Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 13.03.2024

Automobili koje barem jednom morate probati: Subaru Impreza WRX STi (GD)

Prva je Impreza ispala omanjom revolucijom i Japance postavila kao respektabilnu silu unutar domene auto-sporta (odnosno Rallyja). A onda je druga generacija potvrdila zvjezdani status za Subaru i na cestu donijela pravi homologirani specijal koji je bio moguće voziti po namirnice u obližnji dućan. 
I zato nam je druga generacija daleko najdraža te predstavlja jedan od onih automobila koje barem jednom morate probati.

Subaru Impreza WRX STi “Bug Eye” – najpoželjnija rugoba na četiri kotača.
Foto: Subaru

Subaru Impreza WRX STi (GD)
Kada je prvi dio Imprezine povijesti stigao svom kraju i na tržištu se nakon verzije 22b očekivalo novo čudo(vište) Japanci su u dizajnerskom smislu jednostavno zakazali.
Novi je milenij donio neke nove momente za Subaru. A Impreza s kodnom oznakom GDA iz jedne je pomalo skromne limuzine odjednom dobila novo ruho, pomalo zdepastu karoseriju i velike oči.
I te su velike oči instantno proglašene jednim od najružnijih detalja svih vremena u sklopu nekog serijskog automobilu.

Interijer s trkaćim DNA.
Foto: Subaru

Tijekom „nove ere“ za Imprezu javnost je bila itekako polarizirana. Pogotovo kada je buljooka i zdepasta Impreza po prvi puta ugledala svjetlo dana. Ali s vremenom su se Japanci ipak otrijeznili i ova je verzija modela u sklopu svoje najjače izvedenice prelazila iz ružnog pačeta u prelijepog orla.

Prva se verzija generacije GD na tržištu pojavila s manje-više istom recepturom koja podrazumijeva dvolitreni Boxer-Turbo motor u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača. I nedugo nakon pojavljivanja u javnosti je zbog svojih buljavih očiju ova Impreza dobila i nadimak „Bug-Eye“.

Uz novi je nadimak tada nova Impreza dobila i mali milijun skraćenica s kojima su Japanci pokušavali svijetu objasniti sto i jednu posebnost na polju motor, a ovjesa i pogonskog sklopa. A to je pak iz ovog automobila stvorilo materijal za „gikove“ koji su na forumima svako malo iskakali s nekom novom abrevijacijom.

Redizajnirana Impreza 2. generacije izgledala je ljepše.
Foto: Subaru

S vremenom je Impreza WRX STi druge generacije prelazila iz „Bug-Eye“ u „Blob-Eye“ do nadimka „Hawk-Eye“ koji je označio finalni (GG) redizajn modela. Onaj s kojim je Impreza postala jednom od najljepših japanskih limuzina modernog vremena.
A u tipično japanskoj maniri izbacivanja automobila na tržište i konstantnih promjena dok se dotični na tržištu aktivno nalazi, tijekom razdoblja od 2000. do 2007. godine proizvedeno je čak dvadesetak specijalnih i limitiranih varijacija na temu Impreze s oznakom WRX STi, od kojih je ultimativna na tržište stigla s toliko oznaka da ih najiskrenije nemam volje pisati.
… ili možda ipak… Hm…

“Hawk Eye” Impreza WRX STi kao posljednji krik ove generacije.
Foto: Subaru

No dobro… Posljednji krik za ovu je generaciju modela bio uobličen u nešto za što je potrebno barem dva fakulteta da se pročita. Jer Subaru Impreza WRX STi Spec. C Type RA-R bio je naziv tog ubojstva s oznakama i u to vrijeme najjača tvornička Impreza svih vremena.
Ali to u ovom trenutku nije niti najmanje važno.

Ono što pak jest svodi se na svojevrsnu sirovost, usmjereni pristup i jedan od najrealnijih prikaza Rally-automobila za svakodnevnu cestovnu upotrebu. I tu izuzev Lancera Evo-svašta-nešto i pokoje generacije Celice sama Impreza WRX STi zapravo nema konkurenciju.
Stoga u sklopu ovog teksta pažnju odvlačimo u smjeru prve i mnogima najružnije Impreze svih vremena – one koja je s kodnim oznakama GD do GG na svijet svratila na samom početku novog milenija i nastavila živjeti tamo negdje do 2006. godine.

Zanimljiva fotografija, zar ne?!
Foto: Subaru

U vožnji je riječ o automobilu koji izuzev 4 pogonska kotača ima i nekih 270 konja s kojima se ti kotači na cesti mogu poigravati. Za drugu je generaciju modela tzv. „Turbo-rupa“ maksimalno smanjena i snaga se na kotače putem sve sile tehnologije i ostalih japanskih vradžbina prenosi vrlo direktno, dok ovjes i upravljački sklop svoj posao rade savršeno.
Osjećaj za volanom je također van pameti, jer za razliku od Mitsubishijevog razvojnog tima koji je tijekom razrade i dizajna interijera za Lancer Evolution VII odlučio otići na dugački godišnji odmor, Subaru se potrudio napraviti interijer koji ne sliči na „roh-bau“ sobicu u nedovršenoj stambenoj zgradi. I već je samim time boravak unutar Impreze bio milijardu puta ljepši od stajanja sa strane i gledanja u nju.

Impreza i Lancer kao ultimativni konkurenti.

Nekima od nas ovdje ovaj automobil predstavlja najlakši način za samoubojstvo, jer za razliku od mnogih drugih automobila sličnog karaktera, kod Impreze WRX STi limit držanja ceste naizgled ne postoji. Tj. postoji. Ali se nalazi na toliko suludim brzinama, da se gubitkom „gripa“ praktički nemoguće izvući iz neke „vesele“ situacije. Neki će to zamjeriti, a nekima će upravo taj do krajnjih granica pomaknuti limit nekim drugima bio baš super.
No kojim god „nekima“ pripadali, vrijednost ovog automobila je nemoguće zanemariti i obezvrijediti. Jer ako čak i zaboravimo uspjehe u Rallyju i sve natjecateljske podvige za ovaj automobil, opet nam ostaje sam vrh tehnologije s početka novog milenija. A onda i karakter, usmjerenost, prodoran i glasan zvuk Boxer-Turbo motora i performanse s kojima se ne može pohvaliti baš svaki automobil na planeti.
I sve to dolazi u paketu koji zbog svojih nes(p)retnih dizajnerskih rješenja ne košta nogu, ruku i 4 metra probavnog trakta.

Zbog svega toga Impreza WRX STi druge generacije definitivno predstavlja jedan od onih automobila koje barem jednom u životu vrijedi provozati.
Točka.

Ovako su konkurenti najčešće gledali Imprezu.
Foto: Subaru

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana