Automobili o kojima više nitko ne priča: Volkswagen Lupo GTI
Ako ste ikada sjeli u Go-kart, onda vam je otprilike jasno kako se ovaj maleni VW ponaša na cesti.
I ako već ni zbog čega drugog, onda je zato šteta da se o njemu više ne priča baš često.
Voljeli Volkswagen kao proizvođača automobila ili ne, od nekih se stvari ne može pobjeći. Jer upravo je VW u obliku Golfa GTI prve generacije svijetu podario prvi pravi i realno upotrebljiv i praktičan gradski automobil s kojim se moglo juriti.
Zatim je priča otišla na sedamnaestu potenciju kada se Golf GTI druge generacije pojavio na tržištu. A onda je u sklopu treće generacije ideja brzog gradskog kompakta dobila oznaku VR-6 i donijela kupcima 6 cilindara i zvuk Formule 1.
No kako se novi milenij prikradao i bivao sve bližim, tako je i Volkswagen svoju ideju oko brzog Golfa trebao prilagoditi futurističkim željama kupaca. I onda je sve palo u vodu. Jer Golf GTI četvrte generacije više je djelovao poput prijevoznog sredstva nego kao predmet želja. Stoga se po pitanju Volkswagenove sportsko-gradske ideologije nešto moralo napraviti.
A to nešto naziva se Lupo GTI.
Ukratko, riječ je o automobilu malih gabarita koji je težio ispod tone. Odnosno 978 kilograma, ako bismo bili totalno precizni. I to većinom zbog korištenja aluminija u konstrukciji karoserije i šasije.
Uz tu je mikro-kilažu Lupo GTI pod poklopcem motora imao 1,6 litara zapremine i 125 konjskih snaga. I cijela je ta receptura na papiru bila pomalo bljedunjava. Jer Lupo GTI sa svojih 8,2 sekunde do stotke i maksimalnom brzinom od nekih 200 kilometara na sat nije obarao rekorde i punio naslovnice publikacija posvećenih brzini i performansama. Ali je s druge strane ta ista receptura bila sasvim dovoljna da na cesti u bilo kojem režimu vožnje ovaj maleni automobil očarava čak i one najzahtjevnije.
I to je činjenično stanje od kojeg ne možemo pobjeći.
Inicijalno je Lupo GTI predstavljen s mjenjačkim sklopom s 5 brzina. A onda je 2001. godine na tržište dolazio s njih 6. Time je Volkswagen s jedne strane na tržište nudio pravi vozački automobil, ali s druge strane i svojevrsna isprika zbog bezličnosti s kojom je Golf GTI 4. generacije svojevremeno stigao na tržište.
Uglavnom, iako je Lupo kao model za čak dva broja manji od Golfa i sam po sebi nije predstavljao dio tradicije, ovo je maleno i simpatično gradsko potrkalo ubrzo prihvaćeno. A onda je Lupo dobio svoju GTI-verziju i praktički preko noći postao duhovni nasljednik svega onoga što je s Golfom GTI prve generacije valjalo.
Problem je bio jedino u cijeni koja je za ono vrijeme milenijskih bugova i paranoje zbog budućnosti bila pretjerana. I još je k tome postojao popis nadoplata, što Lupo GTI čini jednim od najskupljih malenih automobila svih vremena.
Ali je usprkos tome i dalje riječ o jednom od onih automobila koji usprkos poprilično paprenoj cijeni vrijede svake lipe u vožnji. I u stanju su razvući osmijeh na lice čak i onima koji za volanom samo pokušavaju stići do dućana i kupiti kruh i mlijeko.
Zato je šteta da se u današnje vrijeme o ovom malenom Volkswagenu više baš i ne priča.