Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 18.03.2015

Ferrari ima 499 problema

…i svi imaju zajednički nazivnik nazvan „LaFerrari“.

Sterilni uvjeti u kojima svaki LaFerrari dolazi na svijet
Sterilni uvjeti u kojima svaki LaFerrari dolazi na svijet
foto: AutoBlog

Ako sam išta u životu naučio još u mladim danima, to je činjenica da svaka tajna na ovom svijetu kad-tad izgubi tajnovitost i postane vijest, odnosno u slučaju da izvor dotične tajne ustraje na skrivanju te vijesti u nastajanju jednostavno nastaje hrpetina tračeva. To je jednostavno tako.
No nekima to uporno nije jasno, te se dotični na sve moguće i nemoguće načine pokušavaju održati u tom svijetu tajnovitosti.

Audi je prije nekoliko mjeseci u strogoj tajnosti poželio održati novu generaciju modela R8, no sreće nije bilo, jer je samo nekoliko dana prije službenog predstavljanja modela u medije procurila fotografija iz Audijeve garaže.
Chevrolet je svoju novu generaciju Camara također uporno pokušavao držati pod veom tajnosti, no ni to nije prošlo kako treba, jer se tijekom proteklih nekoliko mjeseci na bespućima Interneta pojavilo čak nekoliko fotografija. Dakle sva ta tajnovitost ne prolazi ništa puno bolje od one kojom se bave naši pripadnici obavještajnih službi (s obzirom na to da svako toliko neki strogo čuvani spis „slučajno“ dođe u javnost).
No u ova dva primjera se radi o automobilima koji tek trebaju vidjeti svjetlo dana, dok se u ovom koji ću upravo navesti (i opet) radi o umjetnom prikazu nepogrešivosti i umišljenosti jednog proizvođača automobila.

Za ovim automobilima su slinile generacije auto-entuzijasta
Za ovim automobilima su slinile generacije auto-entuzijasta
foto: Car Fanatics

Ferrari je jedna od onih tvrtki čiji automobili za mnoge predstavljaju predmet mokrih snova i to nije ništa čudno s obzirom na svu tu silu predivnih modela koji pod znakom „propetog konjića“ već desetljećima izlaze na tržište. No usprkos predivnom dizajnu, savršenim performansama i zvukovima kakve ni najbolji simfonijski orkestri svijeta nisu u stanju proizvesti, i Ferrari je sklon pogreškama.
To naravno dokazuje određen broj modela koji se izuzev određenim kvalitetama mogu izražavati u superlativima, no imaju i svoju „tamnu stranu“.

Ferrari 400i iz 1976. godine
Ferrari 400i iz 1976. godine

E sad…kako ne bih ulazio u servisne intervale modela 360 Modena, količinu kvarova kojima su bili izloženi vlasnici modela Mondial i 400i, te vrlo limitiranoj upotrebljivosti modela Testarossa, 550 Maranello i F50, od ovog bih se momenta radije posvetio najnovijem i najjačem Ferrariju koji je ikad izašao iz tvornice u Maranellu.
Naravno, riječ je o modelu LaFerrari.

Sam vrh tehnologije i performansi u obliku jednog automobila
Sam vrh tehnologije i performansi u obliku jednog automobila
foto: Ferrari

Taj Ferrari pomalo metroseksualnog naziva nikome ne treba posebno predstavljati, jer se tijekom proteklih mjeseci o ovom genijalnom i ultra-brzom automobilu u medijima pričalo i previše. Samim Time je poznato kako se radi o Hibridu koji raspolaže s malim milijunom konjskih snaga, svakojakim motorima, hrpetinom karbona uobličenog u komponente od šasije nadalje, te ukupnim zbrojem od 499 primjeraka koji su ponuđeni isključivo pomno odabranim kupcima po cijeni u iznosu BDP-a omanje države.
Sve to naravno zvuči bajno i krasno do momenta kada se u kontekstu Ferrarijevog ultra-sportskog automobila ne spomene propust koji je prema najnovijim informacijama svih 499 primjeraka vratio u servise pod prijetnjom samozapaljenja.

Izgleda li vam ovo kao redovan servis?
Izgleda li vam ovo kao redovan servis?
foto: AutoBlog

Kako portal AutoBlog.nl s jučerašnjim danom prenosi, Ferrari je u strogoj diskreciji poput prostitutke na ispovijedi pozvao vlasnike svih 499 primjeraka modela LaFerrari na obaveznu inspekciju u ovlaštene servise.
Razlozi naravno nisu priznati javno, već se špekulira oko sustava za dovod goriva i nekih njegovih komponenata koje bi potencijalno mogle uzrokovati požar i vlasnicima iz prve ruke pojasniti kako se osjećao Neron.

Čak je i "zelenko" čiji je vlasnik slavni Jay Kay pozvan u servis
Čak je i “zelenko” čiji je vlasnik slavni Jay Kay pozvan u servis
foto: AutoBlog

Sam potez povlačenja automobila u servise nije nimalo za osudu, no način na koji je Ferrari u ovom slučaju postupio jest, jer je iz vrha tvrtke stigla zabrana bilo kakve diskusije vezane uz tu temu.
Dotična zabrana ne vrijedi samo za visoko-pozicionirane zaposlenike tvrtke iz Maranella, već i na servisere, vlasnike zastupstava i ovlaštenih servisa, te čak i klijente kojima je tako uskraćeno pravo glasa usprkos ogromnoj količini novaca plaćenih za automobil, te greškama za koje sami nisu krivi.
Ne znam kako vi razmišljate, no nekako nisam baš pretjerano siguran da će Ferrari ovakvim ponašanjem uspjeti u naumu pretvaranja ljudi iz zvijezda i bogataša u radnike neke tvrtke u stečaju, koji bez prava glasa trebaju gledati kako im investicija propada.

LaFerrari doista izgleda zastrašujuće, zar ne?!
LaFerrari doista izgleda zastrašujuće, zar ne?!
foto: Ferrari

Uglavnom, kako u ovom momentu doista nema nekih konkretnih informacija vezanih uz sam kvar, možda bi bilo dobro špekuliranje svesti na apsolutni minimum, no ovaj dio vezan uz „zabranu komunikacije“ ipak je vrijedilo spomenuti, jer takvo ponašanje za Ferrari zapravo i nije čudno, te je takvih eskapada bilo i prije.
Dapače, neki od zaposlenika su zbog „uplitanja u proces kvalitete“ (kako su to u Ferrariju lijepo objasnili) dobivali i otkaze, a bilo je i gorih posljedica za one koji su imali nešto pogrdno za reći na konto Ferrarijevih modela, pa me samim time baš jako zanima što će se i kome dogoditi zbog ovakvog propusta i objava u medijima koje su uslijedile.
Možda neka od slavnih osoba bankrotira zbog najobičnijeg razgovora uz kavu već sutra, a možda i glavni ljudi u Maranellu konačno shvate da šutnja ipak nije zakon – osim ako niste Chuck Norris.

Žalosno je da se čak i na ovakvim automobilima potkradaju "dječje bolesti"
Žalosno je da se čak i na ovakvim automobilima potkradaju “dječje bolesti”
foto: Ferrari

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana