Kako je nastao legendarni model iz Lamborghinija?
Lamborghini je jedan od legendarnih proizvođača automobila koji nas svakog puta razveseli kad predstavi nešto novo iz svoje garaže. Jedan od njegovih najpoznatijih modela koji je žario i palio cestama nastao je kao rezultat razvoja brojnih prototipova.
Iako se Lamborghini može ponositi svojim automobilima kao jednim od najboljih u svijetu u prošlosti se često događalo da su neki njegovi modeli bili nešto manje uspješni prototipovi koji nisu zaživjeli u tolikoj mjeri koliko je to bilo očekivano. Međutim, rezultat razvoja prototipova je jedan od najuspješnijih i najpoznatijih Lamborghinija ikad.
Osamdesetih godina Lamborghini je razmišljao o tome kako Countach, odnosno entry model Jalpa zamijeniti boljim modelom koji će imati bolje performanse. Model koji je trebao zamijeniti Jalpu, dobio je kodno ime P140 i bio je nalik na nju ali s tom razlikom da je ispod poklopca motora skrivao V8 motor zapremnine 3.5 litara koji je razvijao 255 konjskih snaga. S druge strane, prototip P140 je imao V10 motor koji je razvijao 370 konja, a prema podatcima iz Lamborghinia bilo je izgrađeno samo četiri primjerka ovog modela. Jedan od ta četiri primjerka je bio testiran na cesti, dok je drugi bio slupan tijekom testa na Nardo Ringu u Italiji, a kasnije je obnovljen i trenutno se nalazi u muzeju.
P140 nikada nije ugledao pravu proizvodnju zbog manjka resursa i krize koja se javila na tržištu automobila u to vrijeme. Kasnije, Lamborghini je pokušao izraditi entry model koji se trebao nalaziti uz bok Diablu, koji je zamjenio prije spomenutog Countacha. 1995. godine na auto sajmu u Ženevi predstavljen je koncept Cala koji se temeljio na istom motoru kao i P140. Međutim, ovaj koncept nikada nije zaživio. 2003. godine Lamborghini napokon uspijeva svoje napore pretvoriti u uspjeh i tržištu predstavlja jedan od najpoznatijih i najuspješnijih modela, Gallardo.
Proizvodnja Gallarda trajala je od 2003. do 2014. godine do kada je ukupno proizvedeno 14.022 primjerka. Razvijene su brojne inačice od kojih je ona najjača imala 562 konjske snage, ubrzavala je do stotke za 3.4 sekunde i bila ograničena na maksimalno 325 km/h. U ponudi su bila dva pogonska agregata koja su pogonila prvu, odnosno drugu generaciju Gallarda, 5.0 te 5.2 litreni V 10 koji su bili upareni s šestbrzinskim ručnim ili automatskim mjenjačem. Posljednji primjerak ove legende proizveden je 25. studenog 2013. godine u tvornici smještenoj u Sant’Agata Bolognese za privatnog kolekcionara.