Evo što se događa kad felge nisu kvalitetne
… pa vi kupujte jeftino.
Tuning i styling – ta dva često međusobno ovisna dijela svijeta automobila koji iz godine u godinu okupljaju sve veći broj štovatelja. Polja u sklopu kojih se preklapaju moda i trendovi s performansama i tehnologijom, što na kraju rezultira automobilima kakve vaši susjedi nemaju. Uglavnom, cijeli taj svijet podrazumijeva jedno ogromno polje igranja s automobilom, a početak te igre najčešće započinje s kotačima.
Kotači na automobilima u pravilu nikad nisu dovoljno veliki i široki, te se nekako uvijek dobiva dojam kako proizvođači na njima škrtare. Naravno da kao jednu od opcija pri kupnji novog automobila manje-više svi proizvođači nude veće kotače i hrpu dezena, ali često ni to nije dovoljno – tim više kada se u obzir uzme cijena tih opcija koja nerijetko prelazi u domenu bolesnog uma.
U tom se slučaju velik broj ljudi odluči posegnuti za nekim oglasnikom ili dućanom koji u sklopu ponude ima svakojakih felgi za svakojake automobile, pa je kupnja (u pravilu) povoljnija i izbor nebrojeno puta veći.
Kako na tržištu u posljednje vrijeme svako toliko izađe neki novi dezen, materijal, dimenzija ili neka druga varijacija na temu felge, tako i cijene variraju. Samim time je moguće proći nešto jeftinije ili puno skuplje, a sve prvenstveno ovisi o ukusu i dubini novčanika.
Tu naravno nastaje veliki problem, jer čak i iz svog iskustva mogu reći da sam nebrojeno puta poželio na svoj automobil staviti neke „fensi-šmensi“ kotače, ali za neke od felgi koje su mi se dopale jednostavno nisam imao dovoljno novaca. Takve ekipe ima hrpetina, i svatko od nas kojima tvornički izgled automobila nije dovoljan zbog te financijske strane je bio primoran odabrati neku alternativu.
No na kraju se sve nekako dovede u red i na automobilima svako toliko zasja neki novi dezen kotača koji vizualni dojam automobila podiže za puno postotaka.
E sad…s obzirom na to da stara narodna poslovica koja kaže „koliko para, toliko muzike“ skoro nikada ne griješi, takav je slučaj i s felgama. Neke od njih možda izgledaju lijepo i posebno, a neke pak zbog dimenzija predstavljaju ultra-povoljnu kupnju. No jeftino u svijetu automobila jednostavno ne postoji, odnosno ako postoji, podrazumijeva slabiju kvalitetu.
To naravno nitko ne želi potvrditi, jer prodaja danas ima samo jedno pravilo – prodati pod svaku cijenu, pa samim time jako velik broj ljudi jako brzo na vlastitoj koži shvati da su se gadno zeznuli (da ne kažem nešto gore) i tu nastaje drugi veliki problem, jer automobili s napuklim ili izobličenim kotačima ne funkcioniraju na cesti i predstavljaju opasnost i za vlasnika i za ostatak vozača unutar svakodnevnog prometnog kaosa koji nas okružuje.
Prema mojim iskustvima mogu reći da su takvim problemima najčešće izloženi ljudi koji s jedne strane žele ostati unutar dezena koje nudi tvornica, dok s one druge te dezene ne žele platiti. Zato kupuju kopije kotača koje s oznakom „Made in China“ kroz raznorazne kanale dolaze do našeg tržišta (ili onog slovenskog) i time potpadaju pod onaj najgori dio tuning-scene.
Za primjer mogu bez problema podsjetiti na „Style 167“ kotače kakvi su u sklopu prošle generacije BMW-a serije 5 i 6 dolazile na nekima od primjeraka – najčešće u M-verzijama.
Dotične su felge izgledale odlično, ali dimenzijama nisu odgovarale ovećem broju drugih BMW-ovih modela, pa su proizvođači kopija tome doskočili na najjednostavniji način i na tržištu se pojavila sto i jedna varijacija na temu dimenzija ovog iznimno popularnog dezena.
Neki od kupaca tih kopija bili su zadovoljni, no velik broj njih je već nakon par mjeseci imao kotače s kojih se skidao lak, a nekima su se felge izobličile i(li) popucale nakon par prolazaka kroz rupe na cesti (kojih nam ne nedostaje ni pod razno). Dakle, u prijevodu, dotični su vlasnici kopiranih (i nerijetko kineskih) „Style 167“ felgi prvenstveno ispali blesavi sami pred sobom, a zatim i pred BMW-entuzijastima koji su već na prvi pogled znali da se ne radi o originalnom kotaču, već o nekoj kopiji za sto kuna.
„Style 167“ je zbog toga ispao jednim od najpopularnijih dezena felgi na BMW-ima svih godišta i generacija, što je prava šteta, jer velika većina setova tih felgi bila je „igranje na sigurno“, a ne nešto striktno namijenjeno personalizaciji automobila, što je pak u srži jadno. No u našim krajevima je „prolazilo“ i u jednom momentu je svaki drugi BMW serije 3 (neovisno o generaciji) na sebi imao upravo kopije tog inače sjajnog dezena felgi, što je pak u svijetu tuninga i stylinga jedna posebna dimenzija užasa.
U srži ove priče riječ je o Mercedesu, čija je ekipa iz Australije odlučila svijetu zorno prikazati koliko razlike između originalnih felgi i kopija (odnosno replika) može biti velika.
Kako možete vidjeti u sklopu video-uratka, cijela je priča napravljena sasvim transparentno i informativno. Usprkos činjenici da u sredini priče stoji Mercedes-Benz CLA, taj dio ispada relativno nebitnim, jer rezultatno stanje pojedinih testova može biti isto za bilo kojeg drugog proizvođača automobila čije dezene kotača kopiraju drugi (da ne kažem Kinezi).
Poanta je u raznim testiranjima koja za cilj imaju pokazati otpornost i kvalitetu originalnih kotača u odnosu na one koji se u financijskom smislu čine isplativijima, te sam video-uradak treba gledati tim očima, a ne kroz Mercedesove naočale.
Uglavnom, kada pogledate video-uradak, pokušajte se zapitati tko je od vama poznatih ljudi zbog „štednje“ na nečem sasvim neobaveznom poput felgi ispao škrt i blesav, a zatim proslijedite ovaj video-uradak, kako se dotični kupci jeftine robe više nikada ne bi odlučili na takvog što.
Kod kupnje felgi uvijek se isplati uzeti u obzir da je tržište ogromno i da nije nužno štedjeti na nečemu što velikoj većini kupaca takvih artikala zapravo ne treba.
Svaki automobil na svijetu tvornički dolazi s kotačima, pa ako je već ideja odmaknuti se od tvorničkog oblika i svom automobilu podariti nešto posebno i time ga istaknuti iz mase, onda je jednostavno glupo činiti to kroz prizmu cijene. Naravno da ne kažem da sad odjednom treba uzimati kredite i izvoditi bijesne gliste, ne bi li si netko od vas priuštio neke nove kotače, ali imajte na umu da opcija uvijek ima.
Neke od njih možda neće biti 1000% ono što ste inicijalno zamislili, te će samim time predstavljati svojevrstan kompromis. No bolje je i to, nego da nakon par mjeseci lakirate, ravnate, balansirate i tko zna što već sve ne – i to samo zato što ste u startu bili škrti prema sebi i svom automobilu.
Sve drugo su samo prazne priče i bajke za klince.