Povratak otpisanog: Volkswagen vraća u ponudu električni Up!
Volkswagen će, kako stvari stoje, ponovno pokrenuti proizvodnju potpuno električnog e-Upa budući da je potražnja za jeftinijim EV-ima u porastu, a nadolazeći ID.2 neće doći prije 2025. godine. Pored toga, EV-i proizvođačima smanjuju penale na višak CO2 u gami modela.

Njemački proizvođač automobila prestao je proizvoditi e-Up! 2020. zajedno s bratskom Škodom Citigo iV, i to samo godinu dana nakon nadogradnje s većom baterijom. Tada je rečeno kako taj model nije zamišljen za masovnu proizvodnju, iako veći udio EV-a u gami modela proizvođače spašava od skupih penala na “višak” CO2.
Također, Volkswagen ga je, kao i Škoda svoj EV, morao prodavati s velikim popustom kao dio poticaja za EV, što ga je činilo nedovoljno profitabilnim. Zamrzavanje proizvodnje izazvalo je duga čekanja koja su se oduljila na 16 mjeseci. Kako javlja Automobilwoche, trgovci u Njemačkoj već su počeli prikupljati narudžbe.

Konačna cijena s najjačim paketom opreme Style Plus bit će u Njemačkoj oko 17.000 € nakon ubrajanja državnih poticaja (26.500 € po cjeniku) što je nešto više nego prije, ali dovoljno nisko da bude dostupno prosječnom kupcu. Kako bi taj izračun za novi/stari e-Up! izgledao u Hrvatskoj?
Ako uzmemo da su neto cijene jednake, uz hrvatski PDV od 25% (njemački je 19%) e-Up! bi stajao 27.836 Eura, odnosno 209.326 kuna. No, kad se odbije 70.000 kuna poticaja za kupnju EV, tad ovaj model ispadne relativno prihvatljivih 139.326 kuna. Sa slabijim paketima opreme još i manje.

Povratak modela pozdravit će europski kupci koji su svjedoci porasta cijena novih automobila, i zapravo nemaju mnogo opcija u smislu pristupačnih električnih vozila. Električni modeli slične veličine uključuju Renault Twingo, Daciju Spring, Fiat 500 i smart EQ fortwo. Unaprijeđeni model iz 2019. je nudio doseg od 260 km.
Volkswagen već radi na potpuno novom ID.2 temeljenom na smanjenoj verziji MEB platforme. Međutim, produkcijska verzija koncepta ID.Life ne očekuje se prije 2025. pa će povratak e-Up! barem djelomično pokriti nastalu prazninu.