Automobili koje barem jednom morate probati: Mazda MX-5 Miata (NB)
Iako je na konto prve generacije Miate stigla milijun i jedna gej-referenca, i dalje je riječ o jednom od najposebnijih i najzabavnijih automobila s kraja 20. stoljeća. Ali za mnoge prva generacija nije ultimativna Miata, već je u sklopu one druge Mazda napravila omanju revoluciju.
Jer uz toliko zabave s tako malim motorom i iznimno niskim troškovima održavanja na tržište nije došao niti jedan automobil na svijetu.
I zato je druga generacije Miate predstavlja jedan od onih automobila koje barem jednom morate probati.
Mazda MX-5 Miata (NB)
Prva je generacija Miate praktički po izlasku na tržište ispala omanjom revolucijom. A od kraja osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas kada je aktualna 4. generacija modela, Miata ispada uvjerljivo najprodavanijim Roadsterom svih vremena. I za to postoji ogroman broj razloga.
No u svemu tome ipak postoji pokoji problem koji 2. generaciju ovog naizgled vječnog Mazdinog modela izdiže iznad svih ostalih…
Naime, prva generacija Miate izgleda sretno, veselo i poput razigrane curice ili dečkića od 5 godina. Stoga dotična generacija modela veseli prolaznike, ali u domeni cijena je u današnje vrijeme najčešće cijene hipsteri i kolekcionari.
Treća je generacija oblikom pomalo pretila i ima lice jedne od onih tetki koje šminkom i operacijama prkose starosti. A četvrta i danas aktualna generacija Miate izgleda pretjerano moderno i nekako “krivo”. Uostalom, zamislite je poput npr. kombinacije haljine i tenisica.
Zato druga generacija uvijek djeluje simpatično, ali i dovoljno ozbiljno i elegantno. I kao automobil zapravo jako dobro stari.
No to je samo bonus u cijeloj priči, jer onaj ponajbolji dio vezan uz Miatu druge generacije svodi se na uživanje u vožnji koje dolazi u sklopu standardne opreme za ovaj automobil.
Nevezano uz to radi li se o motoru zapremine 1,6 litara ili onom koji raspolaže s 1,8 litara zapremine, ovdje je riječ o automobilu za čijim je volanom moguće uživati u vožnji bez granica. Jer savršen raspored težine u kombinaciji s pogonom na ispravne kotače i vrhunskim aerodinamičkim svojstvima od Miate stvaraju jedan od najmanjih, ali u stvarnom svijetu i najsposobnijih sportskih automobila na svijetu.
A s obzirom na s jedne strane tehnološki napredne i s druge i dalje „normalne“ motore s kakvima Miate raspolažu, cijela priča oko vlasništva podrazumijeva tek redovne servise i vrlo niske troškove održavanja.
Ako je nekome (s obzirom na cijene goriva koje divljaju) bitno, potrošnja goriva od debelo ispod 10 litara na 100 kilometara također je veliki plus za ovaj automobil. Ali u cijeloj priči ipak nema mjesta za ekipu puno iznad 185 cm visine, jer dotični za volan ovog automobila jednostavno ne stanu.
Iz tog razloga se prema Miati određeni dio populacije odnosi bez imalo poštovanja, nazivajući je „automobilom za žene“, „gejmobilom“ ili još nečim gorim od toga. No sve su to samo gluposti koje iz sebe izbacuju zatucani zagovarači neke druge marke ili modela koji ovaj automobil nisu nikada probali voziti. Pogotovo ne brzo.
S obzirom na sve pluseve koji s Miatom druge generacije dolaze u fokus, teško je pronaći maleni i barem nazivno sportski automobil koji bi joj mogao parirati. A kada se u cijeloj priči spomene i da je riječ o Roadsteru, odnosno o automobilu s pomičnim krovom, Mazda MX-5 jednostavno nema konkurencije.
Pa ako nikada niste sjeli za volan ovog automobila, toplo preporučujem da probate. Jer zbog svojeg faktora gušta za volanom Miata NB definitivno predstavlja jedan od onih automobila koje barem jednom u životu morate probati.