Draga, smanjio sam Golf: Vozili smo redizajnirani Volkswagen Polo
Na cestama Istre vozili smo u Hrvatskoj upravo predstavljeni redizajnirani Volkswagen Polo sa svježim stilskim dotjerivanjem inspiriranim najnovijim Golfom, zajedno s novim tehnologijama pomoći vozaču, infotainmentom i stalnom povezanošću, u čemu se gotovo izjednačio s većim bratom.
Priča o malom velikom Volkswagenu započela je još 1975. godine, a do danas ih je kroz šest generacija proizvedeno više od 18 milijuna. Od samog početka Polo je predstavljao manju, gradsku verziju popularnog Golfa s kojim je redovno dijelio dizajnersku matricu i tehnologije.
No, nikada mu nije bio bliže kao redizajnirana izvedba šeste generacije koja je na tržištu četiri i više nego uspješne godine. S obzirom na to kako su izgledala redovna dotjerivanja prethodnih modela, ovaj put je ono obavljeno prilično drastično.
Sprijeda je potpuno izmijenjen s novim LED glavnim svjetlima već od osnovnog modela Life, dok su LED matrix svjetla opcijski dostupna ovisno o opremi. Novost je i svjetlosna traka koja se proteže cijelom širinom prednje rešetke – slično kao na novom Golfu – koja se serijski dobije u gornja dva paketa opreme, elegantnim Style i sportski orijentiranom R-Line.
Sam odbojnik također je potpuno izmijenjen, također u Golfovom stilu, pa ako ih sada iz daljine gledate sprijeda, teško se razlikuju na prvi pogled. No, razlike u izgledu između tri paketa opreme su lako vidljive i prepoznatljive. Straga je izgled također potpuno revidiran.
Stražnja svjetla poprimaju potpuno novi oblik poput bumeranga i standardno dolaze s LED tehnologijom i svjetlosnim potpisom aktualnog Golfa. Nova je uni boja Ascot siva, te metalizirane Rauch siva, Kings crvena i Vibrant ljubičasta.
Novost je i to se Kings crvena, Pure bijela, Reflex srebrna i Reef plava mogu kombinirati s krovom u crnoj boji (Paket Mini black). Početna dva paketa opreme sada serijski dobivaju 15-inčne alu naplatke, dok su na R-Lineu oni standardno 16-inčni.
Promjene u interijeru nisu tako dramatične kao izvana, ali je napravljeno nekoliko izmjena kako bi i dalje ostao svjež. Tu je i novi upravljač, zajedno sa serijskim digitalnim zaslonom za vozača od 8 inča na Lifeu, odnosno od 10,25 inča na Styleu i R-Lineu.
Oba imaju više mogućnosti različitih grafičkih prikaza, dok bi grafička rješenja na manjem zaslonu ipak mogla biti malo maštovitija i preglednija. U svim razinama opreme vozaču i putnicima je na raspolaganju i središnji dodirni ekran infotainmenta.
Tako se kod verzije Life dobije druga generacija modularne Infotainment matrice (MIB2), sustav Composition Media sa 6,5 inčnim ekranom i funkcionalnostima Apple CarPlay i Android Auto. Ready2Discover s 8,0-inčnim zaslonom standardno dolazi u Style i R-Line i pripada trećoj generaciji modularne Infotainment matrice (MIB3).
S pametnim telefonima spaja se bežično. Uz radijski sustav Ready2Discover korisnik ima mogućnost retroaktivne aktivacije funkcije navigacije (značajke na zahtjev), koja je standard kod Discover Media i Discover Pro.
Zahvaljujući jedinici za mrežno povezivanje (OCU) s integriranim eSIM-om, poboljšane funkcije MIB3 sustava uključuju online usluge We Connect koje su postavljene za neograničeno razdoblje korištenja i We Connect Plus.
Korisnici također mogu personalizirati širok raspon postavki i pohraniti ih u oblak putem Volkswagen ID-a, za korištenje u drugim Volkswagenovim vozilima. Od novih sigurnosnih elemenata svakako prvo treba spomenuti da je standardno opremljen automatskim kočenjem u nuždi i pomoći pri održavanju trake.
Sada je i za Polo dostupna tehnologija „Travel Assist” — sustav automatizirane vožnje 2. stupnja koji automobilu omogućuje da preuzme kontrolu nad ubrzanjem, kočenjem i upravljanjem na autocestama. Travel Assist je funkcionalan pri brzinama do čak 210 km/h, za slučaj da vas put odveze na njemački autobahn….
Tehničku osnovu pruža najsuvremenija modularna poprečna matrica MQB A0 za posebno kompaktna Volkswagen vozila. Nudi niz prednosti; osim kao visokotehnološka podloga omogućuje prostrani interijer uz 351-litarski volumen prtljažnika i izvrsne karakteristike u sudaru.
U bogati sigurnosni paket je sada uključen i zračni jastuk koji se pri sudaru napuše između prednjih sjedala i time spriječi kontakt vozača i suvozača koji je u takvom sudaru uglavnom glavom. Ponuda motora je pri lansiranju ovog modela neuobičajeno jednostavna za jedan njemački automobil.
Jednolitreni TSI trocilindraš dolazi u dvije razine snage – 95 KS/175 Nm i 110 KS/200 Nm. Motori od 95 KS dolaze s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem k0ji se sasvim solidnim pokazao i na autoputu, dok je 7-stupanjski automatizirani DSG mjenjač doplata. Snažniji motor dostupan je isključivo uz DSG mjenjač.
Uvodnog motora, atmosferskog 1.0 litrenog MPI s 80 KS i 93 NM te dvogorivnog TGI (benzin-CNG) s 90 KS i 160 Nm zasad nema u ponudi, ali su najavljeni. Također i GTI s 207 KS koji stiže na ljeto. I za kraj, malo o cijenama: dosadašnji nazivi paketa opreme postaju povijest, stvorivši raspon verzija koji je više prilagođen korisnicima.
U standardni model integrirana je oprema koja je bila najpopularnija među kupcima. Konfigurator sada počinje s verzijom Life, a nastavlja se na Style i R-Line Tako model s 95 KS i opremom Life stoji 135.432 kune, dok je doplata za DSG oko 15.000 kuna. Jači model s opremom Life i mjenjačem DSG stoji 159.803 kune do registracije.