Automobili za hrabre (i pomalo lude): Ferrari Mondial
Ovaj puta donosimo ne samo jedan Ferrari, već i jedan od najlošije koncipiranih i izvedenih automobila koji su ikada stigli na tržište.
Ali koliko god je bio loš, ovo je ipak automobil čiji je dizajn potpisao studio Pininfarina te koji je između ostalog u stripu vozio legendarni Martin Mystere (odnosno Marti Misterija, kako su ga za vrijeme prošlog režima nazivali na ovim prostorima). I to ga čini vječno kul automobilom, što nikako nije zanemarivo.

Ferrari Mondial
Da… Ovo je uz model 412 definitivno najgori Ferrarijev model svih vremena. Ali budimo realni – i dalje je Ferrari. A to nekima od nas itekako puno znači. Jer voziti Ferrari samo je po sebi posebno.
Stoga je totalno nebitno radi li se o rupi bez dna ili automobilu na koji ste kao vlasnik ponosni, jer eto… To je i dalje Ferrari.
I kao takav je jednostavno poseban.
Mondial je u svojoj srži zapravo revolucija, jer sportski automobil s centralno-smještenim motorom i četiri sjedala do tog modela nitko nikada nije proizveo. I to se zapravo pokazalo dobrim, jer je sama receptura za ovaj automobil usprkos njenim u najmanju ruku zanimljivim dijelovima ispala pokretnom katastrofom iz koje (najčešće) bez ikakvog razloga curi ulje.

Pininfarinin potpis stoji na pločici smještenoj na boku automobila i potvrđuje priču o slavnom studiju koji se prihvatio dizajna za Mondial. Striček Sergio Scaglietti se prihvatio posla oko pretakanja tog dizajna s papira u stvarnost. A svi znamo da je Scaglietti jednostavno zakon. Pa iako Mondial iz nekih kuteva izgleda nekako nezgrapno i u najmanju ruku čudno, s druge je strane i dalje riječ o lijepom sportskom automobilu.
Nekonvencionalnom i “drugačijem”, ali i dalje lijepom. Pogotovo u topless-verziji.

Pod poklopcem motora (iako je sam motor često bio izvan automobila) nalazi se V8 koji je svojevremeno dobio i 32 ventila, što pak osigurava onu pravu buku na kakvu smo kao štovatelji Ferrarija svi mi navikli.
No sve to ni približno nije bilo dovoljno da bi se Mondial kao model zadržao među onim voljenim, željenim i cijenjenim modelima koji su iz Maranella krenuli pokoriti svijet sportskih automobila. Jer ubrzanje od 8,4 sekunde do 100 kilometara na sat u najmanju je ruku i početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća za jedan nazivno sportski automobil ispalo smiješnom količinom vremena. A do maksimalne brzine se najčešće nije niti moglo doći, jer bi nešto tijekom puta do 200+ kilometara na sat jednostavno krepalo.

Ako biste pitali bilo kojeg mehaničara koji je ikada stajao blizu ovog automobila, isti bi okretao očima i gledao gdje je WC. Jer Mondial kao automobil usprkos Ferrarijevoj znački nije ispao ono što je trebao. Doduše, kako sam spomenuo već u uvodnom dijelu teksta, Marty Mystere ga je vozio u stripu, a Hollywood se potrudio ugurati ga kao jedan od automobila u kojima su se na srebrnom platnu vozikale seksi bogatašice. No Ferrari Mondial je već od prvih najava zgražao puriste i štovatelje ove slavne marke iz Maranella.
I to najviše zato što je u bazi bila riječ o Ferrariju s četiri sjedala.

Kvalitetom kraj koje bi se i kineska kopija Ray-Ban naočala mogla pohvaliti svojom superiornošću, ovaj je Ferrarijev model ubrzo nakon pojavljivanja na tržištu stekao puno bogatih neprijatelja.
Ulje je iz njega curilo brzinom svjetlosti, ventili su se raspadali kao da su napravljeni od neke talijanske verzije Nutelle, a interijer je ergonomijom i detaljima djelovao sklepano poput poljskog zahoda.
Ali usprkos tome je i dalje riječ o Ferrariju koji ima V8-motor i zvuk koji diže kosu na glavi i budi mrtve.
I to je zapravo sve što nam je potrebno znati da bismo i dalje usprkos zdravoj logici opako željeli jedan primjerak gledati ispred svojih vrata.
A vi?
