Ford i VW kao savršena kombinacija za Mustang
Za pretpostaviti je kako gluplji i nepovezaniji naslov dugo niste vidjeli. Ali s obzirom na vijest, dotični stvarno ima smisla. A evo i zašto…
Ako ste tijekom posljednjih mjeseci pratili ovaj naš maleni kutak posvećen svijetu automobila, onda ste zasigurno vidjeli da je Ford prije nekoliko mjeseci najavio Mustang Mach-E.
Ukratko, riječ je o automobilu koji bez ikakve duše i supstance slijedi dva u današnje vrijeme izuzetno aktivna trenda: onaj koji podrazumijeva struju kao pogonsko gorivo, te onaj koji podrazumijeva apsolutnu orijentaciju prema pretilim pripadnicima današnjeg svijeta automobila. Odnosno SUV-modelima.
Dakle, Mustang Mach-E od početka predstavlja još jedan u nizu nepotrebnih strujom pogonjenih glorificiranih karavana s kakvima se tržište sve više puni. No Ford od ovog automobila ne odustaje i u njemu vidi ne samo odlične prodajne rezultate, već i još bolje marketinško uporište.
Pa neka im bude.
E sad… Nekima Mustang Mach-E već sam po sebi predstavlja šaku u oko. No ako to nije dovoljno, onda će vas cijenjeni čitatelji oduševiti vijest koju su nedavno objavili dečki i cure iz redakcije Auto Expressa.
Dotična informacija kaže kako će Ford u priču oko proizvodnje Mustanga Mach-E ući zajedničkim snagama s Volkswagenom. Time će obje tvrtke od ovog automobila na neki način imati koristi, a i Fordu će biti jeftinije Mach-E ponuditi na tržište.
A u tome i jest jedina poanta egzistencije ovog modela, jer maksimaliziranje profita zasjenjuje sve – od vozačkog sušta, dizajna, performansi i svega ostalog na čemu je Ford izgradio svoje (prez)ime.
Duži tekst potpisan od strane redakcije Auto Expressa navodi da se ekipa iz Forda sastala s onom iz Volkswagena tamo negdje početkom studenog prošle godine. Tema razgovora je navodno bila vezana uz Fordovo korištenje Volkswagenove “Modular Electric Drive Matrix” (odnosno MEB) platforme koja bi dobrim dijelom bila implementirana u Mustang Mach-E.
Pregovori i dogovori oko ove teme navodno su otpočeli još u srpnju prošle godine, pa je ovom prigodom vjerojatno finalizirana nekolicina detalja vezanih uz inicijalni dogovor. Jer Ford time štedi novce, a Volkswagen profitira na neke druge načine. Uglavnom, kako sada stvari stoje, izuzev Mustanga Mach-E uskoro bi se iz Fordove radionice EV-modela mogao pojaviti i nešto smanjeni Mustang na struju. I sve to uspomoć Volkswagena, čija je MEB-platforma očito esencijalna za stvaranje modela.
Gospodin Murat Gueler kao glavni inženjer u Fordovom europskom odjelu izjavio je da će manji Mustang na struju izgledati drugačije od aktualnog modela Mach-E. Istovremeno bi bio manji gabaritima i radilo bi se o CrossOveru, što (ako već ništa drugo) znači da bi Mustang bez nepotrebnih baterija njegovi tvorci usprkos svemu ipak pustili na miru.
Volkswagenova MEB-platforma bi dakle odlično poslužila Fordu u razvoju još jednog modela na bazi Mustanga. I prema inicijalnim najavama oko ovog projekta u povojima, ispada kako bi beba-Mustang na struju mogao bez problema imati stražnje pogonske kotače ili pak pogon na sva četiri.
Uz to se već sad zbrajaju elektroni ne bi li se dobila barem nazivna snaga, a navodno bi dotični CrossOver mogao imati i nekih 500 kilometara dometa. No kako cijela ova priča i dalje stoji tek na prvoj stepenici razvoja, tako u ovom momentu još uvijek imamo samo pretpostavke. A svi znamo kako je „pretpostavka majka svih za*eba“, pa o tome ovom prilikom nema smisla trošiti još puno riječi.
Uglavnom, kako se početak prodaje „velikog“ Mustanga Mach-E očekuje tamo negdje krajem iduće godine, kada za ovaj naelektrizirani Mustang krenu prve isporuke kupcima. A hoće li tada Ford i dalje smatrati da postoji potreba za manjim CrossOverom s Mustangom u sklopu naziva, tek treba vidjeti.
Za sada nam svima ostaje tek smijati se na još jedan pokušaj štednje na ovaj ili onaj način, ne bi li se zgrnulo što je više moguće novaca. Jer to je zapravo jedini trend koji auto-industrija danas drži važnim, dok sve ostalo polako blijedi. A Mustang Mach-E i priča oko njega zajedno s ovim poglavljem oko Volkswagenove platforme sve to jako lijepo i zorno pokazuju.