Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 23.01.2018

Ah taj BMW…

Izgleda da bi umjesto „ultimativni vozački stroj“ BMW mogao promijeniti slogan u „nikad dosta novaca“, jer ovakvim idejama, potezima i na kraju „objašnjenjima“ ljudi unutar zidova ovog proizvođača automobila upravo dokazuju takav način razmišljanja i funkcioniranja tvrtke.

Ah taj BMW...
Ah taj BMW…
foto: PixaBay

BMW je u svijetu automobila sveopće poznat kao poprilično poseban proizvođač automobila. Tome u prilog ide sva sila sportskih i manje sportskih modela, pobjeda u utrkama raznoraznih klasa i kategorija, te sva sila entuzijasta koji se i dan-danas kunu u crni krug s bijelim i plavim poljima.
No BMW kao proizvođač automobila u mnogim segmentima pretjeruje s cijenama i to je činjenično stanje koje je lako potvrditi tek jednostavnim pregledom ostatka konkurencije unutar pojedinih segmenata.
E sad…nekima preplaćivanje pojedinih BMW-ovih modela i njihovih stavki opreme nije problem, jer…hm…“ipak je to BMW“ za mnoge nije samo rečenica, već način života. No nećemo o sektašima…barem ne ovom prigodom.

Aha...sto posto.
Aha…sto posto.
foto: BMW

Realno gledano, BMW u današnje vrijeme više baš i ne proizvodi automobile kakve je moguće voziti s kacigom na glavi, već one za čijim volanom moderna frizura postaje obavezno polje imidža vozača. No u tome nije osnovni problem, jer smo na to već (svjesno ili manje svjesno) svi na neki način oguglali.
Ono što je pak stvarno problematično svodi se na uporno krpanje rupa u ponudi, izmišljanje tople vode s pojedinim modelima, te apsolutnu podređenost nametanju (krivih) trendova i masno naplaćivanje istih. Stoga je „ultimativni vozački stroj“ zapravo već odavno prešao u „preskupo pomodarsko pomagalo“ i to je istovremeno smiješno, ali i tragično.

Pogodite koji je M-model danas najprodavaniji.
Pogodite koji je M-model danas najprodavaniji.
foto: Pinterest

Realno gledano, BMW iz godine u godinu bilježi sve bolju i bolju prodaju svojih modela. Stoga vrijedi zaključiti kako kupcima modela ove marke sve to pomodarstvo ni najmanje ne smeta.
Dapače, većini očito odgovara zbog puke značke na prednjem i stražnjem kraju preplatiti novi automobil i onda to direktno ili manje direktno svima okolo trljati u nos. Zato dobrim dijelom i ne čudi da su vozači BMW-ovih automobila tijekom proteklih godina u sklopu nekoliko različitih studija proglašavani samodopadnim, bezobraznim, agresivnim i nerado viđenim sudionicima prometa.
Naravno da su to samo studije koje mogu i ne moraju biti stopostotno ispravne, a i uvijek se unutar pravila nađe neki izuzetak, pa sve to skupa i ne treba previše usko gledati. Ali sve su te statistike u kombinaciji s precijenjenim bavarskim prometalima dovoljne da se razvije onaj „crv sumnje“ i eto nas opet na početku.

Vjerovali ili ne, ovo košta 500 eura.
Vjerovali ili ne, ovo u BMW-u košta 500 eura.
foto: BMW

Dakle, BMW u ogromnom broju slučajeva škrtari s opremom, te istu masno naplaćuje. I to je činjenično stanje, ali istovremeno i sasvim normalno do neke granice. Uostalom, tko ne bi zaradio na ljudima kojima novac očito znači puno manje od nazivnog statusa i prikaza kombinacije stila i imovinskog stanja? Većina nas bi sigurno prihvatila takav pristup prodaji i zaradi i zato na cijene, pretencioznost, marketinške i ine druge floskule, te svu silu nepotrebnih modela ne treba pljunuti. Dapače, ako se nekome ne dopada ili ga ne zanima, taj neće ni znati da svi ti „iksevi“ i ostali modeli postoje u BMW-ovom proizvodnom programu. I to je također sasvim u redu, zar ne?!
No ono što baš i nije u redu najavljeno je prije nekoliko dana, te ide u prilog gramzljivosti i megalomaniji s kojom BMW sve češće nastupa u svijetu automobila…

Nekoć davno ekrani nisu bili potrebni nikome...
Nekoć davno ekrani nisu bili potrebni nikome…
foto: BMW

Naime, kako u današnje vrijeme praktički da i ne postoji novi automobil bez ekrana i infotainment-sustava, tako su se proizvođači sučelja i softvera razgrabili među proizvođačima automobila, ne bi li se približili korisnicima automobila željnim povezivosti. Iz tog razloga danas imamo raznorazne varijacije na temu Androida, Windowsa, Amazona, Applea i inih drugih koji opsjedaju ekrane novih automobila. Kupcima je time automobil na neki način postao ekstenzija za pametni telefon ili tablet, što je možda korisno, ali istovremeno i smiješno. Ali još je smješnije da međusobna kompatibilnost ili ne postoji, ili je pak na neki način limitirana – pogotovo ako se fokus usmjeri prema Appleovom CarPlay-sustavu.

Apple, BMW, CarPlay, infotainment... Nastavite niz.
Apple, BMW, CarPlay, infotainment… Nastavite niz.
foto: iMore

E sad…iako sam korisnik proizvoda i jednog i drugog proizvođača (da ne bi bilo da sam „hejter“ ili pak ljubomoran na ekipu s „ajfonima“ i „bemburama“), mogu slobodno reći da se prema pretencioznosti i pretjerivanju s cijenama Apple i BMW nalaze u savršenom braku. Time je CarPlay nešto što je tek logičan korak dalje u korelacijama između ta dva proizvođača. I siguran sam da Apple od BMW-a zarađuje masnu lovu od prodaje svog sučelja unutar interijera BMW-ovih modela, baš kao što i BMW masno zarađuje na svojim kupcima i klijenteli prodajući pretencioznost zakamufliranu u neka slavna (i davno minula) vremena. No računica se očito barem u jednom dijelu ne poklapa, jer BMW u sklopu popisa opreme CarPlay-sustav (u Americi) ne samo da naplaćuje nekih 300 dolara, već je upravo najavio i daljnju pretplatu za ovu uslugu.
Prema najavama je prvih godinu dana korištenja Apple CarPlaya kupcima besplatno (odnosno košta 300 dolara, koliko su ovu glupost u startu platili), a zatim će se dodatno naplaćivati nekih 80 dolara godišnje.

Koliko sve ovo košta, a koliko zapravo vrijedi?
Koliko sve ovo košta, a koliko zapravo vrijedi?
foto: BMW

Naravno da 80 dolara na godišnjoj bazi nije puno novaca, ali u tome niti nije poanta. Fora je u tome što Apple dere BMW, a BMW onda dere svoje kupce i još im ima obraza dodatno naplaćivati nekakvu naknadu, ne bi li uz ionako preskupe automobile vratio dio uloženog novca na račun.
Čisto za usporedbu, u Americi (odakle vučem ove podatke) jedan BMW 740i bez ugrađenog Apple CarPlaya košta 83,100 dolara, pa je potrebno nadoplatiti tih 300 dolara ukoliko ga vlasnik želi imati u svom automobilu. Na tu cifru onda nakon godine dana korištenja odlazi još 80 dolara godišnje za pretplatu koje ne bi trebalo niti smjelo biti.
S druge strane npr. imamo Hondu Fit (odnosno Jazz) kao automobil u sklopu kojeg usprkos cijeni od nekih 17,000 dolara (što je puno manje od 83,000) Apple CarPlay dolazi besplatno i bez ikakve pretplate. Isto vrijedi i za Hyundai, čiji model Sonata košta četiri puta manje, a isti sustav dolazi besplatno i bez pretplate. Primjera naravno ima još, ali ih je previše za nabrojati, pa u ovom momentu idemo dalje…

Slika koja sve govori...
Slika koja sve govori…
foto: DPC Cars

Gospodin Don Smith zajedno sa svojom titulom koja glasi „BMW North America technology product manager“ za portal „The Verge“ pokušao je opravdati cijelu ovu priču riječima:
„Mnogi naši kupci kupuju CarPlay opciju i zadovoljni su sa svim onime što ona pruža. Ali ponekad se kupci njome prestaju služiti ili prelaze na Android kao operativni sustav svojih telefona. Time se gubi kompatibilnost i zapravo ispada da kupci plaćaju nešto što im više ne treba, pa ćemo im ovim potezom omogućiti da tome više nije tako“.
Vjerujete li u ovu izjavu?
Ja baš i ne.

...i tako će se Apple CarPlay u BMW-u naplaćivati nekoliko puta...
…i tako će se Apple CarPlay u BMW-u naplaćivati nekoliko puta…
foto: BMW

Moram priznati da mi cijela priča zvuči lažno i besmisleno, pa me stvarno zanima tko je u stanju istovremeno imati barem polovicu mozga i vjerovati u nešto ovakvo.
Mislim, ako je već „briga za kupce“ na prvom mjestu, onda su u BMW-u jednostavno mogli Apple CarPlay uvrstiti u popis standardne opreme, a ne ga naplaćivati s dvije različite stavke. Ne bi li to bila logičnija „briga za kupca“?
Isto tako su u BMW-u mogli sklopiti nešto drugačiji ugovor s Appleom ili pak jednostavno prijeći na neki drugi (da ne kažem povoljniji ili pak jeftiniji) sustav, jer izbora na tržištu definitivno ima. Stoga opcija po tom pitanju infotainment-sustava i njegove povezivosti s telefonima, tabletima i ostalim gadgetima zasigurno ima još mali milijun, zar ne?!
Ovako usprkos tim „brižnim“ idejama čak i uz relativno malu cijenu na mjesečnoj bazi ostaje gorak okus u ustima zbog ovakvog lihvarskog pristupa koji za cilj zapravo nema nikakvu „brigu za kupca“, već eventualno onu koja podrazumijeva brižno prikupljanje novaca na račun tvrtke.

Još jedna slika koja govori puno...
Još jedna slika koja govori puno…
foto: Live Meme

I ne, ovo definitivno nije osvrt nekog „hejtera“ prema BMW-u, niti mi u bilo koje doba dana ili noći pada na um kritizirati ovog proizvođača bez razloga i povoda. No ovakve stvari i potezi zaslužuju svaku osudu – ma koliko se pojedinci ispred njih trudili objasniti drugačiju viziju priče.
Stoga me stvarno ne bi začudilo da i oni najzagriženiji štovatelji BMW-a od ove marke jednostavno odustanu, jer ih s jedne strane na konto „premium“ ovog ili onog BMW-ovci „žene“ samo tako, dok s one druge ispada da usprkos tome „ženidbi“ nema kraja.
Da sam kojim slučajem kupac novog BMW-a i da rasipavanje s novcem nije opcija, moram priznati da bih kao veliki štovatelj BMW-ovog lika i djela na ovakvu jeftinu i bezobraznu ideju uputio tek „hvala na informacijama i strpljenju“, te bih se laganim korakom zaputio u neki drugi salon automobila.
A vi?

...a nekad je BMW značio toliko puno toga...
…a nekad je BMW značio toliko puno toga…

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana