Evo kako je Nissan proslavio dan krafni
Vjerovali ili ne, za razliku od naših praznika punih gorčine, vjerskih konotacija i tužnih sjećanja, oni strani često imaju zabavan prizvuk koji auto-industrija sve češće koristi za promociju vlastitih proizvoda i usluga.
Jeste li ikada čuli za tzv. „Dan krafni“ (odnosno „Doughnut day“? Niste? Nema problema, jer slijedi kratko objašnjenje…
Prvi je dan krafni obilježen sasvim slučajno. Godina je bila 1938., a glavni akteri te priče svode se na „Vojsku spasa“ i sirotinju koja je zbog 1. svjetskog rata i „velike depresije“ često bila na rubu egzistencije. Uglavnom, mjesto radnje prvog dana krafni je američki grad Chicago, gdje je ekipa iz tadašnje „Vojske spasa“ htjela odati počast svima onima koji su tijekom svih grozota prvog svjetskog rata u sebi pronašli plemenite ljude koji su vojnike na frontu uveseljavali pečenim i pošećerenim tijestom okruglog oblika.
Uglavnom, od 1938. godine do danas, taj internacionalni dan proslave pečenog i slatkog tijesta s rupom u sredini prkosi vremenu i gladi i to je nešto apsolutno pozitivno.
Kako je „Doughnut day“ u biti praznik posvećen jednoj američkoj ideji, tako nije nimalo čudno da se dotični većinom i spominje na američkom kontinentu. No kako na tom kontinentu nisu prisutni samo Amerikanci, tako su jednostavno svi zainteresirani bez ikakvih razlika uvučeni u mala slavlja koja čine veliku i plemenitu sliku.
Tijekom posljednjih godina se oveći broj tvrtki odlučio podržati ovu proslavu, pa su tako npr. neki lanci supermarketa svojim kupcima besplatno dijelili krafne i kavu tijekom tog dana, a vezano uz ovo mini-slavlje slatkog tijesta s rupom u sredini bilo je i slučajeva povezivanja tvrtki koje s prehrambenom industrijom nemaju ama baš nikakve veze.
Uglavnom, bilo je samo pitanje vremena kada će se i proizvođači automobila uključiti u to zanimljivo i simpatično slavlje, pa u tom dijelu priče Nissan nudi svoj angažman u obliku jedne apsolutno otkačene reklame.
E sad…kako ne bih kvario tih nekoliko desetaka sekundi trajanja jedne od najotkačenijih reklama koje sam u posljednje vrijeme imao prilike vidjeti, radije neću ulaziti u scenarij.
Dapače, dovoljno je reći da u sredini cijele priče postoji studio, nekolicina nasmijanih lica, NISMO 370Z za čijim volanom sjedi (i divlja) profesionalni drifter Chris Forsberg i hrpetina šarenih mrvica s kojima se u Americi često ukrašavaju krafne.
Zapravo sam i time rekao previše, no pretpostavljam da to ne bi trebalo cijenjeno čitateljstvo odvratiti od gledanja reklame, jer je riječ o nečem apsolutno simpatičnom.
Uglavnom pogledajte o čemu se radi, pa možda i vi zapamtite ovu zanimljivu i kaloričnu proslavu koja se održava svake godine tijekom prvog petka u lipnju.
Tko zna…možda sljedeće godine i vi proslavite jedan globalno-plemenit dan s krafnom u ruci. Mi sigurno hoćemo – samo bez šarenih mrvica, jer su nam one čokoladne puno slađe.