Honda, Mugen i božićni pokloni
Gledajući fotografije ovog Mugenovog uratka, stvarno je teško izbrisati neke misli koje se roje i nasmijavaju nas do suza…
Mugen – Hondin „mali od tuninga“. Tvrtka koja već desetljećima izvlači ono najbolje iz Hondinih modela, te jedna od onih s kojima je sam proizvođač zbog silnog truda itekako čvrsto povezan.
Stoga ukratko recimo samo da je Mugen za Hondu isto što i Alpina za BMW ili pak ABT za Audi i Volkswagen.
Tijekom godina i godina, Mugen je ekipi s V-Tec sustavom u krvi uvijek davao razloge za oduševljenje. Često su ti razlozi bili svedeni tek na pokoji decentan dodatak na karoseriji, još češće su se dodaci nalazili pod poklopcem motora, a najčešće je kombinacija Mugena i Honde na stazi uzimala mjeru konkurenciji. Uostalom, sjetimo se samo JGTC-natjecanja i legendarnog NSX-a koji je često nakon revizije od strane Mugena ispao nepobjedivim.
Tijekom posljednjih godina od ove se japanske tvrtke jako malo toga čulo u javnosti. Tek je tu i tamo pokoji sporadičan komadić tehnologije nakratko odjeknuo u medijima, ali to je u pravilu bilo to. Stoga se često činilo da Mugen iz ovog ili onog razloga smanjuje svoje aktivnosti na polju redefiniranja pojedinih Hondinih modela, a nekima je čak palo napamet i da se Mugen malo-pomalo gasi. No srećom, ti su zli glasnici bili u krivu, jer ispada kako je tvrtka samo malčice pridrijemala. A za takvu tvrdnju je možda najbolji dokaz upravo u ovom momentu pred vama.
Nazvan RC20GT, ovaj „brojke i slova“ Civic Type R predstavlja projekt na kojem Mugen već neko vrijeme marljivo radi. Pa iako brojke u ovom momentu ne prate cijelu priču, te ispadaju nepoznanicom s kojom Mugen pokušava publiku držati u neizvjesnosti, neke se stvari ipak znaju.
Za početak se zna kako je pod poklopcem ovog Civica ostao genijalni K20C1 – motor koji uspomoć Turbo-punjača u svom tvorničkom izdanju razvija preko 300 konja, te je u stanju fascinirati čak i one najzahtjevnije ljubitelje današnjih „hot hatch“ automobila. Dakle, snage za ovaj Mugenov projekt već u bazi definitivno ne fali.
Prema nekim šturim navodima, sufiks snage od nekih 40-ak konja dobiven je igrarijama na poljima usisa i ispuha, ali i na onima koja podrazumijevaju nule i jedinice centralne jedinice, odnosno ECU-a.
Naravno da gore navedena brojka nije službeno potvrđena, ali eto…malo smo se snalazili u krugovima kojima je slogan „volim te mama, al´ ne više od Honde i Mugena“ i saznali ponešto.
U svakom slučaju se Mugen zdušno bacio na posao i revidirao novi Civic Type R kako najbolje zna i umije, pa je za pretpostaviti kako će RC20GT uskoro mnoge vlasnike „običnih“ Type R-ova baciti u očaj.
…a sada nešto sasvim drugačije – kako bi rekli Pythonovci…
Kako je Božić već odavno prešao iz vjerskog praznika u shopping-maniju i natjecanje tko će jače svijetliti, tako su se tom trendu priklonili i Japanci. Pa iako u Japanu mise i sakristijske svečanosti nisu zastupljene kao u nekim drugim dijelovima svijeta, Djed Mraz je svejedno postao glavni lik prosinca u zemlji izlazećeg sunca. Stoga shopping-manija ne izostaje ni pod razno, te se javna potrošnja opako povećava kupovinom više ili manje potrebnih darova više ili manje bitnim ljudima. Dakle, kao i kod nas.
No zašto to sad navodim…
Pa recimo da sam se pogledom na fotografije ovog (na Tokyo Auto Salonu prezentiranog) Mugenovog uratka zapitao jesu li Mugenovci za Božić ove godine dobili trokute, kutomjere i ravnala.
Zašto?
Pa jednostavno bacite pogled prema fotografijama i sve će otprilike biti jasno.
Mislim, Civic Type R u svojoj najnovijoj generaciji definitivno nije lijep automobil. Dapače, iz nekih bi se kuteva mogao nazvati i nazivno ružnim, ali kako je ljepota u oku promatrača, recimo da postoje i oni koji se sa mnom nikako ne bi složili.
Stoga ne bih ulazio u relacije koje podrazumijevaju krajnosti poput lijep ili ružan, jer dojmovi ionako ne idu u tom smjeru. Civic Type R jednostavno izgleda kao automobil oko kojeg su se svi pretjerano trudili i zato se svojom pojavom ne čini nimalo homogenim, već ispada na neki način vulgaran u svom nastupu.
Ok…nekome u tome i jest poanta, ali ukusi su različiti i nama je većinom fuj – barem što se dizajnerskog jezika tiče.
Mugen je sve to (očito) poželio popraviti, te ujediniti inače hrpetinu razbacanih detalja u jednu složenu cjelinu. Tome u prilog idu detalji koji sami po sebi možda i ne izgledaju loše, ali u kombinaciji jedni s drugima doista ispadaju pomalo generičkima, te odaju dojam kao da su stvoreni ravnalom i trokutom.
Rez ovdje – oštri kut ondje – par kockastih usisnika tamo i onda još koji trokutasti usisnik tamo negdje drugdje. Zatim „ralica“ od karbona, okvir nazivno nalik logotipu od Supermana između farova (samo bez slova „S“). A onda slijede i tu i tamo pokoji sporadično razbacani pravokutnik, te na kraju (i to onom stražnjem) kaotičan difuzor, uglati detalji na braniku i „mačje oči“ s BMX-a iz osamdesetih.
Ukratko, ako se ovaj set optičkih dodataka može ikako nazvati, onda međusobno-uklopljeni kaos sam po sebi pada napamet.
Što se interijera tiče, napamet pada tek nekoliko pojmova… Za početak tu je „karbon“. Zatim „uglovi“, pa „ekrani“, „pomagala za bauštelce“ i „volan od Knight Ridera“. Sve ostalo bježi iz glave poput mladih iz Slavonije i oko interijera ovog Mugenovog projekta stvarno nema smisla navoditi daljnje stavke.
Da, sve skupa izgleda usmjereno, trkaći i tako to, ali s obzirom na eksterijer postaje jasno da RC20GT nije trkaći automobil. Stoga stvarno nije jasno što je pjesnik ovim automobilom htio reći.
Dakle, u ovom momentu fascinantnih navoda vezanih uz performanse ovog Mugenovog projekta ne postoje. Ne postoje ni vremena s kojima bi se ovaj automobil mogao pohvaliti na nekoj stazi u Japanu, a nema ni detalja vezanih uz aerodinamiku i njena poboljšana svojstva.
Ono što se zna jest to da su se Mugenovci poigrali s motorom i ovjesom, te da su ove godine za Božić dobili pribor za geometriju s kakvim se služe osmoškolci.
Ili su pak zaposlili Pokémone u odjel dizajna, te se time priklonili današnjem „mainstreamu“ u domeni dizajna automobila u Japanu. Stvarno se ne zna.
No na kraju cijele priče umjesto fascinacije ostaje upitnik iznad glave svih nas koji smo za Mugen čuli, te koji smo tijekom nekih prošlih godina nerijetko bili fascinirani detaljima i idejama koje su ovi japanski Honda-mađioničari znali provesti u praksu.
Novi je Civic Type R apsolutno zanimljiv i brz automobil, te je već samim time oko sebe u stanju skupiti zaljubljenike u marku, model i Type R ideologiju. No nekako sumnjam da će Mugen s ovim sivim i uglatim čudom postići još bolji efekt od Civica Type R u svom tvorničkom izdanju.
A vi?