Dolazi li Volkswagen graditi tvornicu u Hrvatskoj!?
Ovih dana svi mediji za glavnu temu imaju pitanje – “Je li istina kako Volkswagen dolazi u Hrvatsku?”

Takvih priča naslušali smo se u prošlosti previše kako bismo imali veliku nadu u realizaciju, kad, tad. Hrvatski političari obećavaju kako će napraviti sve što treba kako bi “dovukli” VW u Hrvatsku, pa ostaje pitanje, a što su radili proteklih godina.
Naravno, za takvo što treba volja najmanje dvije strane, a u ovu hrvatsku jako sumnjamo, što se pokazuje iz dosadašnjeg iskustva. I pored ogromnih obećanja političara, ne zaboravite predizborno je vrijeme, čisto sumnjamo kako su u današnje vrijeme sposobni i spremni ponuditi sve ono zbog čega su proizvođači automobila došli na primjer u Slovačku i Mađarsku. Čista fantastika, pa spustimo po tom pitanju loptu na zemlju i budimo razumni, ne dozvolite da vas srce nerazumno povuče u zabludu.
Trenutačno VW je izjavio kako aktivno ne radi na pronalasku alternativne lokacije za planiranu stopiranu izgradnje tvornice u Turskoj zbog političke i ratne situacije u tom području. To je službeno, no što se u biti sve “valja” iza ove službene izjave u ovom trenutku teško je reći, ali prema procjeni hrvatske šanse su minimalne, dapače države koje na svojem teritoriju već imaju tvornice automobila imaju očitu prednost po svakom pitanju s kojima se mi ne možemo natjecati. Tako na sva zvona objavljena vijest kako Hrvatska ulazi u bitku za novu Volkswagenovu tvornicu dobro zvuči, ali pitanje je koliko tu ima realnosti. Jer, kao zamjena za Tursku neslužbeno se kao potencijalne države za VW tvornicu automobila osim Hrvatske spominju Srbija, Bugarska i Rumunjska. Navodno je spomenuta investicija vrijedna više od milijardu eura koliko Volkswagen planira uložiti u novu tvornicu.
Budimo realni, izgledi za to da Hrvatska dobije Volkswagenovu investiciju nisu bili veliki ni prije. Njemačka kompanija objavila je potkraj prošle godine selidbu dijela pogona prema jugoistoku Europe, jer je radna snaga u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj i Mađarskoj postala preskupa, prema objašnjenju njemačkog stručnjaka za autoindustriju Stefana Bratzela za Deutsche Welle. Za kandidate su odabrane Turska, Bugarska, Srbija i Rumunjska, jer već imaju razvijenu proizvodnju automobila, kao i mrežu proizvođača komponenti. U najuži izbor s vremenom su ušle Turska i Bugarska, dok Hrvatsku nitko nije ni spominjao.
Prema pisanju zapadnih medija, Vokswagen je unaprijed planirao Tursku kao najbolju varijantu, ali je u priču ubacio još tri države kako bi dobio što bolje uvjete za investiciju. Olakšice i subvencije u vrijednosti od nekoliko stotina milijuna eura Volkswagenu nije ponudila samo Turska. Učinile su to Srbija i Bugarska. Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić jučer je najavio da i Srbija obnavlja ponudu Volkswagenu, rekavši da će njemačkog ministra Altmaiera, koji ovih dana posjećuje Beograd, »gnjaviti« s tim pitanjem. Međutim, jučerašnja reakcija Volkswagenovog šefa proizvodnje pokazala je kako su šanse da ta kompanija odustane od Turske gotovo nikakve.
Eto dok se svi trgaju i bore ne bi li investitori došli baš kod njih, kod nas kao da i dalje situacija izgleda poput ovog skeča.