Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 03.06.2021

Bentley kao sinonim za smijeh i probavne probleme

…i to istovremeno, što je definitivno uspjeh i presedan.

Što uradi, crni Starteče...
Što uradi, crni Starteče…
foto: Hollmann International

Bentley Bentayga – buljooki glorificirani karavan nenormalno visoke cijene i opreme koja podrazumijeva pokretne ladice s udicama i stavke potrebne za sokolarenje. Automobil koji je reklamiran kao prvi SUV na svijetu čija se igla brzinomjera zabila s one ljepše strane 300 kilometara na sat. Model koji je postavio neke nove granice u domenama luksuza, tehnologije, opremljenosti i performansi.

Odnosno, u prijevodu, riječ je o automobilu kojem pretencioznost i brkanje lončića izviruju iz svake šupljine.

Eto i dokaza...
Eto i dokaza…
foto: YouTube

Mislim, kome je ikada trebao SUV koji ide 300 kilometara na sat?! Postoji li normalna osoba koja pogleda specifikacije ovog buljookog monstruma s grbom i kaže „Hmmm… Šest litara zapremine i 12 cilindara… I samo 600 konja?“?!
Možda i jest. Ali u tom slučaju takvu osobu nije baš moguće strpati pod klasifikaciju „normalnog“.

Usprkos tome Bentley Bentayga i dalje postoji. Košta duplo više od najskupljeg Audija Q7 (s kojim dijeli veliku većinu komponenata) i sposoban je juriti više od 300 kilometara na sat.
Dakle, riječ je o izvitoperenoj slici brzine i performansi s kojima raspolaže jedna ogromna i neugledna pokretna fotelja.

Vjerovali ili ne, ovo je interijer jedne Panamere.
Vjerovali ili ne, ovo je interijer jedne Panamere.
foto: Mansory

E sad… Kako svijet tuninga i stylinga već neko vrijeme (pre)često odlazi u domene nepotrebnog i smiješnog, nikoga više ne čude raznorazne poseljačene izvedenice pojedinih modela. I to neovisno o obliku karoserije.
Dapače, ako se gleda opus djelovanja nekih tvrtki na tom polju „oplemenjivanja“ automobila, opis „seljački“ sam po sebi pada napamet. Pogotovo ako se npr. pogleda što je sve u stanju osmisliti (ili bolje rečeno upropastiti) švicarska tvrtka Mansory ili pak ludi Japanci zaposleni unutar zidova tvrtke WALD.

No u ovom slučaju nije riječ o Mansoryju niti o WALD-u. Riječ je o njemačkoj “tjunerskoj” kući zvanoj Startech koja je uspjela jedan od najnepotrebnijih i najružnijih automobila na svijetu učiniti još nepotrebnijim i još ružnijim.
…a to je definitivno bio jedan poprilično težak zadatak.

Je li ovo samo meni odvratno?
Je li ovo samo meni odvratno?
foto: Mansory

Stvarno ne znam odakle je krenula inspiracija za stvaranje ove monstruozne nakupine lima, kože i plastike. Ali je za pretpostaviti kako je netko u Startechu prije početka revizije ove Bentayge postavio pitanje u stilu „E, što mislite kako bismo od neprivlačnog automobila mogli napraviti nešto toliko gadno, da samom svojom pojavom uzrokuje krvarenje iz očiju?“.

Isto tako ne znam niti koliko je ruskih mafijaša u redovima našeg velecijenjenog čitateljstva, ali je za pretpostaviti kako ih nema baš puno. A to pak u prijevodu znači da će tek malobrojni posjetitelji našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila pogledom na ovaj Bentley imati osmijeh na licu.
Ostatak će se cijenjenog čitateljstva vjerojatno boriti s vlastitim želucem, ne bi li se tek netom konzumirani doručak ili ručak iz njega vratio poput osvetnika.
No to su samo pretpostavke…

Ovo se krije pod poklopcem motora ove Bentayge.
Ovo se krije pod poklopcem motora ove Bentayge.
foto: Startech

Znam da sam možda pretjerano kritičan. Ali ako se mene pita, Bentayga kao raskalašeni i u svim mogućim aspektima pretjerani SUV već u startu slovi kao lijek za kompleksaše i mikropeničare. No koliko god da je u tvorničkom izdanju Bentayga nalik nekoj malignoj bolesti, stvarno vjerujem da je Startech ovim projektom uspio ružan automobil učiniti i beskorisnim te time između ostalog posramiti čak i „tjunere“ Hondi Civic iz deves´prve.

Razlog?

Pa samo pogledajte koliko je ovaj automobil j**eno nizak i sve je jasno kao dan. To naravno ne bi bio nikakav problem kada bi se radilo o automobilu koji nije SUV-klasifikacije. Tj. kada u ovom slučaju ne bi bila riječ o modelu koji je namjerno visok, kako bi se njegovi vlasnici mogli voziti i parkirati posvuda.
Naravno da ima i drugih “sniženih” SUV-automobila, ali ajmo se samo na sekundu zapitati što se dobije spuštanjem SUV-a…
Ništa drugo, nego malo veći karavan.
Znate, onaj oblik karoserije koji se od strane mnogih povezuje s građevinom i prijevozom krumpira, odnosno onaj kakvom se bogati ljudi većinom smijulje.

Farovi na krovu posebno su (cenzura) detalj...
Farovi na krovu posebno su (cenzura) detalj…
foto: Hollmann International

Ukratko govoreći, ovaj Bentley izgleda poput bespravno sagrađene moderne kuće koja na sebi ima farove i kotače. I to je sasvim dovoljno ne samo da ispadne definicijom „uvrede za ukus“, već i da se ekipa u trenirkama i koleđicama namršti i kaže „Auuuu, j**ote…“.
No to je samo moje mišljenje…

Koja je razlika između karavana i ovog čuda?
Koja je razlika između karavana i ovog čuda?
foto: Hollmann International

Bentley Bentayga dakle u startu raspolaže s Volkswagenovom ideologijom V12-motora. Znate, onaj W12 koji u kombinaciji sa šest litara zapremine već odavno pogoni novokomponirane Bentleyeve modele nastale u sklopu post-britanske ere.
Sva je ta zapremina zajedno s brojem cilindara zaslužna za konačnu brojku od ukupno 600 rado galopirajućih konja i oko 900 Nm maksimalnog okretnog momenta (брат).
Zbog tog se motora, napredne tehnologije i još pokojeg detalja Bentayga danas može pohvaliti titulom „najbržeg SUV-a na svijetu“, što iz Bentleyja konstantno ističu.

No ekipa unutar zidova tvrtke Startech očito je svim tim tvorničkim brojkama ispala razočarana, pa su se odlučili malo poraditi na svojima…

Vid´snage, majketi...
Vid´snage, majketi…
foto: Startech

Rezultatno stanje je isti 6-litarski W12-motor, ista maksimalna brzina i skoro identično ubrzanje od „nule“ do „stotke“. Ali konja i „njutna“ ima više. I to poprilično puno.

Konačni izmjeri snage pokazali su ukupno 710 konja i 1,070 Nm maksimalnog okretnog momenta (брат), što je zapravo na neki način zbunjujuće.
Naime, ako je snaga narasla za sto i kusur konja te ako „njutna“ ima dovoljno da se tijekom ubrzavanja ovog buljookog pokretnog festivala kompleksa vrtnja planete oko svoje osi uspori, kako je moguće da ubrzanje ispada skoro identičnim kao ono s kakvim Bentayga raspolaže u svom tvorničkom izdanju.
I naravno, kako je moguće da maksimalna brzina nije narasla ni najmanje?

Bentley Bentayga - Electrolux Edition.
Bentley Bentayga – Electrolux Edition.
foto: Hollmann International

Vjerovali ili ne, odgovor na to pitanje jednostavan je do boli. I ukratko se svodi na aerodinamička svojstva pravokutnika s kojima se Bentayga (a i masa drugih SUV-modela) itekako može pohvaliti. Kažu mudri i stari ljudi da “moš´ istjerat čovjeka iz sela, ali nemoš´selo iz čovjeka”, pa moram priznati da se ovaj Bentley uklapa u tu poslovicu.

A zašto?

Jednostavno zato što je za početak SUV. Odnosno ogroman terenski automobil kojem su oduzete terenske sposobnosti. Karavan koji to zapravo i nije te pokretni festival pretencioznosti. Riječ je o još jednom predimenzioniranom užasu koji raspolaže s hrpetinom konja i upitnom upotrebljivosti. Jer je već u osnovi i dalje riječ o automobilu koji ima aerodinamička svojstva pravokutnika.

Stoga je ovakav set prerada ne samo nepotreban, već i smiješan. Pogotovo kad se u obzir uzme cifra od preko 26,000 Eura, odnosno vrijednost jednog sasvim solidno opremljenog Golfa GTI.
Da… Toliko košta paket svega i svačega za motor, poseban ispušni sustav te set svega i svačega montiranog na ovjes. Onaj koji karoseriju spušta nekoliko centimetara bliže podu.

Pogled na užas iz drugog kuta...
Pogled na užas iz drugog kuta…
foto: Hollmann International

I da… Možda će nekome ovakav automobil ispasti ostvarenjem svih snova. Nekima će ovaj Bentley biti i predmet apsolutne fascinacije, a neki sasvim sedmi možda već sad traže postere po Internetu, ne bi li ovim automobilom oplemenili svoje ekrane kompjutera i pametnih telefona.
No pretpostavljam da će za sve nas (koliko-toliko) normalne ovakav Bentley ispasti tek svojevrsnom uvredom za intelekt i ukus.

Naravno da će među cijenjenim čitateljima biti i onih koji zagovaraju onu staru uzrečicu koja kaže „ljepota je u očima promatrača“. Ali iskreno mislim da su promatrači koji zagovaraju takvu teoriju u ovom slučaju u najmanju ruku slabovidni ili pak slijepi poput šišmiša.

A sad odoh po trenirku i koleđice…

Pozdrav i do čitanja.

Eto...za one u zadnjim klupama.
Eto…za one u zadnjim klupama.
foto: Startech

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana