Ferrari ima 499 problema
…i svi imaju zajednički nazivnik nazvan „LaFerrari“.
Ako sam išta u životu naučio još u mladim danima, to je činjenica da svaka tajna na ovom svijetu kad-tad izgubi tajnovitost i postane vijest, odnosno u slučaju da izvor dotične tajne ustraje na skrivanju te vijesti u nastajanju jednostavno nastaje hrpetina tračeva. To je jednostavno tako.
No nekima to uporno nije jasno, te se dotični na sve moguće i nemoguće načine pokušavaju održati u tom svijetu tajnovitosti.
Audi je prije nekoliko mjeseci u strogoj tajnosti poželio održati novu generaciju modela R8, no sreće nije bilo, jer je samo nekoliko dana prije službenog predstavljanja modela u medije procurila fotografija iz Audijeve garaže.
Chevrolet je svoju novu generaciju Camara također uporno pokušavao držati pod veom tajnosti, no ni to nije prošlo kako treba, jer se tijekom proteklih nekoliko mjeseci na bespućima Interneta pojavilo čak nekoliko fotografija. Dakle sva ta tajnovitost ne prolazi ništa puno bolje od one kojom se bave naši pripadnici obavještajnih službi (s obzirom na to da svako toliko neki strogo čuvani spis „slučajno“ dođe u javnost).
No u ova dva primjera se radi o automobilima koji tek trebaju vidjeti svjetlo dana, dok se u ovom koji ću upravo navesti (i opet) radi o umjetnom prikazu nepogrešivosti i umišljenosti jednog proizvođača automobila.
Ferrari je jedna od onih tvrtki čiji automobili za mnoge predstavljaju predmet mokrih snova i to nije ništa čudno s obzirom na svu tu silu predivnih modela koji pod znakom „propetog konjića“ već desetljećima izlaze na tržište. No usprkos predivnom dizajnu, savršenim performansama i zvukovima kakve ni najbolji simfonijski orkestri svijeta nisu u stanju proizvesti, i Ferrari je sklon pogreškama.
To naravno dokazuje određen broj modela koji se izuzev određenim kvalitetama mogu izražavati u superlativima, no imaju i svoju „tamnu stranu“.
E sad…kako ne bih ulazio u servisne intervale modela 360 Modena, količinu kvarova kojima su bili izloženi vlasnici modela Mondial i 400i, te vrlo limitiranoj upotrebljivosti modela Testarossa, 550 Maranello i F50, od ovog bih se momenta radije posvetio najnovijem i najjačem Ferrariju koji je ikad izašao iz tvornice u Maranellu.
Naravno, riječ je o modelu LaFerrari.
Taj Ferrari pomalo metroseksualnog naziva nikome ne treba posebno predstavljati, jer se tijekom proteklih mjeseci o ovom genijalnom i ultra-brzom automobilu u medijima pričalo i previše. Samim Time je poznato kako se radi o Hibridu koji raspolaže s malim milijunom konjskih snaga, svakojakim motorima, hrpetinom karbona uobličenog u komponente od šasije nadalje, te ukupnim zbrojem od 499 primjeraka koji su ponuđeni isključivo pomno odabranim kupcima po cijeni u iznosu BDP-a omanje države.
Sve to naravno zvuči bajno i krasno do momenta kada se u kontekstu Ferrarijevog ultra-sportskog automobila ne spomene propust koji je prema najnovijim informacijama svih 499 primjeraka vratio u servise pod prijetnjom samozapaljenja.
Kako portal AutoBlog.nl s jučerašnjim danom prenosi, Ferrari je u strogoj diskreciji poput prostitutke na ispovijedi pozvao vlasnike svih 499 primjeraka modela LaFerrari na obaveznu inspekciju u ovlaštene servise.
Razlozi naravno nisu priznati javno, već se špekulira oko sustava za dovod goriva i nekih njegovih komponenata koje bi potencijalno mogle uzrokovati požar i vlasnicima iz prve ruke pojasniti kako se osjećao Neron.
Sam potez povlačenja automobila u servise nije nimalo za osudu, no način na koji je Ferrari u ovom slučaju postupio jest, jer je iz vrha tvrtke stigla zabrana bilo kakve diskusije vezane uz tu temu.
Dotična zabrana ne vrijedi samo za visoko-pozicionirane zaposlenike tvrtke iz Maranella, već i na servisere, vlasnike zastupstava i ovlaštenih servisa, te čak i klijente kojima je tako uskraćeno pravo glasa usprkos ogromnoj količini novaca plaćenih za automobil, te greškama za koje sami nisu krivi.
Ne znam kako vi razmišljate, no nekako nisam baš pretjerano siguran da će Ferrari ovakvim ponašanjem uspjeti u naumu pretvaranja ljudi iz zvijezda i bogataša u radnike neke tvrtke u stečaju, koji bez prava glasa trebaju gledati kako im investicija propada.
Uglavnom, kako u ovom momentu doista nema nekih konkretnih informacija vezanih uz sam kvar, možda bi bilo dobro špekuliranje svesti na apsolutni minimum, no ovaj dio vezan uz „zabranu komunikacije“ ipak je vrijedilo spomenuti, jer takvo ponašanje za Ferrari zapravo i nije čudno, te je takvih eskapada bilo i prije.
Dapače, neki od zaposlenika su zbog „uplitanja u proces kvalitete“ (kako su to u Ferrariju lijepo objasnili) dobivali i otkaze, a bilo je i gorih posljedica za one koji su imali nešto pogrdno za reći na konto Ferrarijevih modela, pa me samim time baš jako zanima što će se i kome dogoditi zbog ovakvog propusta i objava u medijima koje su uslijedile.
Možda neka od slavnih osoba bankrotira zbog najobičnijeg razgovora uz kavu već sutra, a možda i glavni ljudi u Maranellu konačno shvate da šutnja ipak nije zakon – osim ako niste Chuck Norris.