Shelby Mustang GT500 CR S900 kao projekt vrijedan divljenja
U moru modernih „Resto-mod“ konverzija Mustanga, ova je definitivno vrijedna spomena.
I to ne samo zato što raspolaže s više od 900 konjskih snaga.

Današnji je svijet automobila itekako čudan. I to sam konstatirao već toliko puta, da sam sebi idem na živce. Ali u svemu tome i dalje tu i tamo stigne neka lijepa vijest ili najava zbog koje se u svijet automobila ponovno zaljubim. Stoga nikoga (pa ni mene) ne bi trebalo čuditi da se već na prve fotografije nekog „Resto-Mod“ projekta uhvatim kao pijan plota. A onda obavezno slijedi neki tekst na temu nekog monstruma koji se iz šezdesetih ili sedamdesetih godina prošlog stoljeća vratio poput noćne more. Ili mokrog sna. Kako za koga.

Ovih se dana u „Resto-Mod“ svijetu jako često pojavljuju neki legendarni modeli kojima je izvađeno mehaničko srce i umjesto njega im je ugrađen pacemaker. Takvih primjera ima hrpetina i sežu od Minija, preko Jaguara E-Type, pa sve do Corvette i Ferrarija 308 GTS na struju. I kao ljubitelj oktana moram priznati da mi se zbog svega toga istovremeno dižu kosa na glavi i želudac. Ali to je u današnje vrijeme tako i tu pomoći nema.
No srećom i dalje postoje tvrtke koje ne odustaju od oktana, glasnoće i urbanog nasilja na prometnicama. Stoga je u toj maniri red predstaviti još jednu sjajnu zvijezdu tog „Resto-Mod“ neba.

Ako se kojim slučajem sjećate milenijalski-nastrojene prerade filma „Gone in 60 seconds“ i novokomponirane „Eleanor“, onda vam je otprilike jasno o kojem se i kakvom automobilu radi u sklopu ove teme. Jer u centru ove priče nalazi se Shelby Mustang. Fora je jedino u tome što ovaj Mustang ne potpisuje prije nekoliko godina nasilno ukinuta tvrtka Unique Performance, već ona pod nazivom Classic Recreations.

Ali s obzirom na finalni produkt, reklo bi se da potonja jako dobro zna preraditi i modernizirati klasik poput Mustanga. A to se iz ovog primjera vidi već na fotografijama.

Uglavnom, tvrtka Classic Recreations iz Oklahome u svijet djeluje već skoro 20 godina. Gospodin pod imenom Jason Engel kao vlasnik tvrtke istovremeno biva i vlasnikom preko 100 Mustanga raznih godišta, oblika i boja, a onda je tu i preko 200 projekata koji su odrađeni iza zatvorenih vrata ove tvrtke. Stoga vrijedi pretpostaviti kako striček Jason jako dobro zna što i kako treba napraviti da bi Mustang oživio u 2021. godini i na cesti se postavio kao respektabilna sila.
Projekt o kojem je ovdje riječ službeno je naručen i potpisan od strane tvrtke Shelby American. Naziva se Shelby GT500 CR 900S. I pod poklopcem motora ima V8-motor sa 7 litara zapremine i 900 konjskih snaga.

Doduše, dotični motor u svojoj bazi na stražnje kotače isporučuje 790 konja, ali uz nešto sitno novaca više snaga raste na 900 konja. Ili pak na 1,000 konja ako klijent osim novaca ima i izražene suicidalne sklonosti. Uglavnom, već je sa 790 konjskih snaga riječ o glasnom i opakom stroju, a kako izgleda sjedanje za volan automobila iz šezdesetih koji u sebi ima motor s 1,000 konja teško je uopće zamisliti.
Formula koja stoji iza ovog automobila glasi „dodaj snagu, smanji težinu i moderniziraj pristup“. Stoga čovjek ne treba imati trinaest fakulteta i skladati pjesmice da bi bilo jasno o kakvom se automobilu ovdje radi. Tj. s kakvim karakterom ovaj poprilično bolestan primjerak Mustanga zapravo raspolaže.

U maniri „Resto-Mod“ filozofije, nije se štedjelo ni na kojem polju. Dapače, svaki dio automobila je rastavljen, moderniziran, ojačan, olakšan i ponovno sastavljen te montiran tamo gdje treba biti. Dakle, izuzev na motoru i mjenjačkom sklopu sa 6 brzina (odnosno automatskom koji je opcionalan) poradilo se i na ovjesu, kočionom i upravljačkom sustavu, te na svim ostalim komponentama od kojih se automobili sastoje. Naravno da je lista preinaka jednostavno pretjerano velika, pa nekako ne vidim smisla nabrajati komponente i revizije, jer bi sam tekst mogao sličiti na popis za kupnju u lokalnom supermarketu.
Stoga vrijedi reći tek da GT500 CR 900S u ovom obliku s onim originalnim ne dijeli baš puno komponenata.
Ali stav je i dalje tu. Isto kao i glasnoća V8-motora.
A to je nekima najbitnije od svega.

Cijene kod ovakvih projekata nisu bitna stavka. Jer kod naručivanja ovakvog automobila nitko ne škrtari, već je ideja biti najluđi, najbrži i najglasniji. I pri tome dio automobilske povijesti donijeti nazad na cestu. Ali kada već postoji službeni cjenik, možda bi bilo u redu navesti pokoju cifru koja se uz ovaj projekt veže.
Naime, sam automobil košta 284,900 Dolara. I za te novce klijent pod haubom dobiva 7-litreni V8 sa 790 konja. Ako klijent kojim slučajem želi punih 1,000 konja, to košta dodatnih 5,000 Dolara i znači novi kompresor i sustav hlađenja.

Automatski mjenjač košta 3,000 Dolara. Kožom presvučen interijer košta 1,000 Dolara. Alarm zajedno sa sustavom protiv krađe košta još 1,000 Dolara. A postoji i opcija brzinomjera s gravurom od 320 km/h. I to košta još 350 Dolara.
Dakle, već sada ovaj popis djeluje kao da su ga sastavljali Nijemci, a ne Ameri.
Ali vjerovali ili ne, ima još…
Za ovaj je Mustang razvijen i „Pro Touring“ paket opreme. Dotični donosi kovane felge, ultra-ljepljive gume, kočioni sustav koji podrazumijeva 14-inčne diskove i šesteroklipne čeljusti te ovjes koji potpisuje renomirana tvrtka Detroit Speed. I sve to košta dodatnih 25,000 Dolara. A ukoliko klijent želi i karoseriju napravljenu od karbonskih vlakana, eto još točno 60,000 Dolara manje na računu.
Uglavnom, kada bi se išle računati sve moguće opcije, Shelby GT500 CR S900 košta skoro 400,000 Dolara. A za te je novce u Americi moguće kupiti Lamborghini Aventador ili dva Audija R8 V10 Plus. Ili čak tri Mercedesa AMG GT. Odnosno u prijevodu, hrpetinu super-automobila iz današnjeg vremena.

Ali ako se neke od nas ovdje pita, nema današnjeg automobila koji se može mjeriti s ovom preko 60 godina starom siluetom.
Jer moderni automobili predstavljaju gušt na cesti i stazi. Ali istovremeno prikazuju tek kupovnu moć svojih vlasnika, dok „Resto-Mod“ automobili ovakvog tipa donose i nostalgiju i hrpetinu emocija kojih u današnje vrijeme na tržištu automobila itekako fali.

Čak i u tom „Resto-Mod“ svijetu danas postoje sociološki korektni automobili na struju. Oni kojima je zbog kompromisa izvađena duša i koji su zbog nasilne elektrifikacije ostali bez esencije onoga što su nekada bili. Vlasnike takvih automobila uvijek nekako vidim kao vegansku ekipu koja žvače pretjerano skup tofu-burger u nekom pomodarski-orijentiranom restoranu. Potom udahnu dim iz parilice i ispuhivanjem obogate zrak oko sebe s dimom okusa bakinih medenjaka i sandalovine. A onda sjednu u svoj električni retro-automobil i u tišini idu spavati u svoju pametnu kuću.

Projekti poput ovog Mustanga djeluju sasvim suprotno. Zajedno s njima i vlasnici takvih automobila djeluju poput onih koji umjesto forsiranja sociološki korektne veganske hrane idu na roštilj s frendovima. Piju pivo i puše kao smukovi. A zatim sjednu u svoje V8-Resto-Mod-čudovište, puste neki od hitova Kid Rocka, frendovima pokažu srednji prst i u oblaku dima nestanu. Po putu prema kući odrade pokoju utrku na cesti, a kada kući konačno stignu, ne idu spavati, već popiti još nešto i potom s boljom polovicom uživati u seksu.
Pa sad vi cijenjeni čitatelji recite koji scenarij i karakterni opis automobila zvuči bolje…
