Ford – Jedna sasvim nova dimenzija goriva

Zamislite si slijedeću situaciju: budite se ujutro i krmeljavih očiju još u polu-snu pristavljate kavu koja Vam je prijeko potrebna da bi faza buđenja bila uspješno kompletirana. No umjesto bacanja ostataka kave u smeće, skupljate ih u vrećicu i sipate ni manje ni više nego u rezervoar Vašeg automobila. Zvuči kompletno idiotski, zar ne?! E pa mogli bi se iznenaditi…

Pogonjeno na kavu
Pogonjeno na kavu

U današnje vrijeme kada čovječanstvu više nisu dovoljna fosilna goriva koja izgaraju pod haubom prosječnog automobila, već ih nerijetko zamjenjuje struja, plin, gorive ćelije i slične izmišljotine modernog doba kojima bi se doskočilo sumanutoj potrošnji nafte, nimalo ne čude ljudi koji za vlastiti hobby umjesto skupljanja salveta ili poštanskih maraka izmišljaju još alternativnije načine upogonjavanja vlastitih automobila.
Doduše, ako ćemo iskreno, rijetki pokušaji ne samo da uspijevaju, već i imaju smisla sami po sebi, no ipak se tu i tamo ugodno iznenadimo ili makar nasmijemo nekima od njih, a na ovaj posljednji pokušaj izmišljanja alternativnog goriva moram priznati da sam skoro umro od smijeha.

Coffee Car Tour Gasifier
Coffee Car Tour Gasifier

Naime, u Velikoj Britaniji živi čovjek po imenu Martin Bacon i iako to samo po sebi nije ništa posebno, s druge strane je itekako posebno to što čovjek radi, odnosno čime se bavi u svoje slobodno vrijeme. Ukratko, radi se o modifikaciji u smislu same osnove svakog pogona nekog od automobila, tj. pogonskog goriva, no za razliku od sto i jedne utičnice, ulja iz friteze ili pak USB-punjenja nekog agregata koji bi automobil iskoristio u manje od pola sata, ford gdina. Bacona pogonjen je ni manje ni više nego kavom.
Dovoljno uvrnuto?
E pa ima još…

Kava ili šampanjac?
Kava ili šampanjac?

Konkretan model Forda zove se P100, odnosno u prijevodu jedna obična Sierra Pick-Up kojom se gdin. Bacon vozio skoro svaki dan, no jednog dana mu je očito dojadilo točiti gorivo u rezervoar, pa se odlučio u tovarni dio svog Pick-Upa jednostavno montirati nekoliko kotlića i par metara cijevi, kojima je dobio prvi automobil na svijetu pogonjen kavom.
Sistem je zapravo na papiru vrlo jednostavan, a podrazumijeva otpadna zrnca koja se pojavljuju kao nusprodukt u proizvodnji kave, te omanju količinu ugljena čijim paljenjem i zagrijavanjem kompletnog sustava zrnca ispuštaju ugljični monoksid i vodik, čime se pogoni motor pod haubom ove Sierre.

S toplim ili hladnim mlijekom?
S toplim ili hladnim mlijekom?

Naravno, već samo malo dubljim pogledom u detalje prosječan se čovjek pogubi već na prvoj jednadžbi, no gdin. Bacon je kavu itekako uspio iskoristiti za pogonsko ghorivo svog automobila, no kako to obično biva u ljudskoj prirodi, samo pogonsko gorivo, ma koliko čudno bilo, samo po sebi nije bilo dovoljno, već je trebalo otići i pokoji korak dalje, te je gdin. Bacon svoju Sierru provozao brzinom od preko 110 kilometara na sat, te time zajedno sa automobilom ušao u Guinnnessovu knjigu rekorda.
Impresivno, zar ne?!

Dakle, slijedeći put kad se nađete u svom omiljenom kafiću uz kavu, sjetite se ove Mocca-Arabica Sierre i nazdravite za gospodina koji je sa samo jednim neuglednim automobilom, dva kotlića i dobrom idejom pokušao osvojiti svijet.
Ja znam da budem…