Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

404 konja u Fiatu 500?!

Fiat 500 je djelovao kao dosadan autić sve dok se nisu pojavile Abarthove izvedenice. No, onda se pojavila grupica Nijemaca(da, stvarno) koja je zaključila da je 180 konja, koliko 595 Competizione razvija, ipak premalo za automobil ovih proporcija…

Iz poprilično agresivnog izgleda se da naslutiti o čemu se radi
Iz poprilično agresivnog izgleda se da naslutiti o čemu se radi

Njemačka „tjunerska“ tvrtka, Pogea, nazvala je ovaj projekt Ares. Eh sad, 400 konja je respektabilna brojka za više-manje bilo koji automobil, no što ako se nešto takvo nađe u automobilu koji u osnovnoj verziji dolazi sa 1.2 motorom od 69 konjskih snaga. Prva stvar koja nam padne na pamet je pretežak motor koji je potreban da se razvije takva snaga, ali u ovom slučaju motor je od osnovnog veći za samo 0.2 litre. Kao baza uzet je 1.4 litreni „turbak“ iz Abartha, ali da bi došli do te brojke promijenili su radilicu, klipnjače, bregaste, hladnjak ulja, klipove, turbo punjač, ventile, da skratimo skoro pa sve.

Nekima bi ipak bilo draže vidjeti što se događa pod haubom umjesto ove hrpe karbone
Nekima bi ipak bilo draže vidjeti što se događa pod haubom umjesto ove hrpe karbone
foto: Carscoops

No, unatoč tome je i dalje impresivno što je blok uspio podnijeti snagu za koju nije bio namijenjen ni u najluđim snovima svojih tvoraca. S ubrzanjem do 100km/h od samo 4.1 sekunde u stanju je iznenaditi puno veće i ozbiljnije automobile, ta bi brojka vjerojatno mogla biti i manja, ali 445Nm okretnog momenta nije lako prenijeti na podlogu putem prednjih kotača. Maksimalna brzina od 288km/h djeluje poprilično zastrašujuće, ali to je vjerojatno i poanta ovog automobila. Mnogi dijelovi karoserije zamijenjeni su onima od karbonskih vlakana, a cijeli automobil je proširen za 48 milimetara. Kako bi se ovo moglo i zaustaviti uključene su i šesteroklipne kočnice te KW Clubsport ovjes. Pogea će proizvesti samo 5 primjeraka ove zvijeri koji će biti prodani za čak relativno razumnih 58,500 eura. Ako se odlučite za običnog Abartha pa u međuvremenu poželite nešto ovakvo samo modifikacije na motoru koštati će vas 21,000 eura. No, ipak mislim da je „običan“ 595 sasvim dovoljan.