Ipak Ferrari Turbo – nakon dugog opiranja
S obzirom na jučerašnju objavu, mislim da bi najnoviji marketinški slogan u Ferrariju uskoro mogao biti baziran na citatu slavne grupe The Eagles: „Welcome to the Turbo California“ … no to je samo moja ideja…
Već se nekoliko mjeseci nagađa hoće li i kada točno Ferrari konačno posustati i prestati biti tvrdoglava marka, te odustati od svojih sasvim prirodno aspiriranih motora. Najava je bilo svakakvih – od onih koje podrazumijevaju trenutno prekidanje proizvodnje aktualnih motora, preko najava kako će cjelokupna ponuda aktualnih i novih modela biti „oplemenjena“ Turbo-motorima, pa sve do najava koje graniče sa zdravim razumom, a svode se na suradnju Ferrarija i nekih njemačkih proizvođača automobila u smislu motora.
Uglavnom, mjeseci su prošli i eto, jučer se dogodila i ta strašna vijest koja Ferrari-puristima i entuzijastima diljem svijeta stvara noćne more i diže tlak.
Da, Ferrari prelazi na Turbo-punjačima potpomognuto disanje svojih motora.
Iskreno, ne vidim baš oko čega se konkretno vrtjela sva ta dramaturgija oko Turbo ili ne Turbo priča kojima su Ferrari-entuzijasti plašili svoju djecu i susjede posljednjih mjeseci, jer Turbo-motori ni približno zapravo nisu nimalo loš potez.
S jedne strane se s njima u smislu snage i okretnog momenta može igrati do mile volje, za razliku od prirodno-aspiriranih motora koji su u kontekstu Ferrarijaionako dosegli krajnje granice po tom pitanju. S druge strane će cijeli svijet prigrliti Ferrari kao ekološki osviještenu hrpu veselih dečkiju i cura obučenih u crvene odore, a s treće je strane izbor forme napretka bio sveden na Turbo-motore ili na Hibride.
Dakle, nakon mjeseci i mjeseci špekulacija oko vremena kada bi se takvog što moglo dogoditi, jučer je u jednom kratkom intervjuu jedan od glavnih ljudi u Ferrariju, odnosno gospodin Amadeo Felisa objasnio sljedeće: „U početku jednostavno nije moguće promjenama zahvatiti sve modele koje nudimo na tržište, ali to nam nije niti želja. Stoga će u maniri konstantne evolucije u smislu performansi naših modela za početak Turbo-motor biti ugrađen u novi model Californije.“
Rječito, nema što…no osim dizajna i logotipa koji Ferrari definiraju kao jednu od najcjenjenijih marki automobila na svijetu, isto vrijedi i za zvuk motora koji je na neki način točka na „i“, a upravo na taj dio cijele priče je odgovor „Samo se strpite i vidjet ćete“ bio i najinteresantniji.
Nadalje je jedno od pitanja ipak bilo usmjereno prema Hibridima, no na taj je dio gospodin Felisa spremno odgovorio kako „Nije potrebno u automobil trpati električni motor da bi se kompenzirala pojava Turbo-rupe, obzirom više ne živimo u osamdesetima. Postoji jako puno načina da se takvog što izbjegne i bez upotrebe električnih motora, no treba dobro razmisliti prije nego se krene u proizvodnju.“
Dakle i po tom pitanju je gospodin Felisabio i više nego konkretan, što mi se već samo po sebi sviđa, dok je odluka protiv Hibridnogpristupa Ferrarijevimmotorima samo bonus svemu zajedno.
Uglavnom, za Ferrari stižu neka nova vremena – vremena u sklopu kojih će V8 motori dobiti umjetna pluća na korištenje. No što je s V12motorima kojima turbine baš i nisu sklone?
Jednostavno – V12 motori će i ubuduće ostati takvi kakvi jesu – prirodno aspirirani i bez nekih ekstremnih promjena, što je zapravo sasvim u redu.
Iako mislim da u današnje vrijeme tehnologija često u kontekstu automobila samo stvara zbrku, Turbo-V8 pod poklopcem motora za Ferrari po meni nije ništa loše. Dapače, i motor u Ferrarijevom legendarnom modelu F40 bio je potpomognut Turbo-punjačima, pa je legenda svejedno napisana i dan-danas se upravo tom modelu klanjaju i oni koji s automobilima u pravilu i nemaju neke pretjerane veze. Samim time doista ne vidim neku problematiku kojom bi se ljudi trebali zamarati, a baš da ista i postoji, tu pomoći ionako nema.