TOP 10 – Najuspješniji trkaći automobili svih vremena
Iako bi se oko ovog popisa mogla lomiti koplja automobilskih entuzijasta, pogotovo onih dobro potkovanih u auto-moto sportu.
Ovi trkaći automobili su u trenutku svog pojavljivanja pomeli konkurenciju i redefinirali svoja područja natjecanja, pa ih zbog toga svrstavamo u TOP 10 najuspješnijih.
10. Chevrolet Corvette C5-R
C5 je bio povratak Amerike i Corvette u međunarodna natjecanja.
C5-R je u GT svijetu bio prvak ranih 2000-ih u endurance trkama. U američkoj Le Mans seriji (ALMS) C5-R je nagrabio 31 pobjedu i ukupnu pobjedu u 24 sata Daytone 2001. A na 24 sata Le Mansa pak, Corvetta je uzela tri pobjede u klasama, dobivši naklonost i simpatije mnogih.
9. Hudson Hornet
Iako je kod nas Hudson Hornet gotovo nepoznata stvar, radi se o jedinstvenom i legendarnom automobilu. U doba kada je “stock” zaista značio stock, ovaj automobil je doslovno harao NASCAR-om. Zbog male mase (barem u tadašnjim normama) i niskog centra težišta Hornet je mogao prestići i izmanevrirati svakog konkurenta. Hornet je pobijedio 80 utrka između 1951 i 1955, te tri prvenstva između ’51. i ’53. Zanimljivost: Doc Hudson iz Disneyevog animiranog filma “Auti” je – Hudson Hornet.
8. Kurtis Kraft Midget
Još jedan Amerikanac (na ovoj listi Ameri su zauzeli posljednje tri mjesta), koji je pao u zaborav, ali u svoje vrijeme je harao trkalištima. U poslijeratnoj Americi nije imao konkurencije, tako da je u vremenu dok je Indianapolis 500 bio dio Svjetskog prvenstva FIA-e, Kurtis bio kralj staze. 1959. Kurtis je čak ušao u F1 utrku – u Veliku Nagradu SAD-a, ali je definitivno bio preslab da se nosi s europskom konkurencijom tako da je bio na začelju trke dok nije odustao zbog problema sa spojkom.
7. Nissan Skyline GT-R (R32)
Nissan Skyline GT-R R32 je razlog zbog kojeg su svi Skyline-i dobili nadimak Godzilla. Ovaj model je dominirao u Grupi A: 1994. je osvojio 24 sata Spa, demolirao je konkurente na australskom Touring Carsu, te bio neporažen četiri sezone u japanskom All Touring Car prvenstvu. Australci su upravo Skyline krstili imenom Godzilla, a nakon pobjeda tri godine zaredom, 1990-92, Australci su Skyline pobijedili tako da su jednostavno uveli regulatorne promjene koje su značile kraj za Skyline.
6. Audi R8
Jedini razlog zbog kojeg R8 nije pokupio svaku nagradu na Le Mansu u periodu od 2000-05 je taj što je Audi odlučio “baciti” pobjedu svojem korporativnom kolegi Bentleyu 2003. Ovaj automobil je pokazao svijetu da Audi misli ozbiljno kada se radi o endurance utrkama, a njihova dominacija traje i danas. Osim pobjeda na Le Mansu, R8 je također uzeo i sedam naslova na američkom Le Mansu.
5. BMW M3 (E30)
O ovoj legendi se ne treba puno pričati: svaki auto-moto početnik zna o čemu se radi: ovo je automobil zbog kojeg smo zavoljeli automobilizam. Kada se prva M trica pojavila, u periodu od ’87. do ’93. ovaj automobil je dominirao u svim Touring prvenstvima u Europi, nekoliko 24 sata utrka, a čak je uzela i nekoliko pobjeda u Rallyju. Postoje dobri razlozi zašto je E30 M3 legenda.
4. Porsche 956/962
Blizanci Porsche 956/962 su dobili Le Mans svoje prve godine, no ono što je još zanimljivije je to da je posljednju pobjedu na Le Mansu dobio dvanaest godina kasnije 1994. Automobil je dominirao u SAD-u i Japanu, a dan danas drži rekord na Nürburgringu.
3. Lancia Delta HF Integrale
Lancia je posljednjih godina B grupe dominirala u svjetskom Rallyju. Kada je ukinuta B grupa, Delta je dominirala A grupom usputno se usavršavajući. Nitko nije mogao potući Lanciu – u periodu od ’87. do ’92. Lancia je osvojila 6 naslova stvarajući legendu u procesu.
2. Porsche 911
Od svog pojavljivanja Porsche 911 je sudjelovao u svakoj utrci koju je moguće zamisliti – i pobijedio u gotovo svakoj. 911-ica je u različitim inačicama pobjeđivala na Monte Carlo Rallyju, na Paris-Dakaru, na Targi Florio, 24 sata Daytone, 12 sati Sebringa, 24 sata Le Mansa i nebrojeno rally i GT prvenstava. Teško je zamisliti bilo koji drugi automobil koji je pobjeđivao u više raznovrsnih utrka kao moćna 911-ica, kao i popis TOP 10 najuspješnijih trkaćih automobila bez 911-ice.
1. Bugatti Type 35
Nemoguće je odrediti točnu brojku, ali Type 35 je pobijedio u preko tisuću utrka. Više od tisuću! U svim mogućim natjecanjima – od amaterskim brdskih utrka do profesionalnih Velikih Nagrada, Bugatti ih je pobjeđivao sve i zato je zaslužio da bude prvi na našem popisu TOP 10 najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena.