Hoće li se vratiti Aston Martin Lagonda?
O da! Slavno ime Lagonda se vraća u velikom stilu i (ponovno) u obliku limuzine.
Nedavno sam se kroz listu automobila s kroničnim deficitom bilo kakvog oblika ljepote dotakao i marke Aston Martin i limuzine te marke pod nazivom Lagonda.
Bio je to iznimno kockast automobil nevjerojatno odvratne siluete i još odvratnijih detalja – pogotovo u smislu interijera u sklopu kojeg ne samo da je sve bilo ružno, već je čak i u tim vremenima izgledalo pomalo zastarjelo.
Dotični se automobil prodavao pod sloganom „vrhunac luksuza i performansi“, no kada se realno sagledaju stvari, Aston Martin Lagonda nije bio ništa od toga. Dapače, cijeli je automobil djelovao nekako sklepano i gledano unazad zapravo ispada kao da u Aston Martinu u to vrijeme zapravo nisu znali u kojem bi smjeru krenuli, pa su tek toliko na tržište za probu izbacili jedan takav model, kako bi vidjeli kako tržište zapravo „diše“.
S obzirom na ukupno 645 prodanih primjeraka unutar ukupno 14 godina postojanja, reklo bi se da su prodajni rezultati za ovaj model zapravo bili poprilično razočaravajući, no iz nekog razloga se sve to vrijeme i kroz ukupno četiri generacije modela pokušavalo svijetu automobila objasniti kako ideja nije nimalo loša. Šteta je samo što niti izgled niti kvaliteta izrade nisu pratile tu priču, pa je iz tog razloga prodaja doista umorno kaskala.
Urbana legenda vezana uz ovaj model kaže i da se jednom prigodom sultan od Bruneja odlučio kupiti jedan primjerak Lagonde Series 3, no pri preuzimanju automobila je moćna osoba jednostavno odustala, jer su u Astonu napravili kardinalnu pogrešku zbog koje dotični primjerak nije bio u stanju postići maksimalnu brzinu veću od 6 milja na sat.
Naravno, greška nije bila toliko strašna, jer je riječ bila samo o krivo namještenom limitatoru brzine, no sram zbog tog prijelomnog momenta bio je nepodnošljiv, te je odjeknuo daleko izvan dvorišta same tvornice i Aston Martin na neki način obilježio kao jednu od „onih“ tvrtki koje baš i ne proizvode kvalitetne automobile.
Naravno, sve je to u današnje vrijeme samo stvar (neslavne) prošlosti i raznoraznih metoda pokušaja i pogrešaka, kojima Aston Martin kao tvrtka već odavno nije sklona. Dapače, u današnje vrijeme je upravo Aston Martin jedan od apsolutnih lidera u svijetu brzine i ekskluzivnosti, pa stoga nimalo ne čudi potez koji objedinjava pojmove apsolutnog luksuza i usmjerenosti prema performansama koji zajednički definiraju najnoviji projekt koji bi uskoro trebao biti među nama.
Naime, riječ je o ponovnom rođenju modela Lagonda, no za razliku od svog poprilično užasnog prethodnika, ovaj bi model trebao doista izgledati savršeno i istovremeno biti sinonim za luksuz i performanse. To tvrdim iz nekoliko jednostavnih razloga, od kojih prvi leži u činjenici da bi nova Lagonda trebala biti proizvedena u tvornici u Graydonu, tj. u istim uvjetima kao i Astonov najjači model svih vremena, odnosno model One-77.
Nadalje, izuzev sterilnih uvjeta u kojima bi se dotični model trebao proizvoditi, treba spomenuti i Astonovu po mnogočemu posebnu VH-platformu, koju bi prema najavama trebala pokrivati karoserija izvedena od karbonskih vlakana.
To nadalje znači srazmjerno lagan automobil s obzirom na klasu i konkurenciju u klasi, pa bi performanse definitivno trebale biti itekako jak adut za Lagondu – tim više što se u smislu tog modela spominje ojačani 6-litarski V12 motor doniran iz modela V12 Vantage, koji bi prema riječima glavnih i odgovornih ljudi tvrtke trebao raspolagati s preko 600 konjskih snaga.
Uglavnom, izuzev nekih suhoparnih citata gospodina Mareka Reichmana, koji u Aston Martinu ima ulogu direktora odjela dizajna, te još nekolicine suhoparnih pojmova s kojima se reklamira sva ekskluzivnost i snaga ovog budućeg modela, u ovom se času za Aston Martin Lagondu nove generacije i nema pretjerano puno toga za reći, pa je bolje pričekati neke konkretnije informacije i testove.
No usprkos svemu, moram priznati da mi je drago da za Aston Martin ulazak u kategoriju itekako brzih limuzina neće ostati samo na ruglu iz sedamdesetih i osamdesetih, te na modelu Rapide za koji se često čini da je pomalo podbacio u smislu prodaje.
Mislim da je ovakav jedan luksuzan i brz model potreban svakom proizvođaču automobila, pa mi je u ovom slučaju još draže da je riječ o Aston Martinu koji već stotinu godina fascinira svojim klasičnim pristupom stvarima i ogromnim brojem predivnih i brzih modela.
…a kako će izgledati veliko finale i konačno predstavljanje Lagonde, vidjet ćemo uskoro.
Nadam se samo da početničkih grešaka i „dječjih bolesti“ za ovaj model neće biti.