Toyota i vodik: novi moduli za širu primjenu, od brodova do vlakova
Toyota je započela razvoj gorivnih članaka još 1992. godine i otad neprekidno dorađuje svoju tehnologiju vodika. Drugu generaciju modula gorivnih članaka je započeo sastavljati proizvodni tim u Europi, u Centru za istraživanje i razvoj TME, u Zaventemu, u Bruxellesu.
Toyotin cilj je ugljično neutralno društvo za čije postizanje razvijaju nekoliko tehnologija elektrifikacije, uključujući vodik koji smatraju jednim od najvažnijih temelja za smanjenje CO2. Toyotina posvećenost vodiku nadilazi putničke automobile, pa svoju tehnologiju vodikovih članaka čine dostupnom u modulima jednostavnima za korištenje u raznim primjenama.
Stoga je sustav gorivnih članaka iz Toyote Mirai preoblikovan u kompaktne module, a upravo je i započela proizvodnja 2. generacije modula, temeljenih na naprednoj 2. generaciji sustava gorivnih članaka.
Ovaj novi sustav, koji je posložen u kompaktnije, lakše module, daje i veću gustoću snage. Moduli su dostupni u dva oblika, kockastom i ravnom, pravokutnom obliku radi pružanja veće fleksibilnosti i lakše prilagodbe za razne namjene. Njih će će isto tako sastavljati proizvodni tim u Europi, u Centru za istraživanje i razvoj Toyota Motor Europe (TME), u Zaventemu, u Bruxellesu.
Ponukani značajnim porastom potražnje u cijeloj regiji, od siječnja 2022. u ovom novom pogonu upogonili su pokretnu traku za pokusno sklapanje, kombinirajući tehnološki napredni proizvod i visoku završnu kvalitetu.
Pojava klastera za vodik u Europi je posljedica ujedinjavanja različitih sektora i udruživanje njihovih vještina, tehnologija i primjena – kao što su flote kamiona, autobusa i taksija, plovila, vlakovi pa i avioni, te vodikova infrastruktura, radi stvaranja održivih poslovnih prilika, omogućavajući im pretvaranje u jezgru iz koje će nastati veći broj aktivnosti.
Toyota je tako izradila, testirala i isporučila 6 modula gorivih ćelija za sljedeću fazu projekta FCH2RAIL, razvoja dvomodnih vlakova bez emisija, koji kombiniraju uobičajenu upotrebu kolosijeka i vožnju željeznicom bez emisija bez nadzemnih vodova. Testovi će ovih dana krenuti na prugama Portugala i Španjolske.