Konačno stigao: Serijski ID.Buzz jedva da se razlikuje od prototipa
Pet godina nakon predstavljanja istoimene studije električnog minivana, moderna iteracija legendarnog Bullija je predstavljena međunarodnoj javnosti. Vjerojatno najemotivniji EV današnjice odmah će biti ponuđen kao putnički ID. Buzz i teretni ID. Buzz Cargo.
Najnoviji član potpuno električne Volkswagenove obitelji modela ID. savršeno u budućnost prenosi DNK legendarnog Transportera T1 iz 1950. godine svojim originalnim dizajnom, inovativnim tehnologijama i naprednom održivošću. Moderno, novo izdanje legendarnog Bullija u potpunosti je iznova osmišljeno i realizirano.
Volkswagen je već mjesecima unatrag pokazivao ID. Buzz skriven samo simboličnom kamuflažom, a jučer je konačno otkrio njegov konačni izgled i performanse. Riječ je o putničkom modelu ID. Buzz i teretnom ID. Buzz Cargu, za europska tržišta. Dimenzije su 4712 x, 1985 x 1937 mm. Međuosovinski razmak je 2988 mm, a radijus kruga okretanja 11 metara.
Plan je ponuditi ga globalno, kao što su to radili i s dosadašnjim generacijama, dok će u dogledno vrijeme uslijediti i modeli s duljim međuosovinskim razmakom gdje će putnička izvedba imati i treći red sjedala. Na prvi pogled, novi Bulli jedva da se razlikuje od prototipa iz 2017., izuzev nekih funkcionalnih detalja i interijera.
Vanjski dizajn je svakako područje gdje se ID. Buzz se ističe, spajajući moderne VW ID elemente s kultnim detaljima reinterpretiranim iz originalnog T1 iz 1950-ih. Volkswagen je ovdje odradio izvrstan posao jer čini se da svi vole vanjštinu, dok je i unutrašnjost jednako funkcionalna koliko i blistava.
Bit će dostupan u sedam jednobojnih i četiri dvobojne varijante karoserije. Sa svijetlim bojama u kojima je dostupan, ukupni dojam je mladenačkog, zabavnog vozila s jakim emotivnim nabojem. Da, i to je moguće kod električnih…
Volkswagen ga također pokušava napraviti što više održivim, pa je zamijenio prirodnu kožu reciklatima sličnima koži na dodir, a za presvlake sjedala, prostirke i tepihe, kao i krovnu oblogu koristi se reciklirani plastični materijal. Boje interijera pritom odgovaraju vanjskim bojama, a po želji su prisutne i na unutrašnjim površinama za sjedenje, instrumentnoj ploči i oblogama vrata.
Zahvaljujući kompaktnom konceptu modularne električne platforme (MEB) i malim prevjesima, oba modela nude rijetko viđenu iskorištenost prostora. U model ID. Buzz s pet sjedala može stati čak 1121 litra prtljage, i to kada su sva sjedala zauzeta. Maksimalna zapremina modela ID. Buzz Cargo, koji je opremljen pregradnom stijenkom iza prvog reda sjedala, također iznosi preko 3,9 m3.
Pažnja posvećena detaljima je vidljiva u brojnim individualnim motivima koji krase unutrašnjost na različitim mjestima. Većina njih uočljiva je tek na drugi pogled – ovdje se također nalaze funkcionalne i pametne značajke kao što su otvarač za boce i strugalica za led.
Putnička verzija s kratkim međuosovinskim razmakom će dolaziti s baterijom od 82 kWh (77 kWh netto) i straga postavljenim elektromotorom od 150 kW/201 KS i 310 Nm, koji se koristi i u drugim ID modelima. Detalnjijih performansi nema, samo se zna kako je najveća brzina ograničena na 145 km/h.
Maksimalna brzina punjenja je 170 kW, što će dovesti bateriju s 5 na 80 posto u 30 minuta. Ugrađenom punjaču od 11 kW, dostupnom i na ID.3 i ID.4, potrebno je nešto više od 8 sati za potpuno punjenje baterije. Očekuje se da će domet biti oko 400 km.
Dvije verzije Buzza namijenjene Europi ući će u proizvodnju u prvoj polovici ove godine i u prodaju u trećem tromjesečju 2022., ali će na Buzz prekomorski kupci morati pričekati. Očekuje se da će Buzz s dugim međuosovinskim razmakom biti prikazan tek negdje 2023., no u prodaju će se naći tek 2024., dakle dvije godine nakon euro verzije.
Tako je već sad poznato kako će VW ponuditi Buzz s dugim međuosovinskim razmakom i konfiguracijom sa sedam ili osam sjedala (postava 2/3/2 ili 2/3/3), ali još nije jasno hoće li biti ekskluzivan za SAD ili će kupcima u Europi ponuditi obje duljine.