Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 06.11.2015

Je li ovaj Chevrolet pretvoren u svetogrđe?

„Muscle Car“ era je tijekom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća potresala američki kontinent. No iako Chevrolet Nova kao model nikada nije bila ni približno najpopularniji automobil iz te slavne ere američkih automobila, svejedno mislim da ovakav tretman ni približno nije zaslužen.

"Malo drugačiji" Chevrolet Nova iz 1967. godine.
“Malo drugačiji” Chevrolet Nova iz 1967. godine.
foto: Automobiles Review

Počeo je SEMA Show. To je dovoljno samo spomenuti kako bi jedan dio svijeta automobila počeo skakutati od sreće.
Zašto? Jednostavno zato što se na tom megalomanski-velikom sajmu iz godine u godinu prezentiraju najveća čuda iz polja tuninga i stylinga, te je upravo taj sajam od saveznog značaja za razvoj svih trendova koji će se razvijati unutar bliže budućnosti.

Na samom prostoru sajma nalazi se mali milijun izlagačkih prostora na kojima se pod obavezno nalazi hrpetina dijelova poput kotača, ovjesa, auto-akustike (tj. infotainment-sustava, kako se to moderno kaže), te oveći broj oskudno odjevenih pripadnica ljepšeg spola obogaćenih plastikom, silikonima i Botoxom. Uglavnom, idila samo takva i raj za sve one koji su ikada na ulici primijetili neku „j**enu felgu“ na nekom „j**enom automobilu“.

Hmmm...
Hmmm…

Izuzev hrpetine proizvođača opreme i komponenata namijenjenim svijetu brzine, performansi i ostalih dijelova tuning-scene, tu je i oveći broj proizvođača automobila koji se kroz prerađene i dorađene modele pokušavaju prikazati sastavnim dijelom tuning-scene.
Tako se već godinama na prostoru SEMA Showa u Las Vegasu svijetu u najotkačenijim izdanjima predstavljaju Toyota, Ford, KIA, Hyundai, Chevrolet i sva sila drugih proizvođača automobila koji (barem) jednim dijelom ciljaju na ekipu koja u sklopu svijeta tuninga i stylinga provodi veću količinu vremena trošeći novce na dijelove s kojima će njihovi automobili biti brži, jači, ljepši i slično.

Na SEMA Showu je ove godine moguće vidjeti i prvi BMW i8 koji je spojen s podom.
Na SEMA Showu je ove godine moguće vidjeti i prvi BMW i8 koji je spojen s podom.
foto: Art of Gears

Uglavnom, koliko je dosad poznato, Ford ove godine prezentira nekolicinu otkačenih varijacija na temu svojih modela, Toyota (tj. Scion) će kroz prikaz automobila nalik lowriderima, taksijima i sličnim varijacijama na temu bezličnih polu-Toyota pokušati u svoje salone dovući nekolicinu novih kupaca, dok će KIA s nekolicinom svojih pomalo izobličenih modela pokušati apelirati na mlađu i otkačenu populaciju koja se vikendima skuplja na parkiralištima i pokazuje veličinu vlastitog ega.
Uglavnom, SEMA Show i opet nudi svašta nešto, što je (naravno) sasvim u redu.

Novi Camaro je jedna od glavnih okosnica Chevroletovog izlagačkog prostora.
Novi Camaro je jedna od glavnih okosnica Chevroletovog izlagačkog prostora.
foto: Chevrolet

Chevrolet je za ovaj slavni sajam pripremio hrpu toga, no koliko mi je poznato, glavna nit vodilja izlagačkog prostora ove tvrtke trebao bi biti novi Camaro.
Shodno tome će se na izlagačkom prostoru naći nekoliko primjeraka ovog modela, kao i nekolicina tunerskih uradaka koji za cilj imaju predstaviti novi Camaro entuzijastima koji u njemu možda ne vide dobru bazu za tuning.
Samim time bi Chevrolet trebao oko sebe okupiti još veći krug obožavatelja, te na pravi način priprijetiti Fordu i Dodgeu, koji se kroz Mustang i Challenger međusobno bore u samom vrhu trona ponovno aktualizirane „Muscle Car“ filozofije koja i dan-danas potresa Ameriku.

E sad…kako je Ford prije nekoliko mjeseci u sklopu svoje „Go Further“ ideologije svijetu predstavio Mustang s dvolitrenim motorom, tako su u Chevroletu podigli obrvu i odlučili parirati Fordu do kraja. Tako se pod poklopcem motora novog Camara našao dvolitreni EcoTec Turbo-motor (svaka sličnost s Opelom je sasvim namjerna), koji sa svojih 272 konjske snage koji će putem stražnjih pogonskih kotača pogoniti „najekonomičniju“ verziju Camara. No dotični motor na ovogodišnjem SEMA Showu neće biti prezentiran pod poklopcem motora novog Camara, već pod onim koji pripada Chevroletovom modelu Nova iz 1967. godine.

Ovako je to zamišljeno na papiru...
Ovako je to zamišljeno na papiru…
foto: Automobiles Review

Dotična je Nova ukratko „resto-mod“ produkt suradnje Chevroleta i još nekolicine tvrtki koje svoje polje djelovanja usmjeravaju prema svijetu tuninga i restauracija klasičnih automobila. Samim time ova Nova (gle, rima) usprkos klasičnim linijama i detaljima sadrži kompletno nov ovjes, mjenjački sklop sa šest brzina, te gore spomenuti dvolitreni EcoTec-motor s 272 konjske snage.
Naravno da je to već i na papiru sasvim dovoljno, no taj dio priče i nije toliko bitan, već je problem usmjeren prema fuziji jednog od legendarnih Chevroletovih modela koji je u sklopu isto tako legendarne ere američke auto-industrije 1967. godine na scenu stupio s V8 motorom pod haubom – baš kako i priliči jednom „Muscle Car“ automobilu. Samim time pomalo čudi (i istovremeno zgražava) ovakav spoj klasičnog i modernog, jer četiri cilindra i tek dvije litre zapremine u kontekstu jednog ovakvog automobila nitko nije mogao (a niti htio) zamišljati.
Zapravo me čudi da se uz ovo svetogrđe pod poklopcem motora nije našla npr. instalacija za plin ili kakav HHO-generator, uz koje bi ovaj „ekonomičan“ motor mogao biti još ekonomičniji.

Što ne valja s ovom fotografijom?
Što ne valja s ovom fotografijom?
foto: Automobiles Review

Uglavnom, da…ova Chevrolet Nova (i opet rima) izvana sadrži sve prave atribute zbog kojih je kao automobil jednostavno predivan pokušaj uskrsnuća jednog od legendarnih modela ove marke.
No usprkos svemu tome je cijela priča oko ovog automobila jednostavno jadna i iskreno bih volio sresti autora ove ideje, kako bih mu mogao zahvaliti spajanjem moje cipele s njegovim dupetom.
Vjerujem da će se nekima ovaj automobil itekako dopasti, jer svojim postojanjem predstavlja „savršen spoj između slavnih vremena sirove snage i tehnološke ere koja je danas aktualna“. No kakve god floskule ponudili autori ovog projekta, mišljenja sam da je ovaj automobil idejno koncipiran unutar zidova Chevroletovog odjela marketinga, umjesto u garaži i od strane masnih i prljavih mehaničara koji bi kroz ovakav projekt i s pravim motorom proživljavali dane vlastite mladosti.
Samim time se jednostavno ne mogu nagovoriti da za ovaj automobil osjećam išta izuzev gađenja, a to niti jedan pravi američki „Muscle Car“ automobil nikako ne zaslužuje.
Stoga umjesto „bravo za Chevrolet“ mogu zaključiti jedino „šteta“, jer se umjesto ove tehnološko-povijesne nakarade moglo poraditi na jednom odličnom „Resto-Mod“ projektu.
Ne mislite li i vi tako?

Eto praktičnog odgovora na pitanje "kako upropastiti predivan klasični automobil".
Eto praktičnog odgovora na pitanje “kako upropastiti predivan klasični automobil”.
foto: Automobiles Review

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana