Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 17.02.2024

Automobili o kojima više nitko ne priča: Alfa Romeo 155 Q4

Svake godine tržište automobila ispada bogatijim za mali milijun modela. I koliko god da mediji posvećeni svijetu automobila najčešće o svakom novitetu pričaju u superlativima, neki od njih jako brzo padnu u zaborav.

Znate li što znači ova oznaka na Alfi?
Foto: Berlina Sportivo

Ideja iza ovog serijala tekstova bila je podsjetiti vas, cijenjene čitatelje na neke od automobila koji su iz ovog ili onog razloga pali u zaborav.

Pa krenimo s prvim “kandidatom”…

Alfa Romeo 155 Q4 – Lancia Delta HF Integrale u drugom pakiranju.
Foto: Alfa Romeo

Alfa 155 Q4
Automobil koji svojom elegancijom čak ni u vrijeme kada je izašao na tržište nije bio ništa posebno. Logičan nastavak i posljednje poglavlje “klinastog” dizajna koji je još 1977. godine za Alfa Romeo otpočeo model Giulietta Nuova. Automobil s ispravnim DNA i jedan od onih koji će zbog svojeg pomalo čudnovatog pristupa i kombiniranju performansi s udobnošću zauvijek biti upisani u povijest. Ali i jedan od „onih“ koji su svojom upornošću i sposobnostima izazivali zavist konkurencije na trkaćim stazama.

Ovako je 1996. godine izgledala Alfa 155 ITC.
Foto: Mad4Wheels

Ova „Lancia Delta Integrale“ s guzicom svijetu je pokazala koliko nedodirljiv automobil na stazi zapravo može biti. I zbog ove su se Alfe u britanskom BTCC-u čak i bez oznake Q4 nakon samo nekoliko utrka mijenjala pravila. Jer dominacija Alfe 155 u toj je domeni auto-sporta tih godina ispala apsolutnom u svakom pogledu.
Slična se situacija događala i tijekom najboljih dana DTM-a (odnosno ITC-a). Najbolji primjer za to bila bi 1996. godina kada je Alfa 155 bez ikakvih problema konkurirala Mercedesovim i Opelovim bolidima na stazi te osvojila ukupno 10 od 26 utrka koje su se unutar 13 vikenda vozile te godine. Time je Alfa 155 samo još malčice proširila svoje uspjehe i pokazala se jednim od ponajboljih trkaćih automobila svog vremena.

Čudna, klinasta i lijepa. Nije li?
Foto: Alfa Romeo

Dok je klasični dvolitreni motor bez respiratornih pomagala za Alfu 155 donosio nekih 145 konja na prednje kotače, verzija Q4 je uspomoć Turbo-punjača na sva četiri kotača isporučivala 188 konja. Zbog toga je ova Alfa sa svojih okruglih 7 sekundi do „stotke“ ispala jednim od bržih i sposobnijih, ali realno (tj. u stvarnom svijetu, a ne na papiru) i najupotrebljivijih automobila u svojoj klasi.
No usprkos svojim sposobnostima, trkaćem pedigreu i rodnim vezama s „Integralkom“ ova je Alfa uspjela za mnoge pasti u zaborav.

Po kiši je 155-ica Q4 itekako imala adute u rukavu…
Foto: Alfa Romeo

Jedan od razloga zašto je tome tamo zasigurno se svodi na relativno nizak stupanj kvalitete s kojim je zbog konstantnog FIAT-ovog uplitanja u proizvodnju svaki Alfa Romeo tih godina dolazio na tržište. Drugi se pak svodi na relativno visoku cijenu za koju se mogao dobiti neki i više nego solidno opremljeni Audi A4 ili BMW serije 3, pa je masa štovatelja Alfe 155 iz prakse prešla u teoriju i verzija Q4 se baš i nije dobro prodavala.
I zato je malo pomalo ova Alfa usprkos svojim genijalnim i predivnim stranama ipak prešla među one automobile kojih se današnji klinci neće dotaknuti u razgovorima uz kavu.

Da su samo kotači bili malo većeg promjera…
Foto: Alfa Romeo

Iskreno govoreći, to je zapravo šteta. Jer uz samo malo truda i nešto nižu cijenu, ova je Alfa mogla i dan-danas konkurirati nekim novim modelima automobila oko kojih se na ovaj ili onaj način diže prašina. No ovako je ta prašina samo pala na ovaj model.
I u toj je prašini i dan-danas ostala.

Debelo dupe imalo je svojih čari…
Foto: Alfa Romeo

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Rekordan broj prijava za 15. Rally Show Santa Domenica

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana