Je li ovo najjeftinije Kasko-osiguranje?
Direktan odgovor bio bi „ne“. Dapače, ovo je samo jedan u moru primjera kako nas sa senzacionalistički-nastrojenim akcijama „navlače“ tvrtke koje prodaju magl…ispričavam se…osiguranje.
Prije nego uđem u pokoji detalj vezan uz „akciju“ koja podrazumijeva „Auto Protekt“ kasko za samo 649 kuna, želim ograditi ostatak ekipe koja zajedno sa mnom iz dana u dan radi na portalu. Ovaj tekst potpisujem u osobno ime, te ako netko iz tvrtke Allianz tijekom čitanja ima prijeku potrebu reagirati, neka to slobodno učini prema meni osobno, a ne prema ljudima koji (srećom) nisu sa mnom podijelili ovo iskustvo.
Toliko o tome…idemo na posao.
Ako poput mene volite u svom vlasništvu imati automobil, te ako vam taj automobil znači nešto više od pukog prijevoznog sredstva koje vam služi za prijevoz obitelji (uključujući punicu) i zlatnog retrievera, pretpostavka je da se o tom automobilu brinete više od prosječnog vlasnika nekog isto tako prosječnog prometala.
To u pravilu podrazumijeva da je vaš limeni ljubimac uredno servisiran i održavan i da tijekom ljeta ne vozite na zimskim gumama i dimom iz ispušnog sustava (zbog lož-ulja u spremniku goriva) ne ubijate pingvine i polarne medvjede udaljene tisućama kilometara. Zatim bi takav odnos prema automobilu značio i da ste u stanju jednom tjedno odvojiti nekoliko minuta kako bi svoj automobil oprali, no vjerujem da je jedna od važnijih stavki vlasništva automobila i adekvatno osiguranje – i to po mogućnosti ono koje se naziva „kasko“.
Realno gledano, u moru automobila koji preplavljuju naše prometnice tijekom svakog dana ne treba puno tražiti neku nepoželjnu situaciju. Ljudi se u prometu živciraju, naguravaju, voze slalom i pod utjecajem su raznoraznih opijata, pa prometne nesreće nisu neka rijetkost. Samim time je bitno imati osiguran automobil, jer u krajnjoj liniji tako kaže zakon o prometu na cestama.
E sad…s obzirom na to da mnogi to zapravo ne znaju, recimo da obvezno osiguranje ne pokriva vas, već oštećenu osobu s kojom ste možda imali nezgodu u prometu. Tako to funkcionira „u bazi“, dok za sve ostale oblike šteta postoji gore spomenuto kasko osiguranje koje pokriva štetu i na vašem automobilu – bili vi krivi ili ne.
U pravilu je kod kaska jedini izuzetak pijanstvo ili utjecaj nekog drugog opijata, no izuzev toga skoro pa da možete pri ovećoj brzini naglo trznuti volanom, „krovirati“ automobil i nakon toga tražiti isplatu štete na njemu. Kažem „skoro pa da možete“, jer su neki probali, no nisu uspjeli dokazati koloniju mrava zbog koje su trznuli volanom i odletjeli u polje sa svojim skupocjenim automobilima. No to je već pokušaj prijevare od strane vlasnika kasko osiguranih automobila, dok tema ovog teksta ide na suprotnu stranu, odnosno na raznorazne oblike varanja kojima su osiguravajuće kuće sklone „u okviru zakona“, kako bi u svoje odaje namakli makar kojeg osiguranika viška.
Uglavnom, kako laž i nepoštenje ne trpim ni u kojoj mjeri, te kako sam se neki dan ponovno osjećao poput ovce pred klanje zbog akcije koju je na tržište ponudila osiguravajuća kuća Allianz, jednostavno si ne mogu pomoći, a da je ne podijelim s cijenjenim čitateljstvom portala.
Naime, prije nekoliko tjedana je jedan od kolega naletjevši na oglas s kojim se reklamirala akcija pod nazivom „ugovorite kasko Auto Protekt za samo 649 kuna“ isti putem poruke podijelio sa mnom. To je naravno učinio u najboljoj namjeri, jer zna da sam planirao napraviti kasko-policu osiguranja za svoj automobil.
Kada sam vidio oglas i brojač koji je odbrojavao samo 24 sata akcije, pomislio sam kako se radi o nečem što doista ima smisla i služi svrsi, no moram priznati kako sam se u maniri stare narodne poslovice „bojim se Rimljana čak i kada donose darove“ bacio u pregled detalja.
Pod naslovom „što je Auto Protekt“ naišao sam na pomalo glupavu karikaturu, bajkovito opisanu priču i (pazite sad) SAVJET koji kaže kako „U slučaju sudara, zajedno s ostalim sudionicima ispunite Europsko izvješće o nezgodi“, što u današnje vrijeme već i djeca u vrtiću znaju. Dakle, to otkrivanje „tople vode“ dalo je naznačiti kako su se autori ove akcije i savjetodavnog dijela priče opako potrudili ispasti humani i klijentima objasniti neke opće poznate stvari. Bravo za njih.
Željan neke konkretne informacije koja bi mi pomogla da saznam o čemu se točno radi, posvetio sam se daljnjem pregledavanju stranica osiguravajuće kuće Allianz i pronašao još jedan brojač, a zatim i tri koraka do police osiguranja (od kojih je već na prvom navedeno „Samo u srijedu 27. svibnja kupite kasko osiguranje Auto Protekt za 649 kuna“, te nekolicinu izbornika koji su se pojavili u drugom i trećem dijelu ponude.
Uglavnom, do tog mi je momenta (izuzev savjeta zbog kojeg sam izgubio dio sive tvari) cijela priča djelovala predobro da bi bilo istinito, i zapravo mi je žao da moram ustvrditi kako je dojam bio ispravan…
Izuzev e-mail adrese koju sam morao ukucati kako bi uopće mogao pristupiti dijelu stranice na kojoj se nalaze detalji oko ponude, u drugom koraku sam morao ispuniti i nekolicinu polja vezanih uz automobil koji želim osigurati. Tražila se godina proizvodnje, marka, model, proizvođač i verzija (odnosno oblik karoserije), a onda i detalj zbog kojeg je pao prvi tračak sumnje u legitimnost cijele priče. Razlog? Jednostavno u tome što se pri dnu našao dio na koji nije bilo moguće „kliknuti“ i odabrati „Auto Protekt“ koji se nudio još u reklami, pa sam pretpostavio kako je dotični „Auto Protekt“ zapravo samo dio nekog paketa koji treba dodatno platiti. Naravno da je žena u meni sa svojom urođenom intuicijom bila u pravu, jer da bi „Auto Protekt“ mogao platiti 649 kuna, potrebno je prvo ugovoriti policu pod nazivom „Smart Kasko“ za 5.910,19 kuna, pa tek onda pribrojati od početka reklamirani iznos.
To bi sve zajedno rezultiralo paketom kasko-osiguranja i cijenom koja je samo deset puta veća od one reklamirane, a to pak nije ama baš nigdje spomenuto, što se prema mojoj knjizi vrednovanja opisuje kao „navlakuša“, odnosno prijevara.
Naravno da mi je u tom momentu počela ići para na uši i naravno da sam se zbog svega osjećao izuzetno glupo, no kada sam se malo smirio, jednostavno je pala odluka na „info“ mail osiguravajuće kuće Allianz poslati jedan „simpatičan“ mail s upitima oko cijele priče.
Iskreno, s obzirom na svu silu reklama i slogana vezanih uz ovu internacionalnu i renomiranu osiguravajuću kuću, čovjek bi pretpostavio kako će se netko pametan očitovati na moje upite, no od 27.05. do današnjeg dana to se nije dogodilo.
Je li riječ o neugodi ili jednostavnom nemaru za klijente i sve one koji bi to eventualno mogli postati, ne mogu reći, no ono što znam jest činjenica da „snaga svjetskog osiguranja“ u Hrvatskoj očito ne vrijedi, što je pak sasvim dovoljan razlog da Allianz apsolutno prekrižim iz bilo kakve opcije vezane uz osiguranje automobila, stana, jetre ili pak nečeg sasvim osamnaestog.
Nažalost sam Allianz kao jedna od osiguravajućih kuća na području Hrvatske zapravo nije izoliran primjer, jer masa tvrtki na ovakav glup i nepošten način definira okvire tipičnog poslovanja u Hrvatskoj. Slogani, akcije i slične gluposti nisu samo dio poslovanja ove tvrtke, već im u općenitom smislu pribjegavaju tvrtke koje u našim krajevima djeluju na tržištu.
To u pravilu i ne bi predstavljalo neki pretjerano veliki problem, jer oni koji razumiju kako svijet funkcionira itekako dobro znaju da bitne razlike između raznoraznih osiguravajućih kuća zapravo i ne postoje. No svejedno mislim da bi se oko reklamiranja nečeg što je zapravo dio nečeg drugog ipak trebalo razmisliti dvaput, jer varati ljude sitnim slovima na papiru isto je kao i varati ih gledajući ih u oči. Razlike su samo u tome što je ovakvo varanje nešto na što smo (većinom) nažalost navikli i na takve gluposti više skoro pa da i ne obraćamo pažnju.
Uglavnom, ako ste „popušili“ glupu priču oko „Auto Protekt“ kasko-osiguranja za vaš automobil, sve što mogu reći jest da vas razumijem, jer sam se i sam prvo poveselio nečem korisnom i jeftinom, nakon čega je (naravno) uslijedilo razočaranje. No za razliku od nekolicine autora, osobni nisam sputan nikakvim sponzorstvima ni obvezama vezanim uz oglašavanje, pa nemam problema s time da ovakve poteze kritiziram.
Dapače, ne samo da smatram kako ni u bunilu nije u redu plasirati ovakve „akcije“ u javnost, te na sve moguće i nemoguće načine skrivati cijelu sliku (tj. istinu), već ,i nije jasno kako usprkos raznoraznim dušobrižnicima i udrugama za takve stvari uporno nitko ne odgovara.
No ono najgore u cijeloj priči svodi se na ignoriranje od strane tvrtke koja inače u raznoraznim reklamama poklanja toliko pozornosti prema svojim klijentima, što smatram krajnje neposlovnim i neodgovornim ponašanjem, za što zapravo ne postoji nikakvo opravdanje.
I ne, neću ulaziti u domenu politike i „moralnih vertikala“ koje iz dana u dan na takve sitne detalje ne obraćaju ama baš nikakvu pozornost, niti ću se buniti protiv ljudi koji u odjelima marketinga izmišljaju ovakve gluposti i bezobrazluke. Dapače, onaj dio na koji se bunim svodi se „samo“ na legalno varanje, tj. prisvajanje osobnih podataka zainteresiranih ljudi (s obzirom na to da npr. e-mail adrese nakon upisa u neko od polja na internetskim stranicama ostaju spremljene na servere), te svu silu skrivenih informacija koje od ljudi poput mene samo bez ikakve potrebe i povoda rade idiote.
Žalosno je samo da si jedna svjetski poznata osiguravajuća kuća u Hrvatskoj dozvoljava luksuz ovakvog ponašanja (tj. oglašavanja), jer u krajnjoj liniji bez „običnih“ ljudi poput mene i vas na našem tržištu ne bi ni postojala, a još je žalosnije da je ovakav bezobrazan i jadan način poslovanja u našim krajevima postao pravilo.
Sramota. Prava sramota.