Automobili koje barem jednom morate probati: Honda Integra Type R (DC2)
Izvlačiti 200 konja iz 1,8 litara zapremine i u današnje vrijeme malo kome polazi za rukom. Ali u Hondi su devedesetih godina prošlog bez puno problema proizveli automobil koji je takvom recepturom i bazom očaravao čitav svijet. Ali motor ove varijacije na temu modela nije jedini razlog zašto Integra Type R predstavlja jedan od onih automobila koje morate probati barem jednom…
Honda Integra Type R
Jeste li se ikada zapitali kako izgleda ubrzani proces gubitka sluha ili pokretna lobotomija? Jer ako jeste, onda je odgovor tamo negdje krajem devedesetih godina prošlog stoljeća dala Honda.
Za one koji ne znaju što significira oznaka „Type R“ kod Hondinih modela, recimo samo kako je riječ o automobilima koji su unutar svojih kategorija pomno osmišljeni s jednim-jedinim ciljem. A taj je cilj usmjerenje prema utrkama.
I da… Ono „R“ znači skraćenicu od „Racing“.
Japancima se navodno nije dopao prednji dio automobila, pa se JDM-Integra Type R svojim prednjim dijelom poprilično razlikuje od one kakvu smo mi ovdje imali prilike gledati. Ali s obzirom na karakter ovog automobila, postavlja se jedno sasvim logično pitanje: koga boli…ups… Da se cenzuriram na vrijeme.
Isto tako su Japanci dobili i verziju s četverim vratima, dok se na području “Starog kontinenta” kupcima nudila isključivo Coupé-izvedenica. A onda su Ameri poželjeli na bazi europske verzije stvoriti nešto za sebe, pa je američka podružnica Honde ubrzo dobila preko nekoliko varijacija na temu Integre – uključujući i onu s oznakom Type R. Ali i s nešto drugačijim znakom na haubi, što još jednom dovodi do onog gore navedenog sasvim logičnog pitanja…
Za razliku od mnogih drugih „R“, „RS“ i tome sličnih oznaka koje u današnje vrijeme na sve moguće i nemoguće načine pokušavaju spajati nespojivo, Honda Integra Type R na svijet je došla s nula kompromisa. I s genijalnim motorom koji se vrtio, vrtio i kada ste pomislili da se ne može vrtjeti više nego se vrti, onda se vrtio još malo.
Sva je ta vrtnja 1,8-litrenog B18C motora rezultirala sa skoro okruglih 200 konjskih snaga i nekih 180 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Pogonski kotači bili su oni ispred vozača, pa su se zbog (tih dana) rekordne snage u odnosu na zapreminu motora od strane vječnih kritičara često podizale obrve.
No za razliku od mnogih konkurenata ovom automobilu, tzv. „torque-steeringa“ nije bilo ni na pomolu, već su prednji kotači savršeno balansirali svoje zadatke između prijenosa snage na podlogu i skretanja, odnosno držanja pravca u zavojima.
Honda Integra Type R u današnje vrijeme naturpijanih Turbo-trocilindraša nikoga neće baciti u trans sa svojim brojkama. Jer maksimalna snaga od 200 konja u današnje se vrijeme razvija od strane puno manje usmjerenijih modela na tržištu.
Isto vrijedi i za performanse u sklopu kojih vrijedi spomenuti ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat u vremenu od nekih 6,5 sekundi s kojima je riječ o svemu, samo ne o nekom super-automobilu.
No ne treba zaboraviti kako je na kraju krajeva ipak riječ o automobilu koji se proizvodio samo tri godine i koji je u kombinaciji s uspjesima na polju Formule 1 iz Honde od proizvođača automobila stvorio proizvođača jako brzih i sposobnih automobila s kojima se moglo vozikati na dnevnoj bazi.
U smislu vožnje je Integra Type R jedan od „onih“ automobila koji zapravo nemaju direktnu konkurenciju. I to većinom zato što konkurenciji uvijek nešto fali, dok je Honda s ovim automobilom proizvela beskompromisnu mašinu koja ni u jednom trenutku svog postojanja nije izgledala poput razrednog štrebera, već je na trenutke djelovala poput kvartovskog huligana. I to jednog vrlo glasnog.
Izvana je sve na Integri Type R bilo podređeno aerodinamici, a s one unutrašnje strane je sve bilo podređeno osjetilima i vozačkom guštu. A kada se na ovaj automobil gleda kao na cjelokupni paket s četiri kotača, jasno je vidljivo kako je sve zajedno podređeno apsolutnoj lakoći postojanja i trkaćem usmjerenju bez ikakvih kompromisa.
Zato je u svoje vrijeme ova relativno malena Honda doslovce pomela pod s konkurencijom i zorno pokazala svijetu da pravi sportski automobili uvijek imaju svoje poklonike.
Pa ako već ni zbog čega drugog, onda je Honda Integra Type R zbog toga jedan od onih automobila koje barem jednom u životu morate probati.