Toyota Corolla Cross: Novi igrač u zahtjevnom C-SUV segmentu
Dok je jedan od začetnika klase modernih SUV-ova, odnosno terenaca za slobodno vrijeme, Toyota RAV4, dimenzijama, pogonom, a pogotovo cijenom otišla miljama daleko od svoje početne ideje, nastala “rupa” u ponudi na mjestu gdje bi trebao biti kompaktni SUV sad je popunjena.
Novi Toyotin globalni model prvo je predstavljen na dalekoistočnim tržištima i u Australiji, a sad konačno stiže i u Europu, te po prvi put uvodi jedan SUV C segmenta u paletu modela Corolle, najprodavanijeg automobila na svijetu. Corolla Cross ne upotpunjuje samo obitelj Corollinih derivata – uz hatchback, Touring Sports i limuzinu.
Novi model također upotpunjuje Toyotinu SUV liniju, koja sada europskim kupcima nudi najširi asortiman na tržištu. Temeljena na Toyotinoj TNGA filozofiji, postavljena je na najnoviju izvedbu platforme GA-C, koje donosi prednosti u tehnologiji i dinamici vožnje.
Snažan, robustan stil novog Toyotinog SUV-a naglašen je velikom prednjom maskom s dvostrukim trapezom, proširenim 3-dimenzionalnim blatobranima i nakošenu, ali opet čvrstog izgleda, kabinom ovog urbanog vozila za obitelji i slobodno vrijeme. Vanjskih dimenzija je 4460x1825x1620 mm i s međuosovinskim razmakom od 2640 mm.
Time je smješten između Toyote C-HR i RAV4, u srcu vrlo konkurentnog europskog C-SUV segmenta, nudeći udobnost, praktičnost i svestranost nužne aktivnim obiteljima s malom djecom. Unutrašnjost prije svega nudi izvanrednu vidljivost za sve putnike.
U Toyoti ističu dovoljno prostora za glavu i noge na prednjim i stražnjim sjedalima, velike otvore stražnjih vrata, povećanje količine svjetla i osjećaj prostranosti koji pruža panoramski krovni otvor. Prtljažni prostor od osnovnih 440 litara kombinira lako pristupačnu nisku visinu utovara sa širokim otvorom vrata, što ga čini pogodnim za utovar velikih predmeta poput dječjih kolica ili bicikla.
Izgled nadzorne ploče specifičan je za Europu, a sadrži i potpuno novi, prilagodljivi 12,3-inčni digitalni kokpit i 10,5-inčni središnji multimedijski zaslon. Digitalni kokpit, odnosno ploča s instrumentima od 12,3 inča i najveća u segmentu, te nudi obilje prostora za prikaz sadržaja.
S novim bržim procesorom, najnoviji multimedijski infotainment sustav visoke razlučivosti sa potpuno digitalnim dodirnim zaslonom, ima bežično Apple CarPlay i žičano povezivanje s AndroidAutom, te paket Toyota Smart Connect.
Korisnici sada mogu iskusiti praktičnost navigacije u oblaku, događaja na cesti, glasovnog agenta i ažuriranja bežičnim putem. Štoviše, paket povezanih usluga iz aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, lokaciju automobila, pa čak i značajke daljinskog upravljanja kao što su rad klima uređaja i zaključavanje, odnosno otključavanje vrata.
Novi sustav T-Mate kombinira najnoviju generaciju paketa Toyota Safety Sense s drugim aktivnim sustavima pomoći u vožnji i pri parkiranju. Po prvi put, sustav prevencije sudara nudi blokadu ubrzanja pri maloj brzini i pomoć pri ulasku u promet na raskrižju, kao i poboljšanu detekciju nadolazećeg prometa i pomoć pri skretanju na raskrižju.
Ostale nove funkcije uključuju sustav za zaustavljanje u nuždi (EDSS), poboljšani su prilagodljivi tempomat (FSR ACC), i sustavi Lane Trace Assist (LTA) i Road Sign Assist (RSA). T-Mate nudi pomoć u vožnji putem monitora mrtvog kuta (BSM) sa sigurnosnom pomoći pri izlasku (SEA).
Tu je i upozorenje na provjeru stražnje klupe, automatski sustav rada dugih svjetala (AHB), pomoć pri parkiranju s Toyota Teammate Advanced Park, panoramski prikaz okoliša (PVM), stražnje poprečno upozorenje na nadolazeći promet s automatskim kočenjem (RCTAB) i inteligentni sonar za prepreke (ICS).
Pored toga, novi prednji središnji zračni jastuk dizajniran je kako bi spriječio putnike na prednjim sjedalima od međusobnog kontakta u slučaju bočnog sudara. Kako bi se istaknuo od ostatka obitelji Corolla, ali i konkurencije, ovo je prvi Toyotin model na globalnoj razini koji koristi novi hibridni sustav pete generacije.
Samopunjivi, potpuno hibridni FWD (prednji) ili AWD-i (inteligentni pogon na sve kotače) pogonski sklop nadovezuje se na svog prethodnika s više okretnog momenta, više električne snage, većom učinkovitošću i povećanim užitkom u vožnji.
Mjenjač-diferencijal je rekonstruiran zajedno s novim sustavima za podmazivanje i distribuciju ulja koji koriste ulje niske viskoznosti. To doprinosi poboljšanju učinkovitosti i snage zahvaljujući smanjenim električnim i mehaničkim gubicima. Uz najnovija dostignuća u Li-ion baterijama, novi baterijski sustav je snažniji i 40% lakši nego prije.
I snaga motora je poboljšana, što je rezultiralo ukupnim povećanjem snage sustava za više od 8%. 2,0-litreni hibridni pogonski sklop s prednjim pogonom generira 146 kW/199 KS, dajući ubrzanje od 0-100 km/h za 8,1 sekundu. AWD-i varijanta ima dodatni električni motor na stražnjoj osovini koji razvija 30,6 kW/42 KS.
Stražnji motor se automatski uključuje kako bi pružio bolju vuču u uvjetima slabog prianjanja. Upravljivost novog hibridnog sustava je dodatno poboljšana; sada je još linearniji, predvidljiviji i upravljiviji pri ubrzanju.
Brzina vozila sada više odgovara broju okretaja motora, kako bi se osiguralo intuitivnije i prirodnije iskustvo vožnje. To je postignuto ponovnom kalibracijom odnosa između vozačeve papučice gasa i stvarnog odgovora pogonskog sklopa. Od predstavljanja 1966. godine, do danas je diljem svijeta prodano više od 50 milijuna Corolla.
Od novog modela se očekuje da dodatno ojača Toyotinu prisutnost u C-segmentu i podrži ambiciozni cilj tvrtke od 400.000 prodanih vozila do 2025. godine, što je jednako 9% tržišnog udjela u najkonkurentnijoj klasi. Prve isporuke kupcima, ovisno o tržištu, započet će u jesen 2022.