Maserati je (opet) u problemima
Sve si mislim, da postoji „crna kronika“ za svijet automobila, Maserati bi u njoj već godinama bio jedan od glavnih sudionika, jer ova legendarna tvrtka nikako da stane na vlastite noge i istrgne se iz ralja loših poslovnih poteza i manjka kvalitete.
Ako ćemo gledati kroz povijest, mislim da u svijetu automobila ne postoji niti jedna tvrtka koja se s Maseratijem može mjeriti.
To kažem zato što od dana Formule 1 i svih silnih bolida koji su pod znakom Neptunovog trozupca osvajali natjecanja i naklonost publike, pa sve do današnjih vremena Maserati uvijek stoji „tu negdje“ i ispada najkontroverznijom markom svih vremena.
Uostalom, kao potvrdu te teze možemo vremeplov namjestiti da stane u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, kada je Maserati uživao u svojim zlatnim vremenima, da bi već u osamdesetima tvrtka počela ponirati prema dnu u smislu kvalitete. Zatim slijede devedesete i nekolicina itekako pamtljivih modela ove marke, no onda slijedi i novi milenij u sklopu kojeg se Maserati konstantno bori za vlastiti opstanak.
Zapravo ispada nemogućim da modeli poput Meraka, Ghiblija, Bore i Khamsina nisu uspjeli Maserati etablirati u sam vrh proizvođača snova na četiri kotača, već je priča otišla u smjeru BiTurba i ostalih katastrofa koje su tijekom osamdesetih ušle u ponudu i od Maseratija napravile ruglo.
Devedesete su tek nakratko donijele neke nove vjetrove, jer mnogi i dan-danas smatraju da se Ghibli i Shamal i dan-danas nalaze među najpoželjnijim sportskim automobilima svih vremena, dok pojedini pripadnici „nove generacije“ usprkos (pre)dugom vijeku trajanja na tržištu i dalje uporno na sva usta hvale predivni GranTurismo.
No usprkos svemu tome Maserati često ispada poput neželjenog djeteta iz obitelji Ferrari i to je zapravo aktualna priča koja traje već godinama.
E sad…kako kvaliteta za ovu marku doista davno prestaje biti pojmom koji uz Maserati ide u sklopu iste rečenice, tako ne čudi određeni skepticizam ljudi kojima uz izražene afinitete prema sportskim automobilima platežna moć ne predstavlja problem. No usprkos tome se modeli GranTurismo i Quattroporte ni približno ne mogu nazvati neuspjehom, jer su prodajom opravdali svoje postojanje.
Čak je i model Ghibli usprkos nekolicini vrata viška u odnosu na original za mnoge bio predmet želje, a čini se da će i Levante kao Maseratijev prvi SUV ostvariti uspjeh, ali…hm…kvaliteta…hm…
Naime, kako se Maserati doista već neko vrijeme bori za vlastiti opstanak, tako čak i najmanja loša vijest za ovu tvrtku odjekne daleko, te priču oko gašenja marke korak po korak vraća među aktualnosti iz svijeta automobila.
Stoga ni ovaj posljednji „kvar“ kao jedna od najidiotskijih priča u posljednje vrijeme zasigurno nailazi na pozornost onih koji o opstanku ove tvrtke na tržištu odlučuju.
Ukratko, radi se o „kvaru“ na Maseratijevim modelima Quattroporte i Ghibli koji svoje datume proizvodnje bilježe od 1. veljače 2013. do 30.studenog 2015. godine.
Dotični „kvar“ namjerno stavljam pod navodne znakove, jer realno gledano cijela priča s kvarom nema nikakve veze, pa je povlačenje u servise za nekih 29,000 primjeraka ova dva modela jednostavno smiješno i nepotrebno.
No kako ne bih iznio neku krivu informaciju vezanu uz ovo povlačenje, u nastavku slijedi dio objave za javnost na tu temu:
„Držač tepiha na vozačkoj strani mogao bi puknuti, te se izmaknuti iz ležišta i zapeti između pedale gasa i pokrova poda“.
U prijevodu je problem u onim plastičnim kopčama koje tepih drže fiksiranim za pod, te koje (pazite sad) bi mogle puknuti i odvući se prema papučici gasa, što bi prema riječima dušobrižnika „moglo rezultirati neželjenim i iznenadnim ubrzavanjem automobila, te rezultirati nezgodom, teškim tjelesnim povredama, pa čak i smrću vozača i eventualnih putnika u automobilu“.
Pogađate li tko je izvalio tu glupost?
Naravno da ste u pravu – američka organizacija pod nazivom National Highway Traffic Safety Administration (odnosno NHTSA), koja je svijetu izvan SAD-a možda poznatija po dizanju sveopće panike kada je za Volkswagen postala aktualna afera pod nazivom „Dieselgate“.
Dakle eto još jedne super-ideje od strane ekipe koja je u stanju rušiti sve pred sobom, dok s one druge ekipi s fudbalerkama u ogromnim Pick-Up kamionetima s Diesel-motorima zapremine Marijanske brazde i dalje u knjižicama vozila piše „automobil“ i tolerira im se minimalni prag sigurnosti koji (ne) moraju proći.
Samim time cijela ova priča ne samo da nema smisla, već graniči s apsolutnim idiotizmom koji s jedne strane javno stvara paniku, a s druge jednog legendarnog proizvođača automobila na najblesaviji način stavlja u probleme zbog kojih će se i opet pisati o „nekvalitetnim“ automobilima koje Maserati proizvodi i prodaje.
Što se mene tiče, Maserati ne bi trebao nikoga povlačiti nigdje, već jednostavno u sklopu redovnih servisa svojim vlasnicima otkloniti bilo kakvu mogućnost ovog „kvara“ i tako riješiti problematiku koju su Ameri (i opet) napuhali do neprepoznatljivosti.
Nadam se samo da će se u nekoj bližoj budućnosti pojedini „obični“ američki automobili pojaviti na europskom tržištu, te dobivati isti tretman kakav u SAD-u dobivaju pojedini američki i japanski proizvođači automobila.
…jer ako do toga doista dođe, General Motors će kad-tad stati rame uz rame s tvrtkama poput Renaulta i Volkswagena, pa će biti jasno tko samo nazivno propagira sigurnost, a tko doista radi na tome da ljudi za volanom automobila sa „starog kontinenta“ i u praksi budu sigurni.
…a do tada vrijedi samo reći „šteta za Maserati“.