Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 20.11.2013

Ipak Ferrari Turbo – nakon dugog opiranja

S obzirom na jučerašnju objavu, mislim da bi najnoviji marketinški slogan u Ferrariju uskoro mogao biti baziran na citatu slavne grupe The Eagles: „Welcome to the Turbo California“ … no to je samo moja ideja…

Ferrari uvodi turbo u svoje motore
Ferrari uvodi turbo u svoje motore
foto: MotorPasionF1

Već se nekoliko mjeseci nagađa hoće li i kada točno Ferrari konačno posustati i prestati biti tvrdoglava marka, te odustati od svojih sasvim prirodno aspiriranih motora. Najava je bilo svakakvih – od onih koje podrazumijevaju trenutno prekidanje proizvodnje aktualnih motora, preko najava kako će cjelokupna ponuda aktualnih i novih modela biti „oplemenjena“ Turbo-motorima, pa sve do najava koje graniče sa zdravim razumom, a svode se na suradnju Ferrarija i nekih njemačkih proizvođača automobila u smislu motora. 

4,3 litarski   V-8 motor koji će se ugrađivati u Ferrari Californiu
4,3 litarski V-8 motor koji će se ugrađivati u Ferrari Californiu
foto: Car And Driver

Uglavnom, mjeseci su prošli i eto, jučer se dogodila i ta strašna vijest koja Ferrari-puristima i entuzijastima diljem svijeta stvara noćne more i diže tlak.
Da, Ferrari prelazi na Turbo-punjačima potpomognuto disanje svojih motora.

Ferrari 288 GTO - twin turbo V8, 2.8
Ferrari 288 GTO – twin turbo V8, 2.8
foto: SpeedLab

Iskreno, ne vidim baš oko čega se konkretno vrtjela sva ta dramaturgija oko Turbo ili ne Turbo priča kojima su Ferrari-entuzijasti plašili svoju djecu i susjede posljednjih mjeseci, jer Turbo-motori ni približno zapravo nisu nimalo loš potez.
S jedne strane se s njima u smislu snage i okretnog momenta može igrati do mile volje, za razliku od prirodno-aspiriranih motora koji su u kontekstu Ferrarijaionako dosegli krajnje granice po tom pitanju. S druge strane će cijeli svijet prigrliti Ferrari kao ekološki osviještenu hrpu veselih dečkiju i cura obučenih u crvene odore, a s treće je strane izbor forme napretka bio sveden na Turbo-motore ili na Hibride.

Amadeo Felisa - jedan od glavnih ljudi Ferrariju
Amadeo Felisa – jedan od glavnih ljudi Ferrariju
foto: HindustanTimes

Dakle, nakon mjeseci i mjeseci špekulacija oko vremena kada bi se takvog što moglo dogoditi, jučer je u jednom kratkom intervjuu jedan od glavnih ljudi u Ferrariju, odnosno gospodin Amadeo Felisa objasnio sljedeće: „U početku jednostavno nije moguće promjenama zahvatiti sve modele koje nudimo na tržište, ali to nam nije niti želja. Stoga će u maniri konstantne evolucije u smislu performansi naših modela za početak Turbo-motor biti ugrađen u novi model Californije.“
Rječito, nema što…no osim dizajna i logotipa koji Ferrari definiraju kao jednu od najcjenjenijih marki automobila na svijetu, isto vrijedi i za zvuk motora koji je na neki način točka na „i“, a upravo na taj dio cijele priče je odgovor „Samo se strpite i vidjet ćete“ bio i najinteresantniji.

Ferrari California započinje eru Ferrarijevu Turbo eru
Ferrari California započinje Ferrarijevu Turbo eru
foto: Car Buzz

Nadalje je jedno od pitanja ipak bilo usmjereno prema Hibridima, no na taj je dio gospodin Felisa spremno odgovorio kako „Nije potrebno u automobil trpati električni motor da bi se kompenzirala pojava Turbo-rupe, obzirom više ne živimo u osamdesetima. Postoji jako puno načina da se takvog što izbjegne i bez upotrebe električnih motora, no treba dobro razmisliti prije nego se krene u proizvodnju.“
Dakle i po tom pitanju je gospodin Felisabio i više nego konkretan, što mi se već samo po sebi sviđa, dok je odluka protiv Hibridnogpristupa Ferrarijevimmotorima samo bonus svemu zajedno.

Uglavnom, za Ferrari stižu neka nova vremena – vremena u sklopu kojih će V8 motori dobiti umjetna pluća na korištenje. No što je s V12motorima kojima turbine baš i nisu sklone?
Jednostavno – V12 motori će i ubuduće ostati takvi kakvi jesu – prirodno aspirirani i bez nekih ekstremnih promjena, što je zapravo sasvim u redu.

Ferrari F40 bio je prvi model koji je dijelom koristio Turbo
Ferrari F40 bio je prvi model koji je dijelom koristio Turbo
foto: Image Juicy

Iako mislim da u današnje vrijeme tehnologija često u kontekstu automobila samo stvara zbrku, Turbo-V8 pod poklopcem motora za Ferrari po meni nije ništa loše. Dapače, i motor u Ferrarijevom legendarnom modelu F40 bio je potpomognut Turbo-punjačima, pa je legenda svejedno napisana i dan-danas se upravo tom modelu klanjaju i oni koji s automobilima u pravilu i nemaju neke pretjerane veze. Samim time doista ne vidim neku problematiku kojom bi se ljudi trebali zamarati, a baš da ista i postoji, tu pomoći ionako nema.

S Turbom ili bez jedno je sigurno - California će naći kupce
S Turbom ili bez jedno je sigurno – California će naći kupce
foto: Car Buzz

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana