Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 09.11.2024

Automobili o kojima više nitko ne priča: Ferrari Mondial

Je li moguće da se jedan Ferrari uspio okititi kategorijom o kojoj se u sklopu ovog mini-serijala tekstova radi?
Naravno da jest. I nije jedini. Ali je vjerojatno najimpozantniji među zaboravljenim modelima tog slavnog proizvođača automobila.

Ferrari Mondial – dokaz da se i na Ferrari može zaboraviti.
Foto: Ferrari

Ferrari Mondial
Ferrarijev nasljednik originalnog Mondiala 500 iz pedesetih stiliziran u legendarnom studiju Pininfarina i karoserijom sastavljen iza zidova još jedne legendarne tvrtke pod nazivom Carrozzeria Scaglietti.
Zvuči kao receptura koja je u najkraćim crticama osuđena na uspjeh. Ali u slučaju ovog Ferrarija to baš i nije bilo tako…

Osamdesete su godine prošlog stoljeća tih dana kucale na vrata manufakture u Maranellu. Ferrari je tih dana pod hitno htio neke od svojih modela preseliti na američko tržište i tamošnjim Yuppiejima pružiti priliku da na račun u Maranello istresu hrpetine novaca s Wall Streeta. Stoga je uz danas već legendarni model 308 GTB (ili GTS) u ponudu modela 1980. godine ušao i Mondial.

Ferrari Montial QV. Čudan automobil, zar ne?!
Foto: Ferrari

Ukratko, riječ je o GT-modelu koji je uz atraktivan “klinasti” dizajn i “pop-up” farove nudio i interijer u konfiguraciji 2+2. Time je ovaj Ferrari bio sve samo ne tipičan sportski automobil. Ali tako je trebalo i biti, jer štovatelji 308-ice već su došli na svoje, pa nije bilo smisla u repliciranju iste recepture s još jednim modelom.
Motor s kojim je Mondial inicijalno izašao na tržište bio je V8-konfiguracije. Imao je 3 litre zapremine i na stražnje je kotače bio u mogućnosti isporučiti 160 konja. A to pak nije bilo ni približno dovoljno da ovaj Ferrarijev model ikoga fascinira. Barem ne na pravi način, odnosno onako kako je dotadašnja ergela iz Maranella fascinirala svijet desetljećima prije.

Bez krova je Mondial izgledao sasvim pristojno.
Foto: Ferrari

Performanse su za Mondial u najmanju ruku ispale diskutabilnima. Jer 8,4 sekundi do “stotke” u osamdesetim su godinama prošlog stoljeća postizali dvostruko manji i desetak puta jeftiniji gradski automobili. Stoga je na kraju cijele priče ovaj Ferrarijev model ostao malčice kratkih rukava i ispao poput neželjenog djeteta koje se iz ovog ili onog razloga ipak rodilo.
I sve bi to još možda i bilo podložno nekakvom oprostu da se u cijelu priču nije upetljala kvaliteta. Odnosno bolje rečeno manjak kvalitete.

Krajem osamdesetih je Mondial zaživio kako treba.
Foto: Ferrari

Ako biste pitali bilo kojeg mehaničara koji je ikada stajao blizu ovog automobila, isti bi okretao očima i gledao gdje je WC. Jer Mondial kao automobil usprkos Ferrarijevoj znački nije ispao ono što je trebao. Doduše, Marty Mystere ga je vozio u stripu, a Hollywood se potrudio ugurati ga kao jedan od automobila u kojima su se na srebrnom platnu vozikale seksi bogatašice. No Ferrari Mondial je već od prvih najava zgražao puriste i štovatelje ove slavne marke iz Maranella. I to najviše zato što je u bazi bila riječ o Ferrariju s četiri sjedala.

Moderne interpretacije te ideje također nisu dobro prošle, jer modeli 456 GT, 612 Scaglietti, pa čak i FF usprkos ispravnom DNA zbog te osnovne premise Ferrarija s četiri sjedala nisu mogli pronaći svoje mjesto pod suncem. A cijelu je tu priču na neki način započeo Ferrari Mondial, koji je u usporedbi s nešto manjim bratom pod nazivom 308 GTB djelovao kao da je usvojen.

Ferrari Mondial T Cabriolet kao oličenje osamdesetih.
Foto: Wallpaper Abyss

Istini za volju, sa svojih 160 do 212 konja s kojima je Mondial od 1980. do 1993. godine raspolagao, i dalje je bila riječ o Ferrariju. A svi jako dobro znamo koliko strahopoštovanja, afiniteta i strasti to slavno prezime u svijetu automobila znači.
No kvalitetom kraj koje bi se i kineska kopija Ray-Ban naočala mogla pohvaliti svojom superiornošću, ovaj je Ferrarijev model ubrzo nakon pojavljivanja na tržištu stekao puno bogatih neprijatelja. Ulje je iz njega curilo brzinom svjetlosti, ventili su se raspadali kao da su napravljeni od Nutelle, a interijer je ergonomijom i detaljima djelovao sklepano poput poljskog zahoda.
Ali usprkos tome je i dalje riječ o Ferrariju koji ima V8-motor i zvuk koji diže kosu na glavi i budi mrtve.

Pa ako već ni zbog čega drugog, onda zbog toga ovaj automobil nije zaslužio biti zaboravljen.

…a stvarno mu ništa ne fali…
Foto: Wallpaper Abyss

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana