Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 15.08.2022

Kratki osvrt na mikro-automobil

U današnje vrijeme su mikro-automobili itekako popularni. No s obzirom na cijenu, dizajn i veličinu kutije cigareta, jednostavno smo se zapitali zašto…

Ovakav prizor postoji samo na reklami...
Ovakav prizor postoji samo na reklami…
foto: Z-Car

Bla, bla, bla…Smart je siguran…bla, bla, bla…mali auto je lakše parkirati nego veliki…bla, bla, bla…ima mjesta za stvari…i suvozača…i seks u prirodi…bla, bla, bla…gledaj kak´ je fora s tim bojama karoserije…bla, bla, bla…totalno je moderan i urban…bla, bla, bla…gonoreja se događa nekom drugom…bla, bla, bla…

Tako u pravilu uvijek započinje rasprava između zaljubljenika u automobile i onih koji preferiraju u svom vlasništvu imati neki mikronski veliki automobilčić, te ga brane na sve moguće i nemoguće načine, pokušavajući pri tom opravdati previše potrošenih novaca na kupnju istog.

S takvim ljudima se jednostavno ne isplati svađati, jer za početak žive u oblacima i sami sebi uporno pokušavaju objasniti kako znaju voziti.

Zatim se u cijeloj toj priči mentalno pokušavaju uzdignuti iznad nekoga kome u papirima od automobila piše „coupé“, „limuzina“, „cabriolet“ ili nešto u tom stilu, te s visoka gledati na ostatak automobilskog svijeta.

U toj maniri ćete često čuti „joj fuj…gle seljačinu u BeeMWeu“, ili pak „užasno je kako ovakvi pretrpavaju parking sa svojim produžetcima za penis“, što jednim dijelom govori o tipičnom vlasniku mikro-automobila i intelektu koji isti posjeduje, dok s druge strane poprilično dobro pokazuje odakle danas dolazi većina generaliziranih ideja, mišljenja i stavova zbog kojih se na dnevnoj bazi ljudi svađaju uzduž i poprijeko interneta.

Pretpostavke su (često) majka svih za**ba.
Pretpostavke su (često) majka svih za**ba.
foto: Quick Meme

E sad…iako znam da u ovom momentu od strane mnogih kreće vlastito opravdavanje uvreda kojih ću zbog svojih razmišljanja zasigurno primiti mali milijun, svejedno ću reći: tipični kupci mikro-automobila nemaju pojma o vožnji.

Ne zanima ih niti jedan proces vezan uz vožnju.

Ne znaju parkirati i u sklopu prometa dolaze u dvije krajnosti – ili se vuku po cesti kao da su umrli prije trinaest godina, ili pak divljaju kao da su sami u galaksiji, a ne samo na cesti.

Ufff. Odmah mi je lakše.

Što bi radije vozili - nov i ultra-maleni automobil ili ovako nešto?
Što bi radije vozili – nov i ultra-maleni automobil ili ovako nešto?
foto: Autobytel

Naravno da navedeno ni približno nije pravilo, već samo mišljenje koje iz dana u dan nalazi sve više potvrde u praksi. Naravno da postoje oni kojima je npr. Smart tek drugi ili treći automobil u obitelji i služi za odlaske u obližnji birc na kavu.

No velika većina kupaca takvih malih, gradskih i „urbanih“ automobilčića podsvjesno šalje poruku „bolji sam od tebe“, a proizvođači zbog takvih prizemnih karaktera i stavova samo zadovoljno trljaju ruke.

Uostalom, zašto bi netko općenito dao dvanaest ili petnaest tisuća eura za automobil koji stane u džep od jakne i izgleda poput križanca bogomoljke i žohara nakon ručka u deponiju radioaktivnog materijala (što nerijetko objašnjava kričave boje karoserije)?

Zašto bi itko plaćao nešto pomodno, maleno i nikakvo, kada za iste novce može dobiti nekoliko godina star automobil u punom smislu te riječi i opisa?

Zašto bi se netko namjerno odlučio za neizbježno doticanje sa suvozačem, nevezano uz to radi li se o bračnom drugu, punici ili poštaru, te zašto pobogu netko želio provoditi vrijeme u nečem nalik plastičnoj kutiji s tek tu i tamo porazbacanim detaljima u nekoj drugoj boji?

Može li netko na to dati realan odgovor, ako se uz tezu postavi i pravilo koje kaže da sva ova pitanja ne podrazumijevaju ljude koji žele isključivo novi automobil?

Pretpostavljam da neki cijenjeni čitatelji upravo izgledaju ovako.
Pretpostavljam da neki cijenjeni čitatelji upravo izgledaju ovako.
foto: WCCF Tech

Znam da svakim novim retkom ovog teksta nekima od cijenjenih čitatelja sve jače crvene obrazi i jasno mi je da će nam kao portalu zbog objave ovog teksta neki skakati po glavi poput djeteta po trampolinu.

No mislim da takve stvari treba reći, jer u krajnjoj liniji kao ekipa ne pripadamo hordi pomamljenih štovatelja raznoraznih celestijalnih tijela i bajkovitih pravilnika izdanih za vrijeme vladavine padajućih zvijezda.

Vjerujemo u logiku i tako razmišljamo, pa stoga kao jedini zaključak koji oko mikro-automobila možemo reći da kupci tih malenih kantica žele pokazati koliko su drukčiji (odnosno bolji) od drugih.

Dakle, ako je za vjerovati oglasima, svi koji ne voze Smart su glupi.
Dakle, ako je za vjerovati oglasima, svi koji ne voze Smart su glupi.
foto: Deviant Art

Uostalom, samo pogledajte nazive poput „Smart“, „IQ“ i slične s kojima se mikro-automobili služe i istog momenta postaje jasnom ideja iza cijele te flote malenih prometalica koje kroz boje i gabarite mjerljive prosječnim ravnalom prvenstveno služe da bi tikvanima dali potvrdu vlastite vrijednosti i uključili ih kao „vozače“ u svijet automobila koji ih realno ne interesira.

No u praksi i dalje ostaje činjenično stanje da mikro-automobili usprkos svojoj evoluciji i dalje nemaju smisla – baš kao ni ljudi kojima je cijela ta „urbana“ priča toliko super i fora.

Budimo realni - kome treba ovako velik automobil?
Budimo realni – kome treba ovako velik automobil?
foto: Herald Wheels

S druge strane te „kome je veći“ priče stoje i oni najveći modeli na tržištu, tj. pripadnici SUV-kategorije koja podrazumijeva luksuz, status u društvu i sve ostale normalnim ljudima krajnje nebitne faktore.

SUV-automobili ni približno nisu omiljeni što se nas tiče, no ako bi morali birati manje pretenciozan odabir automobila, radije bi kupili neki SUV, nego nešto „urbano“ i „štedljivo“ s oznakom intelekta ili nečeg sličnog tome.

Ako ništa drugo, ljudi u SUV-automobilima svijetu jasno poručuju „tko vas j… Imam veliki auto, jer se osjećam veliko“, dok se milenijalci u svojim mikro-automobilima često usprkos svoj svojoj pameti nalaze u poziciji da rade za ove u SUV-automobilima.

Dake pitanje koje se automatski postavlja bilo bi „tko je zapravo tu lud (tj. u pravu)“. …a odgovor bi za svaku logičnu osobu na svijetu bio „nitko“, jer ako znamo da ekstremi ni u kom obliku nikada nisu valjali, onda nam i auto-industrija to zorno pokazuje.

Sve ostalo su ionako floskule i marketinške aktivnosti koje jedan dio kupaca današnjih automobila nažalost ne razumije. No to možda i nije toliko loše, jer se barem imamo kome i čemu smijati.

Sigurnost uvelike ovisi o tome kolika je budaletina za volanom.
Sigurnost uvelike ovisi o tome kolika je budaletina za volanom.
foto: IIHS HLDI

Stoga potrubite i pošaljite pusu kada kraj sebe u prometu vidite neki mikro-automobil, jer vlasniku dotičnog ta lijepa gesta uvijek dobro dođe.

Nemojte biti ljuti čak ni ako netko od vozača za volanom mikro-automobila kraj vas napravi neku nepodopštinu na cesti, jer ljutiti se na nekog tko je izgubljen u vremenu i prostoru vlastite glave jednostavno nema smisla.

Zahvaljujem na razumijevanju i želim vam svima ugodan dan – kako na cesti, tako i izvan nje.

Željama se pridružuje i Baka Biserka.

Biste li se voljeli naći u ovakvom automobilu tijekom ovakve situacije?
Biste li se voljeli naći u ovakvom automobilu tijekom ovakve situacije?
foto: YouTube

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana