Volkswagen – Buba s KOLIKO konja?
S obzirom na to da iščekivanje nikome ne donosi ništa lijepog, odgovor na pitanje iz naslova slijedi istog momenta.
Jeste li ikada gledali neku utrku iz Rallycross-serije? Naravno da jeste. Samim time ste najvjerojatnije primijetili oveći broj poprilično izobličenih automobila kakve u svojim standardnim formama skoro svakodnevno gledamo na cesti. Pri tome prvenstveno podrazumijevam automobile poput Citroëna C4, Peugeota 207, Fordovih modela Fiesta i Focus, te njima sličnih modela na kakve smo već toliko navikli da ih u prolazu ni ne primjećujemo.
No cestovne verzije se mogu pohvaliti s maksimalno dvjestotinjak konjskih snaga pod poklopcima motora, dok se Rallycross-verzije tih svakodnevnih prometala često mogu pohvaliti i s dvostruko više snage, pa samim time po blatu i prljavom asfaltu ubrzavaju i idu kao sotone.
Samim time je Rallycross iz godine u godinu sve popularniji, jer kroz tu „sotonizaciju“ pojedinih modela ljudima poput mene i meni sličnih daje razloga za usmjeravanje vlastitih afiniteta prema određenom proizvođaču automobila. Isto tako Rallycross u pravilu znači jednostavnost praćenja, jer iako je baziran na postulatima Rally-natjecanja, s druge je strane cijela priča oko ove forme auto-sporta izvedena kroz vožnju u krug, umjesto uzduž i poprijeko neke više desetaka kilometara duge etape kroz neki za ljude često neprohodan dio planine ili šume.
Samim time se uz sport veže i publika, a to je uvijek dobro za popularnost nekog sporta.
U Volkswagenu to itekako dobro znaju, pa su se nakon mini-dominacije u Rallyju odlučili poigrati i s projektom koji bi na staze namijenjene utrkama u sklopu Red Bull Global Rallycross prvenstva donio nešto novo.
Odluka je pala početkom ove godine, no donedavno je bila pod apsolutnim veom tajne. No kako to obično biva, tajne se često otkrivaju, pa je tako ispalo i s ovom, te je prije nekoliko dana iz redova VW-a stiglo pojašnjenje o čemu se konkretno radi.
Ukratko, bolid za gore spomenuto prvenstvo u Rallycrossu uobličen je u „Bubu“ najnovije generacije, za čijim će volanom sjediti svjetski poznati vozač Tanner Foust (inače jedan od voditelja američke verzije legendarne emisije „Top Gear“), te Scott Speed, koji je svijetu oktanskih sportova otprije poznat po svojim nastupima u Formuli 1, gdje je na stazu izlazio u bolidima momčadi Red Bull i Torro Rosso.
Dakle dvojica itekako poznatih ljudi za volanom itekako popularnog Volkswagenovog modela definitivno bi trebali osigurati i velik broj uspinjanja na podije dotičnog prvenstva.
No vjerovali ili ne, Volkswagen nema u planu slavu graditi kroz ta dva slavna imena, već kroz svoj dugo planirani uradak upakiran u savršeno simpatičnu karoseriju aktualne „Bube“.
Dotična „Buba“ GRC je ponešto snižena, proširena, ukrašena hrpetinom optičkih i aerodinamičkih dodataka, no ono najposebnije krije se pod „haubom“, gdje se nalazi sićušan 1,6-litarski Turbo-motor koji razvija ukupno 544 konjske snage.
Da, dobro ste pročitali.
Dotičnih 544 konja će se putem 6-brzinskog sekvencijalnog mjenjačkog sklopa razbacivati na sva četiri kotača, čime su za ovu „Bubu“ osigurane itekako opake performanse od kojih je možda najbolje izdvojiti vrijeme ubrzanja od 2,1 sekunde iz stanja kompletne statike do stotinu kilometara na sat.
Naravno, sve to ne bi bilo toliko brzo i moguće da se nije poradilo na još jednoj jako bitnoj komponenti, a ta se naziva težinom.
Naime, ovako posložena „Buba“ GRC ukupno teži tek nešto više od 1,200 kilograma, što u kombinaciji s gore spomenutih 544 konja predstavlja itekako dobar omjer, a s obzirom na to da sami vozači ne teže više od nekih sedamdesetak kilograma, obje bi „Bube“ GRC trebale ostati na gornjoj granici od 1,300 kg, što je u savršenom skladu i s pravilnikom natjecanja, odnosno prvenstva.
Uglavnom, Ford se možda može pohvaliti s velikim brojem uspjeha i s legendarnim showmanom pod imenom Ken Block, no Volkswagen se može pohvaliti s dva renomirana vozača i jednim itekako renomiranim modelom, pa stoga vjerujem da će sezona natjecanja u sklopu prvenstva biti itekako opaka.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Volkswagen.com, AutoBlog.com, Jalopnik.com i Google Images