Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 04.07.2024

TOP 10 – Automobili koje bi kupili…

… da se ponovo rodimo, i to pod sretnom zvijezdom, te dobijemo na Lotu ili pak da novac na naše račune stigne u obliku nasljedstva nekog ultra-bogatog rođaka za kojeg do jučer nismo čuli.

10. McLaren F1

Sad će neki reći „pobogu, zašto je ovaj automobil na desetom mjestu“, no za takve eto odgovora: zato što je dotični model istovremeno jedan od najskupljih automobila ikad, a s druge je strane za određene komponente unutar motornog prostora korišteno zlato, što je itekako dizalo cijenu, a nije ni približno bilo toliko revolucionarno koliko je navođeno da jest.

No bilo kako bilo, McLaren F1 potpisuje legendarni Gordon Murray, što je već samo po sebi dovoljno da auto-entuzijasti diljem planete počnu pljeskati, no ukoliko je nekome potrebno još razloga, eto ih nekoliko: ukupno samo 64 prodanih primjeraka modela F1 bez sufiksa GTR ili LM, što govori o faktoru ekskluzivnosti ovog modela. Zatim vrijedi spomenuti BMW-ov S70/2 motor koji je iz svojih 12 cilindara i 6,1 litru zapremine izvlačio ukupno 636 konjskih snaga, što je pak bilo dovoljno za 3,2 sekunde od 0-100 km/h, te maksimalnu brzinu od 391 km/h (kada je obrtomjer bio isključen).

Dakle nazvati ovaj pomalo ružnjikav automobil „legendom“ bilo bi apsolutno ispravno, no deseto mjesto i dalje smatram opravdanim zbog gore spomenutog zlata koje nikako ne mogu zanemariti. Dapače, u određenim trenucima me to zlato podsjeća na zube moje bake, a to nikako nije usporedba koju vidim kao „plus“ jednom automobilu.

09. Bugatti EB110

Kada se 1991. godine na tržištu pojavio talijanski automobil s četiri Turbo-punjača, većina se istog momenta počela smijati, no upravo ta je većina ubrzo prestala sa smijehom, jer je Bugatti EB110 ubrzo postao jednim od najekskluzivnijih automobila svih vremena.

Ukupno ih je proizvedeno i prodano tek nešto više od 130, a svojevremeno je iz redova Bugattija stigla informacija kako je ideja iza modela EB110 bila svijetu ponuditi najnapredniji sportski automobil svih vremena.

Sam dizajn karoserije potpisuje legendarni Marcello Gandini, koji je svijet automobila već otprije zadužio s postojanjem Lamborghini Miure, dok izradu šasije potpisuje tvrtka Aérospatiale, koja je svoje znanje i ime kovala u svijetu aeronautike.

Sam automobil se uz postojanje četiri Turbo-punjača mogao pohvaliti i s 561 konjskom snagom i s ubrzanjem od 4,2 sekunde od stanja potpune statike do stotinu kilometara na sat, što je za to vrijeme bilo i više nego dovoljno da bi dotični model fascinirao velik broj ljudi.

No ono što je meni najfascinantnija činjenica svodi se na tempiranje bankrota tvrtke Bugatti, jer je tvrtka Bugatti usprkos ogromnim financijskim problemima uspjela izdržati i model EB110 na tržište predstaviti dana 15. rujna 1991. godine, tj. točno na dan rođenja Ettore Bugattija.

Dakle da svih navedenih brojki i sve sile turbina i nema, već je to samo po sebi hvale vrijedan podatak.

08. Saleen S7

Iako se ime Steve Saleen u pravilu veže uz tuning Fordovih modela, Saleen S7 sve je samo ne tuning-projekt. Dapače, dotični je automobil prvo pravo i ultra-kvalitetno iznenađenje koje je u obliku super-automobila stiglo od „preko bare“. No to je tek mali dio posebnosti ovog automobila, jer Saleen S7 je i kao komad tehnologije itekako poseban.

Za početak je dotični automobil dolazio s dvije opcije u smislu motorizacije – onom koja je podrazumijevala prirodnu aspiraciju i onom čije je disanje potpomognuto korištenjem čak dva Turbo-punjača. Naravno, samim time je i snaga automobila varirala od brojke 550 do čak 760 konja, a to je pak u prijevodu značilo jedan itekako zanimljiv automobil.

No za razliku od mase „zanimljivih“ američkih automobila do tada, Saleen S7 bio je savršeno upravljiv i komforan super-automobil, koji je od atributa imao i kamere umjesto retrovizora, klimu, udobna kožna sjedala i karoseriju izrađenu od karbonskih vlakana, što taj automobil definitivno izdvaja iz mase pokušaja koji su u smislu super-automobila s oznakom „made in USA“ zabilježeni do 2000. godine, kada je S7 ugledao svjetlo dana i pojavio se na tržištu.

I da, možda ovo nije najluksuzniji i najbolji automobil na svijetu, te svojim imenom nije ni sluga jednom Ferrariju ili Lamborghiniju, no Saleen S7 predstavlja savršenu alternativu i zbog toga je definitivno poseban.

07. Alfa Romeo Disco Volante

Iskreno, ne znam kako bih uopće opisao nešto što u svojoj bazi nije automobil, već komad povijesti s donatorom sa strane, no s druge pak strane ne znam ni je li opis uopće potreban, kada je dovoljna samo jedna fotografija da svakom ljubitelju dizajna na ovom svijetu počnu suziti oči.

Da, Alfa Disco Volante za mnoge je zapravo samo Alfa 8C s drugačijom karoserijom, no vjerujte mi da takvog što može izjaviti samo kompletan idiot, jer ovaj automobil s donorom u obliku modela 8C ima veze koliko i ja s npr. Georgeom Clooneyem, jer smo generalno gledano obojica sastavljeni od istih komponenata.

Alfa Disco Volante za početak je potpisana od strane umjetnika iz Milana koji dijele zajednički naziv Touring Superleggera. Dotični je automobil apsolutno ručni rad i nešto već samom idejom apsolutno posebno, no ono što ovaj automobil čini dijelom ove liste jednostavno je jedna od najposebnijih karoserija u smislu dizajna svih vremena.

Da, Alfa Disco Volante ima bazu u modelu 8C, snaga 4,7-litarskog motora koji se nalazi pod poklopcem je ukupno 450 konja, a performanse nisu nimalo stidljive, jer „leteći tanjur“ (što u prijevodu s talijanskog naziv ovog automobila znači) ubrzava do „stotke“ za tek nešto više od četiri sekunde, te nastavlja ubrzavati do sasvim solidnih 280 kilometara na sat.
No za razliku od većine ostalih automobila s ove liste, poanta ovog automobila nije u brzini i ubrzanju, već u činjenici da ovaj automobil možete voljeti ili ne morate, no kako god bilo, nećete ga se moći nagledati ni za četiri života.

06. DeLorean DMC-12

Koliko ste puta poželjeli biti netko drugi? Koliko ste puta glumili da ste svoj idol koji je vašu maštu zaokupljao tijekom djetinjstva ili pak neki lik koji se samo ušuljao u vaš um dok ste bili klinci i s ekipom se igrali u parku? Vjerojatno isto koliko i ja, tj. često, jer kod mene idola nije falilo. No za razliku od priglupih nogometaša ili junaka iz ex-Yu-ratnih filmova, ja sam tijekom djetinjstva htio biti Sonny Crockett, Michael Knight, ili Max Rockatansky, no kada bi me netko pitao u čiju bih se ulogu i dan-danas istog momenta ubacio, bio bi to Marty McFly, odnosno glavni lik filma „Back to the Future“, koji je u filmu uživao u svemu što je DeLorean DMC-12 bio u stanju ponuditi.

Dakle iako je John DeLorean jedna od „crnih ovaca“ američke auto-industrije i tvrtka je propala ubrzo nakon predstavljanja ovog automobila, isti se i dan-danas zadržao u snovima auto-entuzijasta diljem svijeta kao nešto doista posebno.

Samim time ovo ni približno nije ni najbolji, ni najskuplji, te definitivno nije najpoželjniji automobil na svijetu, no to me svejedno ne sprečava da DeLorean DMC-12 apsolutno obožavam, jer u krajnjoj liniji isto toliko obožavam i svoje djetinjstvo protkano čestim blejanjem u ekran na kojem je „Povratak u budućnost“ bio često prikazivan.

05. Singer 911

Iako su male vjerojatnosti da ću ovaj automobil ikada imati prilike voziti, mašta mi svejedno radi prekovremeno svaki puta kada se Singer i Porsche 911 spomenu u sklopu iste rečenice. Ukoliko ste čitali neke od prijašnjih objava vezanih uz ovu manufakturu snova na ovom našem malom internetskom kutku, vjerojatno vam ne treba pojašnjavati zašto ovi rukom rađeni automobili svakom Porsche-entuzijastu znače iznimno puno.

Za vas koji pak ne znate o čemu se zapravo radi, savjet je jednostavan – posjetite službene stranice ili pogledajte pokoji video-uradak na YouTube-u i brzo ćete se prikloniti našem razmišljanju i shvatiti zašto se Singer 911 nalazi na ovoj listi potencijalnih kupnji nakon dobitka jackpota.

Uglavnom, Singer je spojio najbolje od svega što je Porsche svijetu ponudio u danas već pola stoljeća starom obliku karoserije, pa se tako u sklopu ove 911-ice radi o obliku iz sedamdesetih, tehnologiji iz devedesetih i voznim svojstvima iz aktualnog milenija, što ne samo da zvuči savršeno, već po viđenom iz milijun raznoraznih recenzija definitivno i jest tako.

Da, ovakav Porsche 911 košta nogu, ruku i pokoji pršljen kralježnice, no da novac nije problem, bili bi ludi da si ne priuštite jedan.

04. Jaguar XJ220

Kada bi se jako zamislili i u glavi počeli sastavljati savršen super-automobil, dotični vjerojatno ne bi bio nimalo nalik Jaguaru XJ220, no to bi bilo ispravno koliko i pogrešno, jer nešto elegantnije i posebnije u svijetu takvih automobila više se nikada nije dogodilo.

Da, XJ220 bio je jedna velika laž i obmana, jer obećani motor nikad nije pod poklopcem našao mjesto, maksimalna brzina nije odgovarala brojci u nazivu modela, te se automobil na cesti ponašao kao epileptik s pola kilograma „bijelog“ u nosu. Nadalje, pouzdanost ovog Jaguarovog modela bila je pandan trudu i radu naših saborskih zastupnika, te je ovaj model zbog svega toga ugašen nakon tek 274 primjerka i dvije godine proizvodnje, u sklopu kojih je Jaguar skoro bankrotirao.

Dakle, Jaguar XJ220 zauvijek je obilježio svijet automobila po ogromnom broju mana, no i jednoj velikoj vrlini koju je najlakše moguće uvidjeti ako se samo pogledaju fotografije ovog automobila, jer je dotični jednostavno prelijep.
Iz tog razloga danas Jaguar XJ220 među mnogima uživa kultni status i jako su male mogućnosti posjedovanja jednog primjerka, što dotični apsolutno čini predmetom snova.

03. BMW M1

O da… početak jedne epohe za koju tvorci ovog modela nisu ni sanjali da bi se ikada mogla dogoditi. Ovaj automobil predstavlja otkrivljenje u kojem su unutar tri godine proizvodnje i tek nešto više od 450 primjeraka doista mogli uživati samo rijetki, no to je samo manji dio priče koju je BMW M1 tako nesebično započeo.

Naime, kada je nakon raznih problema i propasti suradnje s Lamborghinijem ovaj model konačno rođen, ekipa iz BMW-a shvatila je da je M1 rođen pre kasno. Samim time je ideja skoro završila u smeću, no odbaciti automobil s centralno smještenim motorom i savršeno predivnom karoserijom koju je dizajnirao Giorgetto Giugiaro bilo je jednostavno glupo, te je M1 ipak zaživio.

Sa svojim 3,5-litarskim 6-cilindričnim motorom oznake M88/1 i ukupno 277 konjskih snaga, BMW M1 nije ni približno bio najjači i najbrži automobil na svijetu, no jednostavno je imao „ono nešto“ što je nastavilo živjeti i nakon gašenja modela, te je otpočelo jednu sasvim novu eru za BMW – eru obilježenu slovom „M“ koju je ovaj BMW započeo.
Iako je M1 proizveden u malom broju primjeraka i danas spada među ultra-raritetne automobile, i „obični smrtnici“ su dobili priliku osjetiti duh tog automobila, jer se motor iz M1 ugrađivao u tada aktualni E24 BMW M635 CSi, te u model M5 generacije E28.

Dakle BMW M1 na papiru ni po čemu nije pretjerano poseban, no rijetki su modeli koji na takav način ostavljaju trag u povijesti jedne marke i zbog toga je M1 vrijedan obožavanja.

02. Ferrari F40

Ni sam ne znam koliko sam puta već spomenuo ovaj automobil kao jedan od onih bez kojih niti jedna garaža snova jednostavno ne može postojati. No svakim spomenom ovog apsolutno nenormalnog automobila sve sam sigurniji da zborim istinu, jer F40 čak i današnje vrijeme spada pod opis „oličenja vozačkog gušta“.

S obzirom na pet godina proizvodnje i 1,315 proizvedenih primjeraka, Ferrari F40 lako može ući na listu najmalobrojnijih modela na planeti, a činjenica da je ovaj model zamišljen za proslavu četrdesete godine tvrtke već sama po sebi govori dovoljno – tim više što je to ujedno i posljednji Ferrari koji je potpisao „Commendatore“ Enzo.

U to vrijeme svijet nije poznavao toliku brutalnost i Ferrari F40 često je plašio vlasnike i novinare koji su se odlučili s 478 konjskih snaga uhvatiti u koštac na cesti, no slavni se vozači učestalo kunu u njegovu apsolutnu upotrebljivost, što je za 1987. godinu zapravo fascinantno samo po sebi.

U današnje vrijeme bi Ferrari F40 dostigli i prestigli mnogi moderni sportski automobili, no iskreno vjerujem da niti jedan od njih nikada neće dostići status legende, što F40 zasigurno jest.


 

01. Lamborghini Countach

Mislim, zar ste doista sumnjali da će najmasovniji poster-materijal na svijetu završiti na bilo kojem drugom mjestu?!?

No gledam dijelove ovog teksta dosad i zapravo razmišljam što uopće reći o ovom automobilu, a da već nije rečeno. Spomenuti da je nepraktičan do bola i da je u gradu jednostavno neupotrebljiv mislim da više nema nikakvog smisla, jer se to vidi i iz aviona. Također spomenuti ekstremno nisku siluetu karoserije, apsolutnu nepreglednost i gabarite koji su do najsitnijih detalja ovog automobila išli u ekstreme, također ne vidim smisla spominjati.

Pa što onda zapravo reći o fenomenu zvanom Lamborghini Countach?

Da, mogu navoditi snagu, zapreminu, broj cilindara i težinu. Mogu navoditi i sekunde potrebne za ubrzavanje ovog šiljastog i uglatog automobila, a mogu spominjati i pojmove poput „maksimalne brzine“ u kontekstu jednog od najkičastijih automobila svih vremena. No mislim da to sve nije potrebno, jer moja će generacija itekako dobro znati zašto je upravo Countach na vrhu ove liste snova, dok će mlađe generacije ionako većinom radije odabrati klimu i parking-senzore umjesto sirove snage i hrpe problema koji su s ovim automobilom dolazili u sklopu standardne opreme.

Zato ću Lamborghini Countach jednostavno još jednom pozdraviti kao moj izbor za najposebniji, najluđi, najkičastiji i općenito naj-automobil svih vremena, jer da tog automobila nije bilo, svijet super-automobila bi zasigurno izgledao puno drugačije nego danas.

 

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Rekordan broj prijava za 15. Rally Show Santa Domenica

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana