Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 19.01.2015

Biste li kupili ovakav isprintani automobil?

Hmmmmm… jedno veeeeliko hmmmmm…

Local Motors Strati - prvi isprintani automobil na svijetu
Local Motors Strati – prvi isprintani automobil na svijetu
foto: DesignBoom

U današnje vrijeme je u sklopu svijeta automobila teško zamisliti kategoriju, klasu, ideju ili provedbu iste koja nije tehnološki napredna. Neki proizvođači rade raznorazne eksperimente s pojedinim metalima i legurama, dok se neki drugi pak konstantno igraju s karbonom, kako bi proizveli šasiju koja je istovremeno lagana, iznimne čvrstoće, te u skladu s normativima pojedinih zemalja i(li) tržišta.

Samim time neki uspijevaju, a nekima se sve više steže omča propasti oko vrata.

Ista je stvar i s raznoraznim elektroničkim pomagalima i dodacima koji se najčešće nalaze na popisima opreme vezane uz pojedine modele, no razrada je manje-više ista kod svih proizvođača danas, te je deviza „kol´ko para, tol´ko muzike“ u sklopu današnjeg svijeta automobila itekako ima primjenu.

Mercedes S-klasa S63 - instrument ploča
Mercedes S-klasa S63 – instrument ploča
foto: Mansory

To sve zajedno naravno nije ništa loše, no ako se malo detaljnije pogleda, automobili se pod okriljem raznih proizvođača u današnje vrijeme zapravo jako malo razlikuju u smislu tehnologije i komponenata od kojih se sastoje. Mislim, naravno da četiri kotača i volan uvijek ostaju osnovom svega što je vezano uz pojam automobila (ma koliko se neki to trudili promijeniti), no s ostatkom se neki itekako poigravaju, što je pak također apsolutno u redu.

Ekipa iz tvrtke Local Motors u društvu organizatora sajma automobila u Detroitu
Ekipa iz tvrtke Local Motors u društvu organizatora sajma automobila u Detroitu
foto: Geeky Gadgets

U toj maniri bih spomenuo tvrtku Local Motors, koja je 2007. godine osnovana u američkoj saveznoj državi Arizoni, odnosno točnije u Phoenixu.

Za dotičnu tvrtku vjerojatno niste čuli, jer je izvan SAD-a jako slabo poznata. No to je tako s razlogom, jer ova tvrtka za razliku od drugih ne samo da razvija alternativni pristup proizvodnji automobila, već pokušava iz korijena promijeniti i način na koji se automobili naručuju i prodaju. Samim time bi se reklo da je tvrtka okrenuta revolucionarnim ideologijama, no to bi samo polovično bilo točno.

Naime, osnovna ideja oko svojevrsne revolucionarizacije poslovanja svedena je na dva pojma – Microfactory i Mobifactory.

Ovako izgleda Microfactory
Ovako izgleda Microfactory
foto: Fox News

Pod pojmom Microfactory tvrtka podrazumijeva jedan maleni pogon gdje se nakon narudžbe vaš željeni automobil dizajnira i sastavlja, te ga je moguće i preuzeti na licu mjesta, dok se pod pojmom Mobifactory podrazumijeva pokretna tvornica malog kapaciteta, s kojom je doslovce moguće svratiti do klijenta, ukoliko je potreban neki popravak na automobilu koji je dotični kupio.

Dakle zvuči interesantno, zar ne?! No vjerujte mi da još interesantnije zvuče automobili koji se od strane tvrtke Local Motors malo pomalo prezentiraju tržištu.

Iako na prvi pogled Strati ne izgleda impresivno, riječ je o revolucionarnom načinu proizvodnje automobila
Iako na prvi pogled Strati ne izgleda impresivno, riječ je o revolucionarnom načinu proizvodnje automobila
foto: Digital Trends

Riječ je (u ovom momentu) o konceptu koji se naziva Strati i koji na prvi pogled izgleda poput automobila koji je sklepan negdje u britanskoj šupi na selu od strane dvojice najboljih prijatelja i nekoliko desetaka litara piva. No kako izgled najčešće vara, tako je i u ovom slučaju, jer Strati nije automobil u onom klasičnom smislu, te ne sadrži nikakve površine ručno izrađene od metala ili karbonskih vlakana. Strati je automobil koji je jednostavno isprintan.

Proces printanja karoserijskih komponenata
Proces printanja karoserijskih komponenata
foto: 3D Print.com

Pretpostavljam da se u ovom momentu cijenjenom čitateljstvu roje upitnici iznad glava, no tvrtka Local Motors na tržište doista pokušava plasirati automobil koji je većinom isprintan uspomoć 3D printera. Naravno, isprintana je samo karoserija, dok su sjedala, volan i vjetrobransko staklo od konvencionalnih materijala na kakve smo već navikli. Ista je stvar i s rasvjetnim tijelima, no za razliku od konvencionalna dva para rasvjetnih tijela, na ovom se automobilu nalaze svega tri – dva prednja fara i jedan stražnji. Dakle konvencionalnost je sve samo ne poželjna nit vodilja vezano uz ovaj automobil.

Interijer je dijelom isprintan, no dijelom se ipak sastoji od konvencionalno-izrađenih komponenata
Interijer je dijelom isprintan, no dijelom se ipak sastoji od konvencionalno-izrađenih komponenata
foto: AutoOrb

Motor je također jedna od komponenata koje nisu produkt 3D printera, no s druge strane nije niti proizveden iza vrata nekog od proizvođača automobila, te samo transplantiran u Strati.

Ukratko se radi o električnom motoru koji je konstruiran u sklopu partnerstva nekoliko tvrtki, te je posebno prilagođen dimenzijama i kapacitetom, kako bi Strati mogao s jednim punjenjem prijeći između 80 i 100 kilometara u komadu, što je pak veliki uspjeh za prvi pokušaj komercijalizacije nečeg što čak i u ovim modernim vremenima zvuči smiješno i čudno. Dakle Local Motors Strati definitivno jest omanja revolucija, no koliko je dotični automobil zapravo poželjan i kakva ga budućnost očekuje, u ovoj se fazi još uvijek ne zna.

Ovako Strati izgleda prije početka izrade
Ovako Strati izgleda prije početka izrade
foto: CarScoops

Ono što pak jest poznato svodi se na činjenicu da je Strati definitivno prvi isprintani automobil na svijetu, i da bi ovisno o interesu ulagača i tržišta mogao napraviti pozitivan pomak. Naravno da interes već sada postoji, što dokazuje i prepun izlagački prostor tvrtke Local Motors na ovogodišnjem izdanju salona automobila u Detroitu, gdje je tvrtka za potrebe prezentacije u samo nekoliko sati proizvela i sastavila jedan primjerak koji se danima vozikao po sajmu. No na toj promociji je teško bazirati budućnost usprkos pretpostavci da budućnost za ovakve ideje zasigurno postoji.

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrijednosti.

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Prvi pogled na 2026. BMW M2 CS: Povratak legendarnog sportaša

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama


klik.hr

Ovi ljudi evoluiraju pred našim očima: "Prilagodili su se uvjetima u kojima drugi ne bi izdržali"
Novi način skidanja dioptrije koji traje kraće od pauze za kavu
Otkriveno misteriozno biće zarobljeno u kamenu: "Zapanjujuće kako je funkcioniralo"
Snimao je dokumentarac u moru, a onda mu je prišla ogromna zvijer: "Inače ne napadaju ljude"
  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana