Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Ivan IGloo Gluhak 08.02.2023

Automobili o kojima više nitko ne priča: Volkswagen Lupo GTI

Ako ste ikada sjeli u Go-kart, onda vam je otprilike jasno kako se ovaj maleni VW ponaša na cesti.
I ako već ni zbog čega drugog, onda je zato šteta da se o njemu više ne priča baš često.

Volkswagen Lupo GTI – Go-Kart s karoserijom.
Foto: Volkswagen

Voljeli Volkswagen kao proizvođača automobila ili ne, od nekih se stvari ne može pobjeći. Jer upravo je VW u obliku Golfa GTI prve generacije svijetu podario prvi pravi i realno upotrebljiv i praktičan gradski automobil s kojim se moglo juriti.

Volkswagen Golf GTI (Mk. 1) – tata svih GeTeIja.
Foto: Volkswagen

Zatim je priča otišla na sedamnaestu potenciju kada se Golf GTI druge generacije pojavio na tržištu. A onda je u sklopu treće generacije ideja brzog gradskog kompakta dobila oznaku VR-6 i donijela kupcima 6 cilindara i zvuk Formule 1.

Ne bi li Golf GTI trebao izgledati posebno?
Foto: Volkswagen

No kako se novi milenij prikradao i bivao sve bližim, tako je i Volkswagen svoju ideju oko brzog Golfa trebao prilagoditi futurističkim željama kupaca. I onda je sve palo u vodu. Jer Golf GTI četvrte generacije više je djelovao poput prijevoznog sredstva nego kao predmet želja. Stoga se po pitanju Volkswagenove sportsko-gradske ideologije nešto moralo napraviti.

A to nešto naziva se Lupo GTI.

Slatki mali autić…
Foto: Volkswagen

Ukratko, riječ je o automobilu malih gabarita koji je težio ispod tone. Odnosno 978 kilograma, ako bismo bili totalno precizni. I to većinom zbog korištenja aluminija u konstrukciji karoserije i šasije.
Uz tu je mikro-kilažu Lupo GTI pod poklopcem motora imao 1,6 litara zapremine i 125 konjskih snaga. I cijela je ta receptura na papiru bila pomalo bljedunjava. Jer Lupo GTI sa svojih 8,2 sekunde do stotke i maksimalnom brzinom od nekih 200 kilometara na sat nije obarao rekorde i punio naslovnice publikacija posvećenih brzini i performansama. Ali je s druge strane ta ista receptura bila sasvim dovoljna da na cesti u bilo kojem režimu vožnje ovaj maleni automobil očarava čak i one najzahtjevnije.
I to je činjenično stanje od kojeg ne možemo pobjeći.

Sivilo. Ali usmjereno i funkcionalno sivilo.
Foto: Volkswagen

Inicijalno je Lupo GTI predstavljen s mjenjačkim sklopom s 5 brzina. A onda je 2001. godine na tržište dolazio s njih 6. Time je Volkswagen s jedne strane na tržište nudio pravi vozački automobil, ali s druge strane i svojevrsna isprika zbog bezličnosti s kojom je Golf GTI 4. generacije svojevremeno stigao na tržište.

1.6 litara čiste zabave.
Foto: Volkswagen

Uglavnom, iako je Lupo kao model za čak dva broja manji od Golfa i sam po sebi nije predstavljao dio tradicije, ovo je maleno i simpatično gradsko potrkalo ubrzo prihvaćeno. A onda je Lupo dobio svoju GTI-verziju i praktički preko noći postao duhovni nasljednik svega onoga što je s Golfom GTI prve generacije valjalo.
Problem je bio jedino u cijeni koja je za ono vrijeme milenijskih bugova i paranoje zbog budućnosti bila pretjerana. I još je k tome postojao popis nadoplata, što Lupo GTI čini jednim od najskupljih malenih automobila svih vremena.

Ono kad ti je mali…
Foto: Volkswagen

Ali je usprkos tome i dalje riječ o jednom od onih automobila koji usprkos poprilično paprenoj cijeni vrijede svake lipe u vožnji. I u stanju su razvući osmijeh na lice čak i onima koji za volanom samo pokušavaju stići do dućana i kupiti kruh i mlijeko.

Zato je šteta da se u današnje vrijeme o ovom malenom Volkswagenu više baš i ne priča.

Slatko, zar ne?!
Foto: Volkswagen

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

Mala škola mehanike: Ručni vs automatski mjenjač

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovo su najružniji super-automobili posljednjih godina

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Znate li koliki je gubitak konja na automobilu starom 20 godina?

Piše: Matija Kovačić

Škola mehanike – skraćivanje omjera mjenjača

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

10 najnepotrebnijih dodataka za automobil

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kontrolirajte ulje redovito kako bi produljili vijek motora

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Upoznajte najpraktičniji brzi Nissan svih vremena

Piše: Vanja Mirosavljević

Kako ostati budan tijekom vožnje?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Najgori vozači voze njemačke automobile!

Piše: Kosjenka Capuder Bikić

Tko je tko u ovogodišnjoj Formuli 1!?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana