: Niko Poznat

Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrijednosti.


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana