Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 02.02.2022

Toyota i vodik: novi moduli za širu primjenu, od brodova do vlakova

Toyota je započela razvoj gorivnih članaka još 1992. godine i otad neprekidno dorađuje svoju tehnologiju vodika. Drugu generaciju modula gorivnih članaka je započeo sastavljati proizvodni tim u Europi, u Centru za istraživanje i razvoj TME, u Zaventemu, u Bruxellesu.

Foto Toyota

Toyotin cilj je ugljično neutralno društvo za čije postizanje razvijaju nekoliko tehnologija elektrifikacije, uključujući vodik koji smatraju jednim od najvažnijih temelja za smanjenje CO2. Toyotina posvećenost vodiku nadilazi putničke automobile, pa svoju tehnologiju vodikovih članaka čine dostupnom u modulima jednostavnima za korištenje u raznim primjenama.

Stoga je sustav gorivnih članaka iz Toyote Mirai preoblikovan u kompaktne module, a upravo je i započela proizvodnja 2. generacije modula, temeljenih na naprednoj 2. generaciji sustava gorivnih članaka.

Foto Toyota

Ovaj novi sustav, koji je posložen u kompaktnije, lakše module, daje i veću gustoću snage. Moduli su dostupni u dva oblika, kockastom i ravnom, pravokutnom obliku radi pružanja veće fleksibilnosti i lakše prilagodbe za razne namjene. Njih će će isto tako sastavljati proizvodni tim u Europi, u Centru za istraživanje i razvoj Toyota Motor Europe (TME), u Zaventemu, u Bruxellesu.

Ponukani značajnim porastom potražnje u cijeloj regiji, od siječnja 2022. u ovom novom pogonu upogonili su pokretnu traku za pokusno sklapanje, kombinirajući tehnološki napredni proizvod i visoku završnu kvalitetu.

Foto Siemens AG

Pojava klastera za vodik u Europi je posljedica ujedinjavanja različitih sektora i udruživanje njihovih vještina, tehnologija i primjena – kao što su flote kamiona, autobusa i taksija, plovila, vlakovi pa i avioni, te vodikova infrastruktura, radi stvaranja održivih poslovnih prilika, omogućavajući im pretvaranje u jezgru iz koje će nastati veći broj aktivnosti.

Toyota je tako izradila, testirala i isporučila 6 modula gorivih ćelija za sljedeću fazu projekta FCH2RAIL, razvoja dvomodnih vlakova bez emisija, koji kombiniraju uobičajenu upotrebu kolosijeka i vožnju željeznicom bez emisija bez nadzemnih vodova. Testovi će ovih dana krenuti na prugama Portugala i Španjolske.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana