BMW (opet) ima zabranjenu reklamu
Eto nam još jednog dokaza da neki ljudi imaju previše vremena i premalo pameti…
Zamislite si ovakvu situaciju: kupili ste limuzinu s četverim vratima. Zvuči dosadno, zar ne?!
No dotična limuzina koju ste kupili raspolaže sa svim tim vratima samo zbog kompromisa prema boljoj polovici i praktičnosti koju takvi automobili imaju. Svi ostali argumenti za kupnju išli su u smjeru rednog „šestaka“ s nekih 320 konjskih snaga, zbog kojeg je moguće nemilo juriti kada obitelj nije s vama u automobilu.
E sad…ako ste budaletina i automobil vam služi za praktičnu demonstraciju vlastitog ega, onda je ova „nemila jurnjava“ sastavni dio vašeg boravka na cesti. Samim time ste u očima mnogih jednostavno tikvan koji nema obzira prema nikome i sve na svijetu podređuje isključivo sebi.
Uglavnom, kako takve osobe organski ne podnosimo, nećemo dalje ulaziti u priču oko njih, jer se ne želimo živcirati.
No na svijetu postoje i oni ljudi koji su u stanju kupiti jednu takvu limuzinu s četverim vratima, rednim „šestakom“ i 320 konja, te se za volanom ponašati odgovorno i taj „višak“ snage koristiti kada za to postoje uvjeti, odnosno kada se za uživanje u brzoj i agresivnoj vožnji poklope vrijeme i mjesto.
Naša je pretpostavka da je najnoviji BMW serije 3 s takvim motorom i tolikim brojem konja namijenjen upravo ljudima koji znaju procijeniti kada se vrijeme i mjesto poklapaju, te shodno tome jače stiskati papučicu gasa.
No neki ne misle tako – barem što se tiče reklame s kojom je BMW u Velikoj Britaniji odlučio reklamirati seriju 3, odnosno model 340i.
Onima koji ne znaju o kakvom se automobilu radi, uz opis koji podrazumijeva oblik aktualne generacije BMW-ove serije 3 dovoljno je spomenuti N58 motor koji izuzev svog modularnog karaktera raspolaže sa šest cilindara i tri litre zapremine, što pak uspomoć respiratornih pomagala rezultira gore spomenutom količinom konjskih snaga.
Samim time je ova „trojka“ čak i u svojoj limuzinskoj izvedbi itekako interesantan automobil, za koji će se (pretpostavljam) odlučivati pravi auto-entuzijasti koji s jedne strane vole uživati u vožnji, dok s druge ipak imaju na umu i svojevrsnu upotrebljivost na dnevnoj bazi, odnosno koji se (i opet pretpostavljam) nalaze u ulogama obiteljskih ljudi kojima Coupé jednostavno nije dovoljno praktičan.
Kada je pala odluka da se BMW 340i pojavi na televizijskoj reklami, ista je koncipirana sasvim neutralno, no svejedno usmjereno prema karakteru „trojke“ s ovakvim motorom.
Popratne rečenice iz reklame čak su i poprilično pjesničkog tipa i spominju zavoje koji inspiriraju i znače uživanje, a orijentacija same reklame svedena je na „ultimativnu vozačku mašinu“, što BMW kroz taj vječni slogan propagira već sto gladnih godina.
Uglavnom, reklo bi se da reklama sama po sebi ni u kojem svom dijelu nije nimalo sporna.
No Englezi očito ne misle tako.
Naime, po izlasku reklame se oglasila ASA kao jedna od službenih i od vlasti postavljenih dušobrižničkih organizacija, te je BMW-u naredila da „spornu“ reklamu po hitnom postupku ukloni iz programa.
Objašnjenje je bilo upakirano u navod koji kaže da „BMW s ovom reklamom propagira neopreznu i brzu vožnju“, što je istinito otprilike koliko i tvrdnja „nevin sam“ koju je na „suđenju“ ponudio naš bivši premijer. No BMW je promptno reagirao i reklama je jednostavno povučena.
Doduše, uz takvu odluku od strane bavarskog proizvođača automobila odaslano je i pojašnjenje odluke i same reklame koje kaže kako „BMW ničime nije vršio propagandu neoprezne i brze vožnje, već je kroz scene prikazane u reklami“.
Dodaju naravno još dosta toga, no s obzirom na to da su u pravilu sva takva očitovanja svedena na „kme, nismo mi, majkenam“, mislim da oko toga ne treba trošiti pretjerano puno vremena i slova.
Dapače, ono što je u ovom momentu bitno jest spomenuti činjenicu koja kaže da BMW ne samo da je morao maknuti oglas s televizije u najkraćem mogućem vremenskom roku, već je istu reklamu morao ukloniti i s medijskog servisa YouTube.
Samim time je ova reklama izbrisana iz medija, no za nas nekolicinu koji smo vidjeli lijep sunčan dan, pokojeg galeba i vozača s bradicom od nekoliko dana starosti udobno uvaljenog u plavi BMW 340i (koji se u sklopu reklame pojavljuje čak i bez M-paketa) gušta u zavojima.
Nekoliko puta je prikazan brzinomjer, no koliko sam uspio shvatiti (tj. vidjeti), igla nije prešla oznaku 60, što bi u prijevodu značilo da vezano uz ovu reklamu i ovaj automobil ne postoji ama baš niti jedan sporni detalj.
No to svejedno nije spriječilo troje ljudi koji su na adresu ove dušobrižničke agencije poslali apel da se „sporna“ reklama makne s televizije, jer propagira divljanje za volanom.
Mislim, koliko zatucan, glup i jadan moraš biti da bi našao vremena reagirati na apsolutno benigne scene u sklopu kojih jedan čovjek za volanom „svog“ automobila uživa u vožnji, dok oko njega na suncem okupanom plavom nebu lete galebi?
Koliko čovjek mora biti iskompleksiran da bi na takav patetičan način pokušavao na sebe skrenuti pažnji i istaknuti svoje (apsolutno nebitno i isto toliko krivo) mišljenje?
Hmmm…
Samim time nema druge nego zaključiti da je opresija od strane zatucanih ljudi koji svojim postojanjem (uz masnu plaću unutar neke agencije ili vladine organizacije) na sve mile i nemile načine pokušavaju spasiti svijet.
To u pravilu ne predstavlja samo Sizifov posao, već je i apsolutno nepotrebno s jedne strane, dok s druge mnoge od nas takvi pokušaji nametanja i zabranjivanja podsjećaju na Bradburyjevo remek-djelo pod nazivom „Fahrenheit 451“ – knjigu koja svojim postojanjem nije slavila uvažavanje i solidarnost ili pak zagovarala različite kuteve gledanja prema nekim stvarima.
Dapače, dotična je knjiga jedna velika literarna osuda jednoumlja, pa u toj maniri i ja završavam ovaj tekst uz poruku svima koji svojom „brigom“ samo gnjave:
Ljudi,
Ako vam se meso gadi, nemojte ga jesti.
Ako vam se ne nose sintetički odjevni predmeti, lijepo se obucite u prirodnu slamu ili travu zelenu i tako odjeveni marširajte do posla.
Nadalje, ako vam se kojim slučajem gade automobili, ignorirajte ih i nemojte ni slučajno posjedovati jedan.
No ako doista želite brinuti o nekome ili nečemu, onda pustite i drugima da biraju, jer u protivnom vršite opresiju i maltretirate ostatak svijeta oko vas, a to nikome nije potrebno.
Uostalom, svijet automobila ste kroz svoje ekološke, ekonomske i ine druge inicijative, ideje i norme već ionako uj**ali do beskraja, pa pustite barem nas nekolicinu koji volimo blejati u automobile i u reklamama ne vidimo krampuse, zločeste oblake pune smoga i pečene piliće koji lete po nebu, da ih bez posebnih tumačenja i seciranja njihovog „tajnog“ značenja gledamo u miru.
U protivnom obucite uniformu od prirodnih vlakana, nacrtajte simbol koji vam odgovara, te ga navucite oko rukava s vanjske strane i neka od vas i opet krene globalna inicijativa koja svojim idejama i idealima maltretira većinu – tako ćemo barem znati na čemu smo.