Hyundai i30N Project C kao korejski ubojica dječjeg lica
Da… Prelazak jednog od glavnih ljudi iz BMW-ove M-divizije u Hyundai definitivno je urodio plodovima. I to ne jednom.
Jeste li jedan od onih koji vole Volkswagen Golf GTI više od života? Ili vam možda Ford Focus ST predstavlja izbor za pobjednike? Renault Megane RS vam predstavlja bolid Formule 1 s četiri sjedala ili pak smatrate da je Honda Civic Type R oku ugodan i zanimljiv automobil?
Kojoj god skupini ljudi pripadali, ne možemo reći da ste u pravu ili u krivu. Jer ljepota je ionako u oku promatrača, a sporadični afiniteti oduvijek utječu na izbor modela, odnosno proizvođača koji dotični model potpisuje. No kako se vremena mijenjaju, tako i unutar segmenta tzv. „vrućih kompakata“ dolaze „neki novi klinci“. A među njima se apsolutno ističe Hyundai i njihov model i30N.

Dotični je korejski ubojica dječjeg lica među nama već neko vrijeme. I otkad se pojavio na tržištu, ovaj je Hyundaijev model samo skupljao pohvale. A kako i ne bi, kada je tehnološki napredan, opako sposoban na cesti i na stazi, te isto toliko brz. Uglavnom, kako to obično biva s automobilima današnjice, naravno da se netko u Hyundaiju dosjetio revidirati ovaj automobil i učiniti ga još boljim. Pa nakon nekoliko mjeseci poigravanja s „Projektom C“ (kako se od milja ova varijacija na temu modela i30N naziva), eto nam svima i gotovog automobila. I to s impresivnim brojkama iza sebe.

Kako zdrava logika nalaže, upotrebljivost svakog brzog automobila svodi se prvenstveno na njegovu masu. I u tom je dijelu priče o performansama zapravo tužno da su mnogi proizvođači automobila na to zaboravili. No eto…u Hyundaiju očito nisu, jer je Project C uspio rigoroznom dijetom uz puno truda sa sebe skinuti nekih 50-ak kilograma. A to uz sve moguće sigurnosne i tehnološke komponente današnjih automobila nije nimalo lak posao.

Za početak je 22 kilograma otišlo skidanjem onih „fensi“ dvobojnih felgi i montiranjem nešto jednostavnijih i puno usmjerenijih 19-inčnih kotača s potpisom tvrtke O.Z. Racing. Zatim je na red stigao poklopac motornog prostora, odnosno hauba. S dotičnog je skinuto nekih 7,2 kilograma nakon izmjene materijala i revidiranja njegove debljine. Potom su na red došli pragovi, te su isti olakšani za nekih pola kilograma svaki, a onda se priča proširila i na ostatak automobila – i to sa svih strana.
Uglavnom, kada se na kraju ispod svega podvuče crta, Hyundai i30N u svojem Project C ruhu od dosadašnjeg je i30N lakši za pedesetak kilograma.

Naravno da se sva ta „dodana lakoća“ (kako to materijali za medije opisuju) manifestirala i u obliku performansi. Uostalom, u tome i jest bio cilj. Samim time i30N Project C ubrzava još bolje i cestu drži još jače i uvjerljivije. Pojedine modifikacije na polju interijera (tj. primarno nova i lakša sjedala, te Sabeltovi sigurnosni pojasevi) također potpomažu genijalnom osjećaju brzine i divljaštva za volanom, a onda su tu i modifikacije na ovjesu. Dotični ne samo da je u globalu olakšan korištenjem aluminija i karbona, već je i tvrđi i niži za nekih 6 mm. A to pak u prijevodu znači da Project C kao primarnu ideju ima zalijepiti se za cestu što je bolje moguće.

Za razliku od mnogih drugih proizvođača automobila koji pokrenu reviziju nekog posebnog i potentnog modela i onda zapnu kada trebaju narasti i neke brojke koje opisuju motor, Hyundai nije imao tih problema. Dapače, iako brojka od 271 konjske snage u kombinaciji s 378 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) ne predstavlja znanstvenu fantastiku, iz Hyundaija kažu da Project C ubrzava uvjerljivije i vrti se još jače. A to je kod ovakvih gradskih jurilica uvijek poželjno.

Sve u svemu, ako u današnje vrijeme postoji savršeno zaokružena revizija nekog automobila sportskog karaktera, onda je Hyundai i30N Project C pri samom vrhu te liste. A možda i na samom vrhu. Jer otkad je N-odjel ugrabio g. Alberta Biermanna iz BMW-ove M-divizije, Hyundai je definitivno postao puno drugačija zvjerka od one na kakvu smo navikli. Jer usprkos nacrtanim i digitaliziranim automobilima koje je bilo moguće voziti tek u nadama i snovima, i30N je stvaran. Brz, jak, tehnološki napredan i kirurški precizan – baš kao što jedan „vrući kompakt“ i mora biti. A Project C sve to samo podiže na neku višu potenciju. I zato apsolutno zavrjeđuje postati relevantan u svakom pogledu.
Zapravo je jedini „minus“ u cijeloj priči onaj koji podrazumijeva broj primjeraka koje Hyundai planira proizvesti, jer ukupno 600 automobila zasigurno neće biti dovoljno čak ni za europsko tržište, gdje Hyundai ima primarni fokus. Ali o tome nekom drugom prigodom.
Zasad nam je jednostavno drago da su Koreanci cijelu priču shvatili upravo onako kako treba i da se na današnjem pomalo kastriranom i s raznoraznim „idejama“ i „trendovima“ zatrovanom tržištu pojavio jedan ovakav automobil. I voljeli ga ili ne, i30N je tu – glavom, repom i s 50 kilograma manje.