Koliko biste platili ovaj automobil?
Napomena: tijekom svog života je ovaj super-automobil dvaput bio „malo udaren“.
Ne treba biti pretjerano pametan da bi se u sekundi vidjelo kako su ljudi oduvijek skloni kupovati povijest. Pod time naravno podrazumijevam hrpetinu stvari i stvarčica koje su kolekcionarima vrijedne zbog svoje pripadnosti nekom minulom vremenu, ili pak nekoj slavnoj osobi.
Samim time ne čudi da se za ogromne novce danas prodaju npr. prastari zidni satovi, ukoliko je „kukavica“ u odličnom stanju, potpisane loptice za Baseball, ili pak neki stroj koji je 1871. godine bio proglašen svjetskim čudom, no nije zaživio zbog ovog ili onog razloga, te u današnje vrijeme zbog male serije proizvedenih primjeraka vrijedi milijun novaca neke valute.
Takve su kupnje zapravo sasvim u redu, jer ukusa ima koliko god vas je volja, a s druge strane ni financijska moć ne predstavlja problem za pojedince koji svoje vrijeme troše na aukcijama. No ipak postoji savršeno idiotska strana toj „kupovini povijesti“, jer su se na aukcijama za desetke i stotine tisuća dolara već prodavali umjetni zubi Elvisa Presleya, vezice za cipele koje je Gene Kelly imao „u rezervi“ na snimanju nekog od svojih plesom-oplemenjenih filmova, a tu je i nezaobilazna znojava rukavica s kojom se pokojni glazbeni genijalac Michael Jackson često hvatao za muda.
Iskreno vjerujem da čovjek mora biti opaki fetišist da bi kupio tako nešto – pogotovo kada dotični svjetlucavo-znojavi artikl košta kao nečija višegodišnja plaća.
Dakle svijet slavnih sastoji se od velikog broja stvarčica koje kad-tad na nekoj aukciji pronađu svojeg kupca, no moram priznati da se kroz spoj slavnih osoba i svijeta automobila čovjek najviše može nasmijati.
Naime, tijekom posljednjih mjeseci je na aukcijama diljem svijeta ponuđeno svega i svačega – od Ferrarija koji je vozio legendarni Steve McQueen, preko Lamborghinija koji je vozio ne toliko legendarni Rod Stewart, pa sve do nekoliko automobila koje su Eric Clapton, Elton John, Dr. Dre i ostatak te estradne „kreme“ ponudili na prodaju za ogroman novac.
No sve su to skupocjeni automobili „s pedigreom“ koji su svojim bogatim kupcima došli u savršenom stanju, te se izuzev slavnog prvog vlasnika mogu pohvaliti i izostankom čak i najmanje ogrebotine, tj. detaljima s kojima se slavni Rowan Atkinson vezano uz njegov McLaren F1 baš i ne može pohvaliti.
Naime, od 1997. godine, kada je Sir Rowan preuzeo jedan od ukupno 72 primjerka McLarena F1 legalnih za cestovnu upotrebu, dotični je automobil plaćen oko 540,000 funti.
Od tog vremena do danas je dotični McLaren prešao oko 60,000 kilometara (što je zapravo puno za tako rijedak automobil), no tijekom tog vremena je ovaj F1 nastradao čak dvaput.
Prvi sudar je vezano uz ovaj automobil i njegovog slavnog vlasnika u osiguravajućoj kući zabilježen 2009. godine, kada je Atkinson u savršeno trijeznom stanju pogodio automobil koji se ispred njega nalazio, no 2011. kao posljedica Atkinsonovog izlijetanja s ceste i gađanja drva koje je ničim izazvano napalo McLaren, slijedi rekordna isplata za popravak jednog automobila u Velikoj Britaniji.
Tom je prigodom Mr. Beanova osiguravajuća kuća na račun tvrtke iz Wokinga uplatila oko milijun dolara, koliko je iznosila šteta na raritetnom i ultra-skupom McLarenu F1.
E sad…za početak ispada smiješnom jednostavna činjenica vezana uz kilometražu ovog ultra-raritetnog automobila. Zatim ispada smiješnim da je sir Rowan inzistirao na popravku i uz konstantno prepucavanje s osiguravajućom kućom čekao više od dvije godine do konačnog povratka svog McLarena u njegovu garažu. No apsolutno najsmješnija stavka vezana uz ovaj automobil leži u činjenici da Atkinson za taj konkretan McLaren F1 traži oko 8 milijuna funti, tj. točno 14,8 puta više novaca nego što je dotični plaćen kao nov automobil.
Znači u prijevodu bi značilo da je ime i prezime sir Rowana Atkinsona skoro petnaest puta uspjelo podići cijenu dvaput razbijanom automobilu s oko 60,000 kilometara iza sebe.
Hmmm…
Naravno, u prodaju ovog automobila uopće ne treba sumnjati, jer sam siguran da će se naći neka budaletina koja će u ovom automobilu pronaći „posebnu kolekcionarsku vrijednost“, no budimo realni – McLaren F1 je fenomenalan komad automobilske povijesti, dok s druge strane ljudi diljem svijeta i dan-danas krepavaju od smijeha na skečeve koje je Rowan Atkinson oživio u ulozi Mr. Beana. Dakle riječ je o idealnoj kombinaciji čovjeka i stroja.
Također ne treba ni sumnjati u to da su u McLarenu (ponovo) napravili posao kako treba.
No usprkos svemu tome je i dalje riječ o polovnom super-automobilu koji je bio gadno razbijen, pa plaćati toliko novaca za jedan takav automobil samo zbog slavnog vlasnika za mene i nema nekog pretjeranog smisla.
…no s druge strane, ja ne poznajem kongresnike, ne prodajem drogu i nemam lanac prostitucije, te ne gazim po leševima kao glavni lik neke oveće korporacije koja mi donosi prihode, tako da vjerojatno zato ne razumijem mentalni sklop budućeg kupca ovog automobila.
Za mene je to „polovni super-automobil koji iza sebe ima 60,000 km, zabavnog i simpatičnog vlasnika, te dvije prometne nezgode i jednu generalku“. Sve ostalo su priče za bogate i slavne, koji su smisao za zdravu logiku i razum ostavili negdje u sefu na čuvanje.
Pametnome dosta, zar ne?!