Chevrolet Camaro ima čudnu garanciju
Pod „čudnom“ mislim na genijalnu, fenomenalnu i apsolutno super garanciju koju su dosad uživali vlasnici Corvette, a njima su se upravo pridružili i oni koji u svom vlasništvu imaju novi Camaro.
I ne…za razliku od inače ovaj puta nisam sarkastičan. Majkemi.
Chevrolet – tvrtka koja u sklopu General Motorsa proizvodi doista sve i svašta.
Iako u našim krajevima mnogima to nije poznato, u sklopu ponude ovog proizvođača mogu se pronaći limuzine, kompakti, Pick-up kamioneti, SUV-ovi, sportski automobili i još štošta drugo. Uglavnom, zbog toga Chevrolet danas slovi kao tvrtka s jednom od najraširenijih paleta ponude modela na tržištu.
E sad…kako ne bi ispalo da ovaj tekst pišem na koljenima i s ustima pripremljenim za penetraciju od strane nekog oglašivača ili djelatnika ove tvrtke, vrijedi napomenuti i da je velik broj Chevroletovih današnjih modela za većinu čovječanstva apsolutno nepotreban i nepoželjan. No to su već detalji s kojima ne bih nikoga posebno zamarao, jer većina tih glupavih i kastriranih komada mašinerije ionako nikada neće vidjeti hrvatske granice i kupce.
Ono što je za mnoge auto-entuzijaste već desetljećima bitno, a dolazi iz Chevroleta, svodi se na Corvette i Camaro – seku i bracu koji izuzev duge tradicije raspolažu s još stotinama atributa koji im čak i u ovo današnje ekološki-zatupljeno vrijeme osiguravaju egzistenciju.
I ne samo to, već je Corvette Z06 na tržištu kao jedan od najjačih sportskih automobila svih vremena, a novi je Camaro od nedavno aktualan i za razliku od dosadašnjih generacija u sklopu ove šeste u mnogočemu fascinira.
Doduše, novi je Camaro u nekim varijacijama na temu opremljen motorom s četiri cilindra i Turbo-punjačem, što ga čini pretilim Golfom ili nekim drugim gradskim prometalom sa sportskim aspiracijama, no taj dio ionako nije u fokusu ove teme, pa o tome ne bih trošio riječi.
Neka samo malo troši, te neka i dalje postoji na veselje eko-mentalistima i onima koji bi „j**ali, a da im ne uđe“, tj. vozili američki sportski automobil bez izraženih troškova za gorivo.
U centru ove priče stoji „onaj pravi“ Camaro, tj. sve „one prave“ verzije pod čijim poklopcima motora kuca V8-srce. Dakle govorim o SS i ZL1 verzijama modela, odnosno o Z/28 kada se pojavi na tržištu, te o garantnim uvjetima koji ove automobile iz tvornice prate u zastupstva i zatim na cestu.
Naime, s obzirom na to da se iz Chevroleta svako toliko kunu u apsolutno precizno napravljene strojeve i kvalitetu koja u usporedbi s mnogim drugim proizvođačima automobila ispada superiornom (misleći pri tome prvenstveno na Ford), prema garantnim uvjetima nema nikakvih prepreka da vlasnici izuzev na cesti uživaju i na stazi. Dapače, čak bi se moglo reći i da u Chevroletu navijaju za to da svaki novi Camaro barem jednom ode na stazu i tada svom vlasniku na pravi način demonstrira što je ovaj zapravo kupio.
Prema riječima g. Oppenheisera kao jednog od glavnih ljudi ove marke, „Camaro je ikona, prikaz ponosa i vrhunske tehnologije, te smo uvjereni da bez problema može izdržati čak i najgore kažnjavanje na stazi, bez da se zabilježi bilo kakav kvar.
Ukoliko je automobil u tvorničkom stanju, tj. nije modificiran ni na koji način, tvornička garancija pokriva sve eventualne kvarove, što za naše kupce znači nesmetano uživanje u vožnji – ma gdje bili sa svojim Camarom“.
Moram priznati da me ovakva garancija uvelike čudi s obzirom na neka „domicilna“ iskustva s nekim drugim proizvođačima automobila, te primjera gdje „garancija ne pokriva pokretne dijelove motora“ (što je npr. bila jedna od stavki koje sam imao prilike pročitati). No s druge strane je Chevrolet tijekom posljednjih godina itekako željan novih lovorika na tržištu, pa zapravo i ne treba čuditi da je novi Camaro proizveden kako treba i da se ovakvim garantnim rokovima i detaljima ta kvaliteta još jednom potvrđuje.
Što se prošle generacije Camara tiče, verzije ZL1 i Z/28 također su svojim kupcima nudile ovakve garantne uvjete, no za razliku od tih vremena, u sklopu ovih aktualnih je cijela priča proširena i na najprodavaniju verziju, tj. onu sa sufiksom SS.
Samim time doista velik broj kupaca može svoj Camaro odvesti na stazu i uništiti set-dva guma, a da pri tome ne treba brinuti što će reći dečki i cure u servisu kada za to dođe vrijeme.
To je naravno svojevrstan presedan u svijetu automobila, jer danas doista ne postoji mnogo proizvođača automobila koji bi bili u stanju kao pravilo donijeti takvog što. Uostalom, za potvrdu toga samo vrijedi spomenuti Ford, čiji je Mustang kao direktan konkurent Camaru u sklopu garancije istu negirao u slučaju „nesvakidašnjeg korištenja“ i eto nam slike koja za Chevrolet koristi neke toplije boje.
Bilo kako bilo, novi je Camaro (očito) odličan automobil i to će potvrditi oveći broj testova raznoraznih medija i ljudi involviranih u svijet automobila na onaj pravi način. Samim time ovakvi garancijski uvjeti samo dodaju još jedan atribut za kupnju, pa ovakav potez ne mogu opisati drugačije nego „pametnim“ i „fer“.
…ili možda ipak mogu, tj. možda već jesam – i to u podnaslovu ove teme.
Ah te godine i zaboravnost koja s njima dolazi…