Što uradi, crni Elone…
Iako ljudi s vizijom često prijeđu granicu između „biti normalan“ i „biti poremećeni sociopat i perfekcionist čija djeca sa mnom ne žele imati posla“, moram priznati da je Elon Musk u pravilu oboje. Ali to zapravo i nije bitno, jer je ovim potezom napravio nešto stvarno fenomenalno.
Otvorimo novine i eto reklama. Upalimo televiziju, eto ih opet. Sjednemo u auto i odlazimo na posao, a kad ono eto reklama na ogromnim plakatima kraj ceste, na zgradama, po automobilima, a bogami i na radiju. Na poslu u pauzi između dvije etape teškog rada, eto reklama na internetu. Portali su ih krcati i medije uopće nije briga zaklanjaju li sve te reklame tekstove i fotografije. Na e-mail adrese reklame također neprekidno stižu – nevezano uz to radili se o privatnoj ili službenoj adresi e-pošte, te neovisno o tome jesu li filteri protiv spama uključeni ili ne.
Reklame su jednostavno svuda oko nas i koliko god nam išle na živce, reklo bi se da barem nazivno ispunjavaju neku osnovnu zadaću, te barem dijelom opravdavaju ultra-visoke budžete s kakvima se hrane raznorazne marketinške kampanje. Doduše, moram priznati da mi i dan-danas nisu jasni reklamni trendovi koji koriste rime u obliku slogana. Nisu mi jasne ni televizijske reklame u sklopu kojih scenarij podrazumijeva češki tulum na kojem jedan dio ekipe loče do iznemoglosti, dok drugi riba suđe. Nisu mi jasni ni jumbo-plakati s ogromnim tekstom tipa „Metnite ga…“.
Stoga velika većina reklama danas prosječnom čovjeku vrijeđa inteligenciju i zato nam sve to reklamno smeće (najvjerojatnije) i ide toliko na živce. No uz krivo pristupanje „publici“, sve to sumanuto reklamiranje zapravo ima jedan veliki problem, a taj je da se reklame odvijaju na zemlji.
Da elaboriram…
Prije nekoliko mjeseci se Elon Musk kao veliki gazda i još veći vizionar na čelu tvrtki Tesla Motors i Space X odlučio ispaliti prvi model te marke u svemir. Kada je tu ideju objavio na Twitteru, smijalo mu se oko pola milijarde ljudi i cijela je priča ispala poput preuranjene prvotravanjske šale. No danas sve to ispada upravo suprotno, jer je Tesla Roadster prije nekoliko dana odletjela izvan orbite majke nam zemlje.
Za one koji su tu objavu na našem portalu prespavali, da – dobro ste pročitali. Lijepi dečko američkog svijeta businessa i poprilično megalomanski-orijentirana osoba jedan je od primjeraka svog prvog proizvedenog modela automobila ispalio u svemir. I to je s jedne strane očit dokaz svojevrsnog ludila s jedne strane, te unikatnog seta vizija s one druge. Ali u svemu skupa postoji i treća strana, a ta je između redaka ispala najvećom pljuskom koju je svijet marketinga ikada dobio posred face.
Naime, Tesla Roadster crvene boje zajedno sa „Starmanom“ (kako se naziva njen „vozač“) montirana je u obliku balasta unutar Falcon Heavy rakete, a onda se po završetku testiranja taj isti „Starman“ otisnuo od rakete i ostao skupa s tim električnim Roadsterom ploviti u svemiru. Cijela je priča popraćena s legendarnom Bowiejevom stvarčicom pod nazivom „Space Oddity“, a na ekranu infotainment-sustava ispisano je „Don´t panic!“, što je podsjetnik na Adamsov vječni „Hitchhikers guide to the Galaxy“, odnosno na jednu od ponajboljih knjiga iz žanra znanstvene fantastike. Dakle, cijela je ideja od globala do najsitnijih detalja izuzetno dobro osmišljena.
Tim je potezom Elon Musk ostvario svoju viziju i najavu kojoj su se toliki ljudi smijali na Twitteru i iskreno govoreći, ovo je ispaljivanje Tesle u svemir jedna od najboljih stvari koje su se ikada dogodile. Ne samo za svijet automobila, već i nekolicinu ostalih svjetova koji se njime preklapaju. Uglavnom, u ovom se momentu jedan Tesla Roadster s lutkom obučenom u astronauta nalazi u orbiti zemlje. Točka.
Novi red.
Bowiejev i Muskov zajednički „Starman“ trebao bi uz vječno dobru glazbenu podlogu i napis na ekranu infotainment-sustava iz svog svemirskog automobila na struju slati telemetriju dokle god će to biti moguće, a onda će ga gravitacija majčice zemlje odgurnuti prema suncu. Odnosno duboko u svemir. Elon Musk je time postigao najavljeno, ali (namjerno ili ne) istovremeno napravio i najbolju reklamu svih vremena. A da stvar bude bolja, ova će Tesla Roadster definitivno biti posljednji automobil na svijetu (odnosno prvi i posljednji u svemiru).
Realno gledano, čovječanstvo svakim danom sve više i više odlazi prema apsolutnom kaosu. Ratovi su i dalje prisutni. Zagađenje je nezaustavljivo, pa zbog njega pati eko-sustav i podižu se prosječne temperature. Tope se sante leda, vremenske prilike (ili bolje rečeno neprilike) su sve gore i gore, a prirodne katastrofe su sve učestalije, te odnose sve više i više života. Stoga bez nekih pretjerivanja i teorija zavjere vrijedi zaključiti da će se definitivan kraj za čovjeka dogoditi kad-tad. Ali automobil će preživjeti. I to je super. Konzerviran zbog manjka gravitacije i utjecaja vremenskih uvjeta, ovaj će Teslin Roadster plutajući u svemiru zauvijek svjedočiti koliko smo nekada bili napredni i što smo sve znali i mogli napraviti. Dokazivat će da su zvijezde tek jedna od dostižnih destinacija i da je jedina konstanta poznatog nam svemira samo ljudska mašta.
Slanjem ovog crvenog Roadstera u svemir ostvarena je mokra maštarija jednog osebujnog osobenjaka i poslovnog čovjeka. Ali na kraju krajeva postaje nekako toplo u srcu kada se kao auto-entuzijast sjetim da će posljednja ostavština čovjeka zauvijek biti automobil. Stoga, kada se idući puta pogledom usmjerite prema zvijezdama, znajte da je jedan poseban automobil s isto toliko posebnom glazbenom podlogom tamo negdje iznad vas. Vječan, sačuvan i uvijek prisutan. Reklo bi se da je to definitivno najbolja reklama za koju sam (ili bolje rečeno smo) ikada čuli, pa stoga oduševljenje ne treba izostati. A ekipi koja smišlja slogane u rimama tipa „Dan za danom, tovim se s hranom“ ili pak onima koji su izmislili Hanu Surilovu i one nacrtane bakterije koje nestaju zbog WC patke vrijedi postaviti tek jedno-jedino pitanje…
Spavate li mirno djelatnici raznoraznih odjela marketinga?
MOGLO BI VAS ZANIMATI JOŠ I OVO: PRATITE UŽIVO – Tesla Roadster prvi automobil u svemiru!