Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Mato Pavličević 26.07.2022

Zbog elektrifikacije se gase Ford Focus i Renault Megane

Francuski proizvođač će već ove jeseni nakon 27 godina i četiri generacije “ubiti” svoju nekadašnju zlatnu koku, dok će Ford držati Focus do kraja životnog vijeka aktualne generacije, do 2025. Oba automobila svoje mjesto u proizvodnji će prepustiti električnim modelima.

Britanski Autocar izvještava da su posljednji Megane hatchback, limuzine i karavani s ICE motorima sišli s Renaultovih proizvodnih traka za neka tržišta, nakon četiri generacije i 27 godina na europskom tržištu kompaktnih automobila. Naziv Megane uveden je 1996. godine kod nasljednika modela 19. Renault je tako završio proizvodnju Meganea s ICE pogonom, ustupivši mjesto potpuno električnom crossoveru Megane E-Tech. To ujedno označava kraj ove nekad uspješne kompaktne serije automobila, nakon 27 godina i četiri generacije

Tako kažu kako su proizvodne linije Meganea u Španjolskoj i Turskoj prestale proizvoditi nove automobile, iako Renault to tek treba i službeno potvrditi. Nasljednik danas poznate ponude Meganea neće biti nova generacija hatchbacka s benzinskim ili dizelskim motorima, već Megane E-Tech Electric; novi mali crossover s višim položajem sjedenja, potpuno električnim (EV) pogonom, i namjenskom EV skateboard platformom.

S druge strane, turska tvrtka Karsan planira petogodišnju proizvodnju limuzine Megane u Turskoj, počevši od rujna 2022., preuzimajući licencu od Oyak Renaulta. Prodaja Renaulta Meganea opadala je u odnosu na popularnije konkurente u C-segmentu, uključujući VW Golf, Ford Focus, Hondu Civic, Toyotu Corollu, Peugeot 308 i Opel Astru. Globalna prodaja Renaulta Megane četvrte generacije dosegla je vrhunac od 168.000 jedinica u 2017., prije nego što je pala na manje impresivnih 70.000 u 2021., dok je najuspješnija godina za ovaj model bila 2004., s 465.778 prodanih automobila

Renault će 2024. godine, nastavljajući širiti portfelj električnih modela, predstaviti serijsku verziju Scenica koja će se isključivo nuditi u EV obliku na temelju iste platforme. Kupci koji žele vozilo slične veličine s elektrificiranim motorom s unutarnjim izgaranjem mogu se i dalje odlučiti za nekog člana Renaultove SUV obitelji uključujući Captur, Arkanu i najnoviji Austral.

Bit će ukinut i Ford Focus, obiteljski automobil koji je utjelovio renesansu tvrtke 1990-ih i postao sinonim za obiteljske automobile koji su zabavni u vožnji. Past će 2025., kao žrtva Fordovog pomaka prema liniji elektrificiranih modela. Vijest je stigla s Fordovom objavom da će prekinuti proizvodnju automobila u svojoj tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj, gdje se trenutno proizvodi Focus. Saarlouis se natjecao za proizvodnju Fordove sljedeće generacije električnih vozila, ali je izgubio od tvornice tvrtke u Valenciji.

“Nemamo u našem ciklusu planiranja dodatni model koji bi bio za Saarlouis”, rekao je novinarima predsjednik Forda Europe Stuart Rowley, dodajući da Ford istražuje “druge mogućnosti” za tvornicu koje uključuju i njenu prodaju nekom drugom proizvođaču automobila. Jasno je da će to značiti gubitak radnih mjesta u Njemačkoj, u Saarlouisu je trenutno zaposleno 4600 ljudi.

No, moguće je da bi dio njih mogao biti prebačen u drugu Fordovu drugu njemačku tvornicu, onu u Kölnu, koja bi 2023. godine trebala započeti proizvodnju novog crossovera temeljenog na VW-ovoj električnoj arhitekturi MEB. Ali Ford je upozorio da Valencia također može očekivati ​​pad broja zaposlenih, unatoč dobivanju ugovora za Fordove električne automobile sljedeće generacije. Oko 6000 ljudi radi u španjolskoj tvornici u kojoj se proizvode crossover Kuga, monovolumeni S-Max i Galaxy te Transit Connect.

I Mondeo se tamo proizvodio do proljeća ove godine, a Ford je iz ponude izbacio svoju nekoć popularnu obiteljsku limuzinu i karavan kao jedini odgovor na pad prodaje pošto su kupci D segmenta masovno prešli na crossovere. Mondeo, nekoć i Automobil godine, bio je traženi model u europskim Fordovim salonima gotovo 30 godina, ali s obzirom na nove okolnosti u Fordu nisu smjeli biti sentimentalni.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Japanski automobili nekad i danas

Piše: Niko Poznat

KVIZ: Možete li prepoznati ovih 10 automobila koji su prerađeni skroz do neprepoznatljivosti?

Piše: Davor Kindy

SAVJET: Popis 10 najvažnijih stvari koje trebate imati kada idete automobilom na godišnji odmor

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: proizvođači automobila koji su prije bili super – 2. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 5: cestovni automobili koje potpisuje Cosworth

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Oprez: Vaši osobni podatci nisu privatni – Je li GDPR u domeni automobila zakazao?

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Kako brzo potrošiti gume sa Ferrarijem F40 u režiji Tax The Rich ekipe!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kakav ste tip vozača?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: proizvođači automobila koji su prije bili super – 1. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Monoposto Spider – Društveno distanciranje kako ga vidi Alfa Romeo


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2022. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana