Je li ovaj popravak ponovno izmišljanje “tople vode”?
Za sve one koji ne žele davati novce u servisima i lakirnicama, evo rješenja koje je jednostavno genijalno.
Zamislite situaciju: vozite se nekom ulicom ili cestom i marite svoja posla. Uživate u glazbi s radija i ne kršite nikakve prometne propise. Parkirate se ispred (npr.) omiljenog lokala s namjerom ispijanja kave i čitanja sto i jedne priče o velikom bratu i seksu pred kamerama van bračne zajednice. No odjednom se u vaš auto na parkingu „nasloni“ neki drugi automobil čiji je vlasnik (ili vlasnica) morao zbog prevelikih kamata na kredit u „švicarcima“ prodati vlastitu prostornu percepciju i time vas prisiljava da otisnutu trač-rubriku ispustite iz ruku i odete se svađati na parking.
E sad, kako to obično biva, oštećenja u takvim situacijama nisu prevelika, već se najčešće radi o udubljenju na nekom dijelu eksterijera izrađenog od lima ili plastike, no svejedno je riječ o oštećenju koje netko mora platiti.
…ili možda ipak ne mora.
Naime, kako je čak i apsolutnim laicima s područja fizike poznato da plastika reagira na toplinu, tj. postaje mekša kada se izloži nekom jačem toplinskom izvoru, tako udubljenja na plastičnim dijelovima karoserije samim time ne predstavljaju veliki problem.
Dapače, kako video-uradak u nastavku ovom tekstu zorno pokazuje, dovoljno je imati kiblicu kipuće vode, nešto snage u rukama i malo dobre volje, jer je upravo to recept za najjeftiniji i najbrži popravak u maniri nekad davno popularnog časopisa „Uradi sam“.
Iako je video-uradak sam po sebi dovoljno informativan, pretpostavljam da postoje ljudi koji ne vole okomite snimke, te dotični video-uradak neće pogledati. Takvima ću iz čiste dobrote vlastite duše izaći u susret i samo ukratko opisati o čemu se radi.
Scenarij je jednostavan: jedan prednji branik s udubinom, jedan čovjek i jedna kanta napunjena s kipućom vodom. Kombinatorika je pak sljedeća: čovjek uzme kantu s vodom, zalije mjesto na braniku kojim je zavladala udubina, te je počinje mlatiti šakom s unutarnje strane branika.
Uglavnom, kako video-uradak zorno pokazuje, udubina se malo pomalo počinje ispravljati, te na kraju skoro u potpunosti nestaje.
Doduše, cijela je priča snimana mobitelom, pa rezolucija baš i nije nešto, te se samim time ne vidi je li npr. na braniku „pukao“ lak ili ne, no ukoliko u stvarnom životu lak ostane netaknut, ovo je vjerojatno najjeftiniji i najefikasniji način za izbjegavanje limarskih i lakirerskih radionica gdje će vam za lakiranje samo jedne udubine pokušati naplatiti lakiranje cijele „plohe“, odnosno kompletnog branika.
Eto…kako nisam mehaničar ni limar, na ovim će se stranicama posjetitelji slabo okoristiti mojim znanjem o tim stvarima. No ova se kratka intervencija čini toliko jednostavna da sve razmišljam nogom udariti branik na vlastitom automobilu i zatim ga pokušam popraviti.
Naravno da to ne bih savjetovao nikome, jer na kraju krajeva svi mi na našem malom internetskom portalu posvećenom svijetu automobila, a i oko njega stvarno volimo te potrošače na četiri kotača. No svejedno priznajte da je usprkos afinitetima prema vlastitim automobilima i vama takvog što palo napamet.
MOGLO BI VAS JOŠ ZANIMATI I OVO:
1. VIDEO: Popravak udubljenja uz pomoć fena i komprimiranog zraka u spreju
2. Trik kako ukloniti udubljenja na automobilu – popravak lima bez lakiranja!
3. VIDEO: Ruski “doktor” za slupane automobile od karambola radi “nove” automobile!